Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
4.7
Analyse emerging issues in humanitarian area
Authorisation to stay for humanitarian reasons
DG Humanitarian Aid and Civil Protection
Diagnose emerging issues in humanitarian area
Directorate-General for Humanitarian Aid
ECHO
EU humanitarian aid and civil protection department
European Community Humanitarian Office
Facilitate humanitarian response programmes
Handle humanitarian response program
Handle humanitarian response programme
Handle humanitarian response programs
Humanitarian Aid DG
Humanitarian Aid and Civil Protection DG
Humanitarian Protection
Humanitarian action
Humanitarian admission scheme
Humanitarian advisor
Humanitarian affairs officer
Humanitarian aid
Humanitarian assistance
Humanitarian assistance advisor
Humanitarian consultant
Humanitarian ground
Humanitarian intervention
Humanitarian reason
IHL
Identify emerging issues in humanitarian area
International humanitarian law
Jus in bello
Law in war
Leave to remain for humanitarian reasons
Office for Humanitarian Aid
Voluntary Humanitarian Admission Scheme
Voluntary humanitarian admission scheme with Turkey

Traduction de «Humanitarian consultant » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
humanitarian affairs officer | humanitarian assistance advisor | humanitarian advisor | humanitarian consultant

humanitair adviseur


DG European Civil Protection and Humanitarian Aid Operations (ECHO) | DG Humanitarian Aid and Civil Protection | Directorate-General for European Civil Protection and Humanitarian Aid Operations (ECHO) | Directorate-General for Humanitarian Aid | Directorate-General for Humanitarian Aid and Civil Protection | EU humanitarian aid and civil protection department | humanitarian aid department of the European Commission | Humanitarian Aid DG | ECHO [Abbr.]

DG Europese Civiele Bescherming en Humanitaire Hulp (ECHO) | DG Humanitaire hulp | DG Humanitaire Hulp en Civiele Bescherming | directoraat-generaal Europese Civiele Bescherming en Humanitaire Hulp (ECHO) | directoraat-generaal Humanitaire hulp | directoraat-generaal Humanitaire Hulp en Civiele Bescherming


humanitarian aid [ humanitarian action | humanitarian assistance | humanitarian intervention(UNBIS) ]

humanitaire hulp [ humanitaire actie | humanitaire interventie ]


ECHO [ Directorate-General for Humanitarian Aid and Civil Protection | European Community Humanitarian Office | Humanitarian Aid and Civil Protection DG | Office for Humanitarian Aid ]

ECHO [ Bureau voor humanitaire hulp | Bureau voor humanitaire hulp van de Europese Gemeenschap | DG Humanitaire hulp en civiele bescherming | directoraat-generaal Humanitaire hulp en civiele bescherming ]


facilitate humanitarian response programmes | handle humanitarian response program | handle humanitarian response programme | handle humanitarian response programs

programma's voor humanitaire hulp beheren | programma's voor humanitaire respons beheren


humanitarian admission scheme | Voluntary Humanitarian Admission Scheme | voluntary humanitarian admission scheme with Turkey

vrijwillige regeling voor toelating op humanitaire gronden met Turkije


authorisation to stay for humanitarian reasons | Humanitarian Protection | leave to remain for humanitarian reasons

machtiging tot verblijf om humanitaire redenen | toestemming tot verblijf wegens klemmende redenen van humanitaire aard


analyse emerging issues in charitable and philanthropic area | analyse emerging issues in humanitarian area | diagnose emerging issues in humanitarian area | identify emerging issues in humanitarian area

opkomende humanitaire kwesties herkennen | opkomende humanitaire kwesties vaststellen | opkomende kwesties op humanitair gebied identificeren


international humanitarian law [4.7] [ IHL | jus in bello | law in war ]

internationaal humanitair recht [4.7] [ IHR | ius in bello ]


humanitarian ground | humanitarian reason

humanitaire overweging {1) | humanitaire aard (2)
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The mid-term review was conducted by the European Commission with the EU Member States, and in consultation with the European Parliament and the main humanitarian partner organisations.

De evaluatie halverwege is uitgevoerd door de Europese Commissie en de EU-lidstaten, in overleg met het Europees Parlement en de belangrijkste humanitaire partnerorganisaties.


More than 23 000 stakeholders such as governments, business, aid organisations, civil society, affected communities and youth groups were consulted in the run-up to the summit to find ways to better tackle the growing humanitarian needs.

In de aanloop naar de top zijn meer dan 23 000 belanghebbenden, zoals regeringen, bedrijven, hulporganisaties, maatschappelijke organisaties, lokale gemeenschappen en jongerengroepen, geraadpleegd om manieren te vinden om beter te voldoen aan de groeiende behoeften aan humanitaire hulp.


2. Welcomes the UN initiative to gather intelligence from all over the world in order to plot natural disasters and conflicts and to resolve how to go about saving and protecting more people from the impact of such crises; welcomes as well the organisation of eight regional consultations that also involved thematic meetings and a global consultation – with representatives from government, civil society, NGOs, volunteer networks, businesses and religious networks – and as well as the initiative of the online consultations and the establishment of a High-Level Panel for Humanitarian ...[+++]

2. is ingenomen met het initiatief van de VN om van overal ter wereld informatie te vergaren teneinde natuurrampen en conflicten in kaart te brengen en na te gaan hoe meer mensen kunnen worden gered van en beschermd tegen de gevolgen van dergelijke crises; is ook verheugd over de organisatie van acht regionale raadplegingen, die ook gepaard gingen met thematische bijeenkomsten, een wereldwijde raadpleging – vertegenwoordigers van de overheid, het maatschappelijk middenveld, ngo's, vrijwilligersnetwerken, bedrijven en religieuze netwerken – alsook het initiatief tot de online raadplegingen en de oprichting van een panel op hoog niveau voor humanitaire financier ...[+++]


5. Highlights the central role that women play in the survival and resilience of communities in humanitarian crises, including in conflict and post-conflict situations; emphasises the need to address the specific needs and ensure the rights of women and children, who constitute the majority of those affected, and are more severely affected, by humanitarian crises; notes that gender-based violence is one of the most widespread but least recognised human rights abuses and a key obstacle to gender equality; recalls that women and girls who are pregnant as a result of rape in conflict situations must receive appropriate support and be pro ...[+++]

5. benadrukt de centrale rol die vrouwen spelen voor de overleving en weerbaarheid van gemeenschappen in humanitaire crises, zowel in conflict- als in post-conflictsituaties; benadrukt dat er naar de specifieke behoeften van vrouwen en kinderen moet worden gekeken en dat hun rechten moeten worden gegarandeerd, omdat zij het merendeel uitmaken van de getroffen personen, en zwaarder worden getroffen door humanitaire crises; merkt op dat gendergerelateerd geweld tot de meest wijdverspreide maar minst onderkende vormen van mensenrechtenschending ter wereld behoort en een belangrijke belemmering van gendergelijkheid is; herhaalt dat vrouwe ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
12. Calls on humanitarian actors to incorporate GBV prevention and mitigation strategies into all their sector-specific interventions, facilitating the identification of new EU funding instruments, and, to this end, to take stock of the revised Guidelines for Integrating Gender-based Violence Interventions in Humanitarian Action, prepared by the Global Protection Cluster; considers also that humanitarian actors (including the EU) should consult girls and boys (especially adolescent girls) at all stages of disaster preparedness and re ...[+++]

12. verzoekt de humanitaire actoren strategieën voor het voorkomen en verminderen van gendergerelateerd geweld op te nemen in al hun sectorspecifieke interventies, waardoor nieuwe EU-financieringsinstrumenten gemakkelijker kunnen worden geïdentificeerd, en, met het oog hierop, nota te nemen van de herziene richtsnoeren voor het integreren van de bestrijding van gendergerelateerd geweld in het humanitair optreden van het Global Protection Cluster; is tevens van oordeel dat humanitaire actoren (met inbegrip van de EU) in alle stadia van paraatheid en respons jongens en meisjes (met name tienermeisjes) moeten raadplegen;


23. Calls on humanitarian actors to incorporate strategies to prevent and mitigate gender-based violence into all their sector-specific interventions, facilitating the identification of new EU funding instruments, and, to this end, to take stock of the revised Guidelines for Integrating Gender-based Violence Interventions in Humanitarian Action, prepared by the Global Protection Cluster; considers also that humanitarian actors (including the EU) should consult girls and boys (especially adolescent girls) at all stages of disaster pre ...[+++]

23. verzoekt de humanitaire actoren strategieën voor het voorkomen en verminderen van gendergerelateerd geweld op te nemen in al hun sectorspecifieke interventies, waardoor nieuwe EU-financieringsinstrumenten gemakkelijker kunnen worden geïdentificeerd, en daartoe nota te nemen van de herziene richtsnoeren van het Global Protection Cluster voor het integreren van de bestrijding van gendergerelateerd geweld in het humanitair optreden; is tevens van oordeel dat humanitaire actoren (met inbegrip van de EU) in alle stadia van paraatheid en respons jongens en meisjes (met name tienermeisjes) moeten raadplegen;


39. Emphasises the need to adapt the humanitarian response system to local, national and regional requirements, and to empower and engage regularly affected populations, including women of all ages, children, persons with disabilities, minorities and indigenous people, recognising their role as change agents by ensuring, whenever possible, feedback from and prior consultation with these populations in the programming and implementation of humanitarian action;

39. benadrukt dat het noodzakelijk is om het humanitaire responssysteem aan te passen aan de lokale, nationale en regionale vereisten, en om getroffen bevolkingen, in het bijzonder vrouwen van alle leeftijden, kinderen en personen met een handicap, minderheden en inheemse volkeren, te empoweren en regelmatig met hen te overleggen, en hun hun rol als actoren voor verandering te erkennen door waar mogelijk te voorzien in feedback van deze bevolkingen bij de programmering en uitvoering van de humanitaire actie;


In the evaluation phase, the Commission shall ensure regular consultation of all relevant stakeholders, including volunteers, sending and hosting organisations, assisted local population and communities, humanitarian organisations and workers in the field.

Bij de evaluatie overlegt de Commissie regelmatig met alle betrokkenen, waaronder de vrijwilligers, uitzendende en ontvangende organisaties, de lokale bevolking en gemeenschappen, humanitaire organisaties en medewerkers ter plaatse.


2. The High Representative shall hold consultations with the Members of the Commission responsible for development policy, neighbourhood policy and international cooperation, humanitarian aid and crisis response, regarding their respective responsibilities.

2. De hoge vertegenwoordiger pleegt overleg, betreffende hun respectieve bevoegdheidsgebieden, met de leden van de Commissie die bevoegd zijn voor ontwikkeling, nabuurschapsbeleid en internationale samenwerking, humanitaire hulp en crisisrespons.


- Co-operation with NGOs is organised by policy areas (environment, social affairs, humanitarian and development aid, trade etc) implying considerable differences in the relationship between NGOs and the Commission from one sector to another with regard to access to information, the way dialogue and consultation is organised and the availability of core-funding.

- De samenwerking met NGO's wordt georganiseerd per beleidsterrein (milieu, sociale zaken, humanitaire steun en ontwikkelingshulp, handel, enz.) met als gevolg dat de situatie per sector aanzienlijk verschilt wat betreft de toegang tot informatie, de manier waarop dialoog en overleg zijn georganiseerd en de beschikbaarheid van kernfinanciering.


w