24. Calls on the Member States and competent aut
horities to provide physical education teachers with training on gender issue
s by including this aspect in their respective curricula; calls for an end to the downgrading of the status of physical
education as a subject and of the status of physical
education teachers; stresses the importance of the possibility of sports co
education for children at nursery and primary schools as well as the option of ha
...[+++]ving either sports coeducation or single sex classes from secondary level onwards in order to encourage girls to try out sports traditionally practised by men; stresses the need to explore alternative forms of physical activity, which could be practised on an optional basis, preferably outside compulsory state education; 24. verzoekt de lidstaten en daartoe bevoegde aut
oriteiten te zorgen voor leerkrachten in lichamelijke opvoeding die de genderkwestie uit hun opleid
ing kennen door dit aspect in het leerplan op te nemen; verlangt dat er niet langer een lagere status wordt toegekend aan het vak lichamelijke opvoeding en aan de leerkrachten die dit vak doceren; benadrukt het belang van
de mogelijkheid van co-educatie in sport bij kinderen in het ba
...[+++]sisonderwijs alsook de keuzemogelijkheid tussen ofwel co-educatie ofwel niet-gemengde klassen vanaf het secundair onderwijs om meisjes aan te moedigen ook traditionele mannensporten uit te proberen; benadrukt dat het nodig is "alternatieve vormen" van fysieke activiteit te verkennen, die op vrijwillige basis beoefend zouden kunnen worden, bij voorkeur buiten het verplichte staatsonderwijs;