Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Compensatory education
Determine education needs
Diagnose teaching and training needs
Dietary needs education
Education for highly gifted children
Education for special needs
Educational needs
Energy need identifying
Energy needs determining
Establish teaching and training needs
Identify education needs
Identify energy needs
Identifying energy needs
Match needs of target community with your skills
Match your skills with needs of target community
Provision of special educational needs nursery
SEN
SNE
School for handicapped children
School for the blind
School for the deaf
Special education
Special education needs
Special educational needs
Special needs
Special needs education
Special teaching
Special-needs education

Vertaling van "Identify education needs " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
determine education needs | establish teaching and training needs | diagnose teaching and training needs | identify education needs

onderwijsbehoeften identificeren


energy needs determining | identifying energy needs | energy need identifying | identify energy needs

energiebehoeften herkennen | energiebehoeftes vaststellen | energiebehoeften vaststellen | energiebehoeftes herkennen


Identify the needs of target community which correspond to your skills | match your skills with needs of target community | Identify the needs of target community which complement your skills | match needs of target community with your skills

behoeften van de doelgroep koppelen aan eigen vaardigheden | behoeftes van de doelgroep koppelen aan eigen vaardigheden


special education needs | special educational needs | special needs | SEN [Abbr.]

speciale onderwijsbehoeften


Provision of special educational needs nursery

bieden van voorschool voor speciale onderwijsbehoeften




education for special needs | special education | special needs education | SNE [Abbr.]

buitengewoon onderwijs | onderwijs aan leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften


special education [ compensatory education | education for highly gifted children | school for handicapped children | school for the blind | school for the deaf | special-needs education | special teaching ]

buitengewoon onderwijs [ aanvullend onderwijs | onderwijs voor buitengewoon begaafden | school voor doofstommen | school voor gehandicapte kinderen | school voor slechthorende kinderen ]


Dietary needs education

voorlichten over voedingsbehoeften
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
X. whereas significant disproportionalities exist in the identification of special educational needs (SEN); whereas boys are universally more likely to be identified as having special needs, especially ‘non-normative’ difficulties such as attention deficiency syndrome (ADS) or dyslexia where professional judgment plays a larger role in identification;

X. overwegende dat, als het gaat om de vaststelling van speciale onderwijsbehoefen, er grote verschillen bestaan tussen meisjes en jongens; overwegende dat bij jongens veel vaker wordt geconcludeerd dat zij speciale onderwijsbehoeften hebben, en dat met name veel vaker wordt geoordeeld dat jongens "niet-normatieve" problemen hebben, zoals een aandachtstekortstoornis of dyslexie, problemen bij de vaststelling waarvan het oordeel van een deskundige zwaarder weegt;


X. whereas significant disproportionalities exist in the identification of special educational needs (SEN); whereas boys are universally more likely to be identified as having special needs, especially ‘non-normative’ difficulties such as attention deficiency syndrome (ADS) or dyslexia where professional judgment plays a larger role in identification;

X. overwegende dat, als het gaat om de vaststelling van speciale onderwijsbehoefen, er grote verschillen bestaan tussen meisjes en jongens; overwegende dat bij jongens veel vaker wordt geconcludeerd dat zij speciale onderwijsbehoeften hebben, en dat met name veel vaker wordt geoordeeld dat jongens "niet-normatieve" problemen hebben, zoals een aandachtstekortstoornis of dyslexie, problemen bij de vaststelling waarvan het oordeel van een deskundige zwaarder weegt;


Building on the findings of the 2009 report - which identified the need to make QA more efficient and transparent for users; to link it overtly to wider higher education priorities; and to develop cross-border cooperation to improve quality – and drawing on a wide range of sources, it highlights the potential for quality assurance to play a more active role in supporting reform at system and institutional levels and proposes EU actions to support institutions and Member States.

Uit het verslag van 2009 bleek de noodzaak om kwaliteitsborging efficiënter en transparanter te maken voor de gebruikers, om kwaliteitsborging duidelijk te koppelen aan bredere prioriteiten op het gebied van hoger onderwijs en om grensoverschrijdende samenwerkingsverbanden op te zetten ter verbetering van de kwaliteit. Voortbouwend op de bevindingen van het verslag van 2009 en na raadpleging van een groot aantal bronnen worden in dit verslag de mogelijkheden benadrukt van kwaliteitsborging om een meer actieve rol te spelen bij de ondersteuning van hervormingen op het niveau van het stelsel en dat van de instellingen, en worden EU-acties ...[+++]


Urges the Commission to tackle SME knowledge and skill gaps in relation to green technologies, practices and business models; points out that action is needed to identify skill needs and to address the gaps in the labour market through education and professional training strategies and the development of training and skills development programs targeted to SMEs;

dringt er bij de Commissie op aan het gebrek aan kennis en vaardigheden bij kmo's ten aanzien van groene technologieën, praktijken en bedrijfsmodellen aan te pakken; meent dat acties nodig zijn om behoeften met betrekking tot vaardigheden vast te stellen en tekorten aan vakkrachten te verhelpen via onderwijs- en beroepsopleidingsstrategieën, de ontwikkeling van opleidingen en op kmo's gerichte programma's voor de ontwikkeling van vaardigheden;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
95. Urges the Commission to tackle SME knowledge and skill gaps in relation to green technologies, practices and business models; points out that action is needed to identify skill needs and to address the gaps in the labour market through education and professional training strategies and the development of training and skills development programs targeted to SMEs;

95. dringt er bij de Commissie op aan het gebrek aan kennis en vaardigheden bij kmo's ten aanzien van groene technologieën, praktijken en bedrijfsmodellen aan te pakken; meent dat acties nodig zijn om behoeften met betrekking tot vaardigheden vast te stellen en tekorten aan vakkrachten te verhelpen via onderwijs- en beroepsopleidingsstrategieën, de ontwikkeling van opleidingen en op kmo's gerichte programma's voor de ontwikkeling van vaardigheden;


15. Calls on the Member States to encourage and maintain an extensive dialogue with all stakeholders at national, regional and local level in order better to identify the needs of the labour market, improve the employability of socially disadvantaged groups and, at the same time, take adequate account, in relation to formulating policy goals in connection with cohesion policy, of regional and local needs and ensure that they are reflected in the ESF's objectives; calls for special attention to be paid to the training and education of people ...[+++]

15. verzoekt de lidstaten een uitvoerige dialoog met alle belanghebbenden op nationaal, regionaal en lokaal niveau aan te moedigen en te handhaven om de behoeften van de arbeidsmarkt beter in kaart te brengen, de sociaal achtergebleven groepen meer kansen op de arbeidsmarkt te geven en tevens bij het formuleren van de beleidsdoelstellingen in verband met het cohesiebeleid voldoende rekening te houden met de regionale en lokale behoeften en daaraan in de doelstellingen van het ESF te beantwoorden; vraagt speciale aandacht voor het trainen en opleiden van mensen in laaggekwalificeerde banen om de inzetbaarheid van deze groep op de arbeids ...[+++]


moreover, since ECEC provides an opportunity for the early detection of learning difficulties and early intervention, it can help to identify young children with special educational needs and, wherever possible, facilitate their integration into mainstream schools;

OOJK biedt voorts het voordeel dat leerproblemen snel worden opgemerkt en er vroeg kan worden ingegrepen; welke jonge kinderen speciale onderwijsbehoeften hebben, is dan gemakkelijker te bepalen, en ook kan het helpen om hen, indien mogelijk, hun plaats te laten innemen in een reguliere onderwijsinstelling.


It is appropriate too that the draft resolution clearly identifies the need to link policies on vocational education and training with policies on employment, the economy, social integration, improving the competitiveness of higher education and enabling everyone to access it on equal terms.

Het is ook terecht dat de ontwerpresolutie duidelijk wijst op de noodzaak om het beleid ten aanzien van beroepsonderwijs en scholing te koppelen aan het beleid voor werkgelegenheid, de economie, sociale integratie, het verbeteren van het concurrentievermogen van het hoger onderwijs en het garanderen van gelijke toegang daartoe voor iedereen.


- In the area of civic skills (7), the Commission is co-operating with Member States to identify data needs and to prepare a European module in the forthcoming International Civics and Citizenship Education Study (ICCS), which will be carried out in 2008/09 to cover the needs relating to education for active citizenship.

- Op het gebied van de civieke vaardigheden (7) werkt de Commissie samen met de lidstaten aan een inventarisatie van de informatiebehoeften en aan de opstelling van een Europese module in de komende internationale studie maatschappelijke vorming en burgerschapsonderwijs (ICCS), die in 2008/09 zal worden uitgevoerd om de opleidingsbehoeften in verband met een actief burgerschap in kaart te brengen.


(a) identifying the educational needs of nanotechnology and provide examples of best practice and/or results from pilot studies;

a) het inventariseren van de opleidingsbehoeften op het gebied van nanotechnologie en het geven van voorbeelden van beste praktijken en/of resultaten van experimentele studies;


w