Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
High sulphur industrial fuel
Low sulphur industrial fuel

Vertaling van "High sulphur industrial fuel " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
high sulphur industrial fuel

hoogzwavelige industriebrandstof


low sulphur industrial fuel

laagzwavelige industriebrandstof
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Emissions from shipping due to the combustion of marine fuels with a high sulphur content contribute to air pollution in the form of sulphur dioxide and particulate matter, which harm human health and contribute to acidification.

Zeevaartemissies door de verbranding van scheepsbrandstoffen met een hoog zwavelgehalte dragen bij aan luchtverontreiniging in de vorm van zwaveldioxide en deeltjes, die schadelijk zijn voor de menselijke gezondheid en bijdragen aan verzuring.


Member states in general welcomed the report and several ministers underlined the harmful effects for human health of emissions from shipping due to the combustion of marine fuels with a high sulphur content, which contribute to air pollution in the form of sulphur dioxide and particulate matter, thus also causing acidification.

De lidstaten waren over het algemeen ingenomen met het verslag en verscheidene ministers wezen op de schadelijke effecten van zeevaartemissies voor de menselijke gezondheid door de verbranding van scheepsbrandstoffen met een hoog zwavelgehalte, die bijdragen tot luchtverontreiniging in de vorm van zwaveldioxide en deeltjes, en aldus eveneens verzuring veroorzaken.


Marine fuel oil has a very high sulphur content which ranges from a global average of 27,000 ppm (parts per million) to 10,000 ppm in Sulphur Emission Control Areas (SECAs).

Brandstofolie voor de scheepvaart heeft een zeer hoog zwavelgehalte, namelijk gemiddeld 27 000 ppm (parts per million) mondiaal tot 10 000 ppm in beheersgebieden voor SOx-emissies (SECA's).


Inland consumption is the sum of the aggregate ‘observed gross inland deliveries’, as defined in Section 3.2.1 of Annex C to Regulation (EC) No 1099/2008, of the following products only: motor gasoline, aviation gasoline, gasoline-type jet fuel (naphtha-type jet fuel or JP4), kerosene-type jet fuel, other kerosene, gas/diesel oil (distillate fuel oil) and fuel oil (high sulphur content and low sulphur content) as defined in Section 4 of Annex B to Regu ...[+++]

Het binnenlandse verbruik wordt gevormd door de som van uitsluitend de volgende producten uit het aggregaat „waargenomen bruto binnenlandse leveringen”, in de zin van punt 3.2.1 van bijlage C van Verordening (EG) nr. 1099/2008: motorbenzine, vliegtuigbenzine, lichte reactiemotorbrandstof (reactiemotorbrandstof van het naftatype of JP4), reactiemotorbrandstof van het kerosinetype, andere kerosine, gasolie/dieselolie (aardoliedistillaat), stookolie (met hoog en laag zwavelgehalte) als gedefinieerd in bijlage B, punt 4, van Verordening (EG) nr. 1099/2008.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
include stocks of only the following products: motor gasoline, aviation gasoline, gasoline-type jet fuel (naphtha-type jet fuel or JP4), kerosene-type jet fuel, other kerosene, gas/diesel oil (distillate fuel oil) and fuel oil (high sulphur content and low sulphur content) and calculate the crude oil equivalent by multiplying the quantities by a factor of 1,2.

hetzij uitsluitend de voorraden van de volgende producten op te nemen: motorbenzine, vliegtuigbenzine, lichte reactiemotorbrandstof (reactiemotorbrandstof van het naftatype of JP4), reactiemotorbrandstof van het kerosinetype, andere kerosine, gasolie/dieselolie (aardoliedistillaat), stookolie (met laag en hoog zwavelgehalte), en daarvan het equivalent in ruwe aardolie te berekenen door de hoeveelheden met een factor 1,2 te vermenigvuldigen.


Fuel oil (high sulphur content and low sulphur content)

stookolie (met hoog en laag zwavelgehalte),


Unless otherwise specified this data collection applies to all of the following energy products, for which the definitions in Annex B Chapter 4 apply: crude oil, NGL, refinery feedstocks, other hydrocarbons, refinery gas (not liquefied), ethane, LPG, naphtha, motor gasoline, aviation gasoline, gasoline type jet fuel (naphtha type jet fuel or JP4), kerosene type jet fuel, other kerosene, gas/diesel oil (distillate fuel oil), transport diesel, heating and other gasoil, fuel oil (both low and high sulphur content), w ...[+++]

Tenzij anders vermeld, betreft deze gegevensverzameling al de volgende energieproducten, waarvoor de definities van bijlage B, hoofdstuk 4, gelden: ruwe aardolie, NGL, raffinagegrondstoffen, andere koolwaterstoffen, raffinaderijgas (niet vloeibaar gemaakt), ethaan, LPG, nafta, motorbenzine, vliegtuigbenzine, lichte reactiemotorbrandstof (reactiemotorbrandstof van het naftatype of JP4), reactiemotorbrandstof van het kerosinetype, andere kerosine, gasolie/dieselolie, transportdiesel, gasolie voor verwarming en andere gasolie, stookolie (met laag en hoog zwavelgehalte), white spirit en SBP, smeermiddelen, bitumen, paraffinewassen en petrole ...[+++]


The following table applies only to finished products (refinery gas, ethane, LPG, naphtha, motor gasoline, aviation gasoline, gasoline type jet fuel, kerosene type jet fuel, other kerosene, gas/diesel oil, low and high sulphur fuel oil, white spirit and SBP, lubricants, bitumen, paraffin waxes, petroleum coke and other products).

De volgende tabel is alleen van toepassing op afgewerkte producten (raffinaderijgas, ethaan, LPG, nafta, motorbenzine, vliegtuigbenzine, lichte reactiemotorbrandstof, reactiemotorbrandstof van het kerosinetype, andere kerosine, gasolie/dieselolie, laagzwavelige en hoogzwavelige brandstof, white spirit en SBP, smeermiddelen, bitumen, paraffine, petroleumcokes en overige producten).


Savings of 600 to 900 million tonnes of CO emissions per year – holding back the rate of climate change and sending a signal to other countries to do the same Reductions in fossil fuel consumption of 200 to 300 million tonnes per year, most of it imported – making energy supplies more certain for European citizens A boost for high-tech industries, new economic opportunities and jobs

besparingen van 600 tot 900 miljoen ton CO -emissies per jaar – waardoor het tempo van de klimaatverandering wordt vertraagd en andere landen tot vergelijkbare maatregelen worden aangespoord een vermindering van het verbruik van – veelal ingevoerde – fossiele brandstoffen met 200 tot 300 miljoen ton per jaar – waardoor de continuïteit van de energievoorziening voor de Europese burger beter wordt gewaarborgd een forse stimulans voor spitstechnologiebedrijven, nieuwe economische kansen en werkgelegenheid


A maximum sulphur content of 1% is proposed for heavy fuel oils (used principally in power stations and Industry) for gas oils (used for example in domestic heating) the maximum sulphur content is maintained at 0.2%.

Voor zware stookolie (vooral gebruikt in elektriciteitscentrales en de industrie) wordt een maximaal zwavelgehalte van 1% voorgesteld. Voor gasolie (bijvoorbeeld voor huisbrand) wordt het maximale zwavelgehalte gehandhaafd op 0,2%.




Anderen hebben gezocht naar : high sulphur industrial fuel     low sulphur industrial fuel     High sulphur industrial fuel     


datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'High sulphur industrial fuel' ->

Date index: 2021-12-01
w