Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Accident in the home
Care at home
Care in the home
Day centre
Domestic accident
Domestic care service
Domestic safety
Domiciliary care
Home apnea monitor education
Home care
Home care service
Home education
Home learning
Home safety
Home safety education
Home-based care
Home-schooling
Hostel
Improve social services users' ability to live at home
Nursing home
Old people's home
Retirement home
Safety in the home
Senior secondary home economics education
Social facilities
Support service users to live at home
Support social service users to live at home

Traduction de «Home education » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


home education | home-schooling

huisonderwijs | thuisonderwijs


Home education, guidance, and counseling

educatie, begeleiding en counseling omtrent wonen


Home apnea monitor education

voorlichten over thuisgebruik van apneumonitor


Home safety education

educatie over veiligheid in de thuissituatie


care at home | care in the home | domestic care service | domiciliary care | home care | home care service | home-based care

thuiszorg


senior secondary home economics education

middelbaar huishoud-en nijverheidsonderwijs


improve social services users' ability to live at home | improve sociale service users' ability to live at home | support service users to live at home | support social service users to live at home

gebruikers van sociale diensten ondersteunen om thuis te wonen


social facilities [ day centre | hostel | nursing home | old people's home | retirement home ]

sociale voorzieningen [ bejaardenhuis | opvangcentrum | rusthuis | verzorgingshuis ]


accident in the home [ domestic accident | domestic safety | home safety | safety in the home ]

ongeval thuis [ veiligheid in huis | voorkoming van ongevallen thuis ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
For example, the British Council, the United Kingdom's international organisation for educational and cultural relations, uses its considerable resources at home and abroad (243 offices in 110 countries) to develop the international dimension of British education and culture and to build the UK's role as a leading provider of educational and cultural opportunity for people overseas.

De British Council, de Britse internationale organisatie voor onderwijs en culturele betrekkingen, gebruikt bijvoorbeeld haar aanzienlijke middelen in binnen- en buitenland (243 kantoren in 110 landen) om de internationale dimensie van het Britse onderwijs en de Britse cultuur te ontwikkelen en van het Verenigd Koninkrijk een toonaangevende aanbieder van onderwijsmogelijkheden en cultuur voor mensen in het buitenland te maken.


The key priorities on internationalisation at home and digital learning for higher education institutions and Member States are to: – Capitalise on the international experiences and competences of the staff of HEIs, aiming to develop international curricula for the benefit of both non-mobile and mobile learners; – Increase the opportunities offered to students, researchers and staff to develop their language skills, particularly local language tuition for individuals following courses in English, to maximise the benefits of European ...[+++]

Dit zijn voor hogeronderwijsinstellingen en voor de lidstaten de sleutelprioriteiten inzake internationalisering at home en digitaal leren: – de internationale ervaring en competenties van het personeel van hogeronderwijsinstellingen benutten met het oog op de ontwikkeling van internationale onderwijsprogramma's ten voordele van zowel de niet-mobiele als de mobiele studenten; – studenten, onderzoekers en personeel meer mogelijkheden bieden om hun taalvaardigheden te ontwikkelen, in het bijzonder door taalonderwijs ter plaatse voor studenten die cursussen in het Engels volgen, om ten volle de voordelen van de taalkundige verscheidenheid ...[+++]


Stresses that school-parent communication strategies, character education and other personal development programmes implemented in learning settings in cooperation with families and other relevant social partners can contribute to upward social convergence, promotion of active citizenship and European values as enshrined in the Treaties, and the prevention of radicalisation; underlines that a supportive home environment is crucial in shaping children’s proficiency in basic skills, and points to the value of courses for parents which ...[+++]

benadrukt het feit dat strategieën voor de communicatie tussen school en ouders, karakteropvoedingsprogramma's en andere programma's inzake persoonlijke ontwikkeling die in leeromgevingen in samenwerking met gezinnen en andere relevante sociale partners ten uitvoer worden gelegd, kunnen bijdragen tot opwaartse sociale convergentie, het bevorderen van actief burgerschap en van de Europese waarden die zijn vastgesteld in de verdragen en het voorkomen van radicalisering; onderstreept het feit dat een ondersteunende thuisomgeving cruciaal is voor het vormgeven van de bekwaamheid van kinderen met betrekking tot basisvaardigheden en wijst op ...[+++]


Information on unmet needs for formal education, the main reason for non-participation in formal education, lifelong learning, home care provided and hours per week of home care provided is to be provided for each current household member, or, if applicable, for all selected respondents aged 16 and over.

Informatie over onvervulde behoeften aan formeel onderwijs, de belangrijkste reden voor niet-deelname aan formeel onderwijs, een leven lang leren, geleverde thuiszorg en het aantal uren per week aan geleverde thuiszorg moeten worden verstrekt voor ieder lid van het huishouden of, indien van toepassing, voor alle geselecteerde respondenten van 16 jaar en ouder.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
promoting cross-sectoral and integrated approaches to care and education services in order to meet all children’s needs — cognitive, social, emotional, psychological and physical — in a holistic way, as well as to ensure close collaboration between the home and ECEC and a smooth transition between the different levels of education;

Het bevorderen van intersectorale, geïntegreerde vormen van opvang en onderwijs, teneinde met een totaalaanpak te voorzien in de cognitieve, sociale, emotionele, psychische en fysieke behoeften van alle kinderen, en te zorgen voor een goed samenspel tussen de familiekring en de OOJK-omgeving, en voor een vlotte overgang tussen de verschillende onderwijsniveaus.


promoting cross-sectoral and integrated approaches to care and education services in order to meet all children’s needs — cognitive, social, emotional, psychological and physical — in a holistic way, as well as to ensure close collaboration between the home and ECEC and a smooth transition between the different levels of education.

Het bevorderen van intersectorale, geïntegreerde vormen van opvang en onderwijs, teneinde met een totaalaanpak te voorzien in de cognitieve, sociale, emotionele, psychische en fysieke behoeften van alle kinderen, en te zorgen voor een goed samenspel tussen de familiekring en de OOJK-omgeving, en voor een vlotte overgang tussen de verschillende onderwijsniveaus.


(f) facilitate the integration (academic guidance, educational psychology, etc.), of students undergoing mobility into the education system of the host Member State, as well as their reintegration into the education system of the home Member State, following the example of the Socrates programme.

f) de integratie (studieadvisering, -begeleiding, enz.) van de mobiele student in het onderwijsstelsel van het gastland en zijn reïntegratie in dat van zijn land van herkomst vergemakkelijken, naar het voorbeeld van wat in het kader van het communautaire programma Socrates gebruikelijk is.


(f) facilitate the integration (academic guidance, educational psychology, etc.), of students undergoing mobility into the education system of the host Member State, as well as their reintegration into the education system of the home Member State, following the example of the Socrates programme.

f) de integratie (studieadvisering, -begeleiding, enz.) van de mobiele student in het onderwijsstelsel van het gastland en zijn reïntegratie in dat van zijn land van herkomst vergemakkelijken, naar het voorbeeld van wat in het kader van het communautaire programma Socrates gebruikelijk is.


For example, the British Council, the United Kingdom's international organisation for educational and cultural relations, uses its considerable resources at home and abroad (243 offices in 110 countries) to develop the international dimension of British education and culture and to build the UK's role as a leading provider of educational and cultural opportunity for people overseas.

De British Council, de Britse internationale organisatie voor onderwijs en culturele betrekkingen, gebruikt bijvoorbeeld haar aanzienlijke middelen in binnen- en buitenland (243 kantoren in 110 landen) om de internationale dimensie van het Britse onderwijs en de Britse cultuur te ontwikkelen en van het Verenigd Koninkrijk een toonaangevende aanbieder van onderwijsmogelijkheden en cultuur voor mensen in het buitenland te maken.


Whereas the Council and the Ministers for Education have agreed guidelines for the introduction of the European dimension into educational studies, particularly through the resolution on the European dimension in education (1); whereas, according to that resolution, the European dimension in education, based on the cultural heritage of the Member States, should contribute to strengthening in pupils and students a sense of European identity, preparing them to take part in the economic and social development of the Union, making them aware of the advantages and challenges which the Union represents, improving their knowledge of the Union ...[+++]

Overwegende dat de Raad en de Ministers van Onderwijs richtsnoeren hebben vastgesteld voor de invoering van de Europese dimensie in de studie, met name via de resolutie betreffende de Europese dimensie in het onderwijs (1); dat volgens die resolutie de Europese dimensie in het onderwijs gebaseerd is op het culturele erfgoed van de Lid-Staten teneinde bij leerlingen en studenten het besef van de Europese identiteit te versterken, hen voor te bereiden op deelneming aan de economische en sociale ontwikkeling van de Europese Unie, hen bewust te maken van de voordelen en uitdagingen daarvan, hun kennis van de Europese Unie en haar Lid-Staten ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Home education' ->

Date index: 2022-03-12
w