Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Comply with traffic codes
Concrete mixer driver
Concrete pump operator
Driving instructor
Follow traffic regulations
HGV instructor
HGV mixer driver
HGV traffic
Heavy goods vehicle traffic
Heavy vehicle traffic
Highway code
Light signalling
Lighted road sign
Mobile pump operator
Obey traffic regulations
Obey traffic rules
Parcel of traffic
Point to point traffic
Road signs and signals
Town traffic
Traffic accident on public highway
Traffic in cities
Traffic in towns
Traffic item
Traffic law
Traffic relation
Traffic signs
Traffic stream
Truck driving instructor
Urban traffic

Vertaling van "HGV traffic " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
heavy goods vehicle traffic | heavy vehicle traffic | HGV traffic

vrachtverkeer | zwaar verkeer


heavy goods vehicle traffic | HGV traffic

vrachtverkeer | zwaar verkeer


town traffic [ traffic in cities | traffic in towns | urban traffic ]

stadsverkeer


parcel of traffic | point to point traffic | traffic item | traffic relation | traffic stream

verkeersrelatie


concrete mixer driver | HGV mixer driver | concrete pump operator | mobile pump operator

chauffeur betonmix | chauffeur betonwagen | chauffeur betonmixer | chauffeur truckmixer


driving instructor | HGV instructor | truck driving instructor | truck driving instructor

rijschoollesgever vrachtwagen | vrachtwageninstructreur | rijinstructeur vrachtwagen | vrachtwageninstructrice


comply with traffic codes | obey traffic regulations | follow traffic regulations | obey traffic rules

verkeersregels volgen


traffic signs [ lighted road sign | light signalling | road signs and signals ]

bebakening [ lichtsignalering | verkeersbord | verkeerstekens | wegbebakening ]


highway code [ Traffic law(STW) ]

verkeersregels [ wegcode ]


Traffic accident on public highway

verkeersongeval met motorvoertuig
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
However other factors are likely to have contributed to reducing the rate of accidents involving HGVs, such as technical improvements to vehicles to better enforcement of traffic rules.

Andere factoren waren waarschijnlijk echter ook van belang voor het geringere aantal ongelukken waarbij zware vrachtvoertuigen waren betrokken, zoals technische verbeteringen en betere handhaving van de verkeersregels.


Despite some improvements made in fuel efficiency in recent years, HGV emissions are still rising, mainly due to increasing road freight traffic.

Ondanks de lichte verbetering van de brandstofefficiëntie de jongste jaren, blijft de uitstoot door vrachtwagens toenemen omdat ook het goederenvervoer blijft groeien.


– Costs shall be apportioned to heavy goods vehicles (HGVs) on an objective and transparent basis taking account of the proportion of HGV traffic to be carried on the network and the associated costs.

– De kostentoerekening aan zware vrachtwagens geschiedt op een objectieve en transparante basis, waarbij rekening wordt gehouden met het aandeel van het zwarevrachtwagenvervoer dat van het wegennet gebruik maakt en de daaraan verbonden kosten.


– (DE) Mr President, we, in the EU, have for a long time been working to balance the relationship between road and rail, with regulations on the treatment of HGV drivers and train crew under social security and labour law, with injections of support and finance for rail traffic, with tolls and other levies for heavy road traffic, and, last but not least, with technical regulations on intermodality and interoperability.

– (DE) Mijnheer de Voorzitter, in de Unie spannen we ons al geruime tijd in voor een beter evenwicht tussen weg en spoor. We doen dat met reglementaire bepalingen voor de behandeling van vrachtwagenchauffeurs en treinpersoneel in het kader van de sociale en arbeidswetgeving, met financiële injecties voor de spoorwegen, met tol en andere heffingen voor zwaar transport over de weg en last but not least met technische regelingen ter bevorderingen van intermodaliteit en interoperabiliteit.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
– (DE) Mr President, we, in the EU, have for a long time been working to balance the relationship between road and rail, with regulations on the treatment of HGV drivers and train crew under social security and labour law, with injections of support and finance for rail traffic, with tolls and other levies for heavy road traffic, and, last but not least, with technical regulations on intermodality and interoperability.

– (DE) Mijnheer de Voorzitter, in de Unie spannen we ons al geruime tijd in voor een beter evenwicht tussen weg en spoor. We doen dat met reglementaire bepalingen voor de behandeling van vrachtwagenchauffeurs en treinpersoneel in het kader van de sociale en arbeidswetgeving, met financiële injecties voor de spoorwegen, met tol en andere heffingen voor zwaar transport over de weg en last but not least met technische regelingen ter bevorderingen van intermodaliteit en interoperabiliteit.


– Such costs shall be apportioned between HGV and other traffic on the basis of actual and forecast shares of vehicle kilometres and may be adjusted by objectively justified equivalence factors such as those set out in point 4.

– De kosten worden op basis van werkelijke en voorspelde aandelen voertuigkilometers verdeeld over de zware vrachtwagens en het andere verkeer, en kunnen worden gecorrigeerd aan de hand van objectief verantwoorde equivalentiecoëfficiënten zoals die welke zijn vermeld in punt 4.


HGV share of traffic, equivalence factors and correction mechanism

Aandeel van het zwarevrachtwagenverkeer, equivalentiecoëfficiënten en correctiemechanisme


Costs shall be apportioned to heavy goods vehicles (HGVs) on an objective and transparent basis taking account of the proportion of HGV traffic to be carried on the network and the associated costs.

De kostentoerekening aan zware vrachtwagens geschiedt op een objectieve en transparante basis, waarbij rekening wordt gehouden met het aandeel van het zwarevrachtwagenvervoer dat van het wegennet gebruik maakt en de daaraan verbonden kosten.


Such costs shall be apportioned between HGV and other traffic on the basis of actual and forecast shares of vehicle kilometres and may be adjusted by objectively justified equivalence factors such as those set out in point 4.

De kosten worden op basis van werkelijke en voorspelde aandelen voertuigkilometers verdeeld over de zware vrachtwagens en het andere verkeer, en kunnen worden gecorrigeerd aan de hand van objectief verantwoorde equivalentiecoëfficiënten zoals die welke zijn vermeld in punt 4.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'HGV traffic' ->

Date index: 2022-01-23
w