50. Notes that, although there are increasing numbers of women using computers and surfing the internet in an elementary way, the digital divide in terms of skills remains very wide, restricting women's access to and use of information and communication technologies (ICTs), thus hampering their ability to se
ek and find skilled work and, consequently, intensifying inequalities within households,
communities, labour markets and the wider economy; calls, therefore, for efforts to promote women's access to the use of new technologies by
...[+++]giving them priority access to free training courses; invites the Member States and the regions to set up free computer training courses through projects financed by the European Social Fund (ESF), providing women with the chance to acquire new technical skills in the fields of technology and computer science and leading to greater opportunities for female employment in the service sector; calls on governments to implement policies (such as promotion campaigns and specific scholarships) aimed at increasing the level of enrolment of female students in information and communications technology courses; 50. merkt op dat hoewel het aantal vrouwen dat regelmatig gebruikmaakt van een computer en van het internet toeneemt, de digitale kloof op het vlak van vaardigheden nog s
teeds groot is, waardoor vrouwen slechts beperkt toegang hebben tot
, en gebruik kunnen maken van, informatie- en communicatietechnologie (ICT), wat hun kansen op het vinden van een gekwalificeerde baan bemoeilijkt en derhalve resulteert in vergroting van de ongelijkheid binnen huishoudens, gemeenschappen, arbeidsmarkten en de economie in het algemeen; dringt daarom a
...[+++]an op inspanningen ter bevordering van het gebruik van nieuwe technologieën door vrouwen door hen de prioriteit te geven bij de toegang tot gratis opleidingscursussen; verzoekt de lidstaten en regio's om gratis opleidingscursussen op het gebied van informatica te ontwikkelen via projecten die door het Europees Sociaal Fonds (ESF) worden gefinancierd, waarmee vrouwen de mogelijkheid wordt geboden zich nieuwe technische vaardigheden eigen te maken op de terreinen technologie en computerwetenschappen, waardoor vrouwen meer kansen krijgen op werk in de dienstensector; verzoekt de regeringen beleid vast te stellen (zoals promotiecampagnes en speciale beursen) om het aantal vrouwelijke studenten dat deelneemt aan ICT-cursussen te vergroten;