9. Stresses that at all levels and types of education the teaching of practical entrepreneurship skills and the fostering of motivation, sense of initiative and readiness should be provided, along with a sense of social responsibility; believes that modules in basic finance, economics and business environment should be integrated into school curricula, and should be accompanied by mentoring, tutoring and career guidance for students, incl
uding disadvantaged learners, in order to underpin and facilitate their understanding of the entrepreneurial process and develop an entrepreneurial mindset; highlights the r
ole of inf ...[+++]ormal and independent learning, including volunteering, in endowing young people with entrepreneurial spirit and skills; 9. benadrukt dat alle onderwijsniveaus en -typen, onderwijs moeten aanbieden op het gebied van praktische ondernemersvaardigheden en motivatie, zin voor initiatief en ber
eidheid moeten stimuleren, alsmede een besef van maatschappelijke verantwoordelijkheid; is van mening dat modules op het gebied van elementaire financiën, economie en het ondernemersklimaat van nu geïntegreerd moeten worden in schoolcurricula, en hand in hand moeten gaan met mentor- en tutorsystemen en loopbaanadvies voor studenten, ook voor kansarme leerlingen en studenten, zodat hun begrip van het ondernemingsproces mogelijk gemaakt wordt en ondersteund, en zij een on
...[+++]dernemingsgeest kunnen ontwikkelen; onderstreept dat informeel en onafhankelijk leren, waaronder vrijwilligerswerk, een belangrijke rol speelt bij het ontwikkelen van een ondernemingsgeest en -vaardigheden bij jongeren;