24. Calls on the Commission to lift the regulatory barriers to
satellite-based air traffic surveillance in order to enable life-saving services for EU citizens, and asks the International Telecommunication Union to make the necessary spectrum allocation, as ICAO has identified satellite ADS-B as the one technology that can assist flight tracking, also for air traffic management (ATM) purposes, outside of the most densely populated areas, where other forms of terrestrial ATM surveillance technologies are limited; stresses that it could help governments, air navigation service providers (ANSPs) and airlines in Europe and
around the ...[+++] world to increase air traffic management efficiency and capacity, thus reducing aviation emissions, and significantly enhance aviation safety, all while lowering infrastructure costs and providing European airspace with another layer of surveillance that could augment the current one; 24. verzoekt de Commissie de regelgevingsbarrières voor satellietbewaking van het luchtverkeer weg te nemen om levensreddende diensten voor EU-burgers mogelijk te maken, en vraagt de Internationale Unie voor Telecommunicatie de nodige frequenties toe te wijzen, aangezien de ICAO heeft vastgesteld dat ADS-B de enige technologie is waarmee de vluchtopvolging, ook voor het luchtverkeersbeheer, kan worden ondersteund buiten de dichtst bevolkte gebieden, waar andere terrestrische technologieën voor bewaking van het luchtver
keersbeheer beperkt zijn; benadrukt dat dit regeringen, verleners van luchtvaartnavigatiediensten en luchtvaartmaatschap
...[+++]pijen in Europa en over de hele wereld kan helpen om de doeltreffendheid en capaciteit van het luchtverkeersbeheer te vergroten en aldus de luchtvaartemissies te beperken en de luchtvaartveiligheid aanzienlijk te verhogen, en tegelijkertijd de infrastructuurkosten te verlagen en te voorzien in een bijkomende laag voor de bewaking van het Europese luchtruim ter versterking van de huidige;