Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
ICDCS
Inter-State Committee against Drought in the Sahel

Vertaling van "Inter-State Committee against Drought in the Sahel " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
Inter-State Committee against Drought in the Sahel | Permanent Inter-State Committee on Drought Control in the Sahel | ICDCS [Abbr.]

Internationaal Comité ter bestrijding van de droogte in de Sahel


Permanent Inter-State Committee for Drought Control in the Sahelian Zone | Permanent Inter-State Committee on Drought Control in the Sahel | ICDCS [Abbr.]

Permanent Interstatelijk Komitee voor de Strijd tegen de Droogte in de Sahel
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
71. Condemns in the strongest terms the ongoing slavery, often by inheritance, in the Sahel region, and particular in Mauritania, where it reportedly affects a sizeable minority of the population; notes that slavery exists within a rigid caste system, and persists despite the country’s official abolition of slavery in 1981, and its explicit criminalisation in 2007; expresses deep concern at the institutionalised nature of this practice, which reaches as far as the civil service; notes, furthermore, the Mauritanian Government’s extreme reluctance to acknowledge the continued widespread existence of slavery, and that to date only one l ...[+++]

71. veroordeelt krachtig de voortdurende slavernij, vaak via overerving, in de Sahelregio en met name in Mauritanië, waar naar verluidt een aanzienlijke minderheid van de bevolking het slachtoffer van slavernij is; merkt op dat slavernij onderdeel is van een rigide kastenstelsel en ondanks de officiële afschaffing ervan in 1981 en de uitdrukkelijke strafbaarstelling in 2007 nog altijd voortbestaat; maakt zich ernstige zorgen over het feit dat deze praktijk zelfs binnen het overheidsbestuur is geïnstitutionaliseerd; wijst tevens op de extreme onwil van de regering van Mauritanië om het voortdurende wijdverbreide bestaan van slavernij te erkennen, en merkt op dat voor zover bekend tot op heden slechts één rechtszaak tegen een slaveneigenaa ...[+++]


72. Condemns in the strongest terms the ongoing slavery, often by inheritance, in the Sahel region, and particular in Mauritania, where it reportedly affects a sizeable minority of the population; notes that slavery exists within a rigid caste system, and persists despite the country’s official abolition of slavery in 1981, and its explicit criminalisation in 2007; expresses deep concern at the institutionalised nature of this practice, which reaches as far as the civil service; notes, furthermore, the Mauritanian Government’s extreme reluctance to acknowledge the continued widespread existence of slavery, and that to date only one l ...[+++]

72. veroordeelt krachtig de voortdurende slavernij, vaak via overerving, in de Sahelregio en met name in Mauritanië, waar naar verluidt een aanzienlijke minderheid van de bevolking het slachtoffer van slavernij is; merkt op dat slavernij onderdeel is van een rigide kastenstelsel en ondanks de officiële afschaffing ervan in 1981 en de uitdrukkelijke strafbaarstelling in 2007 nog altijd voortbestaat; maakt zich ernstige zorgen over het feit dat deze praktijk zelfs binnen het overheidsbestuur is geïnstitutionaliseerd; wijst tevens op de extreme onwil van de regering van Mauritanië om het voortdurende wijdverbreide bestaan van slavernij te erkennen, en merkt op dat voor zover bekend tot op heden slechts één rechtszaak tegen een slaveneigenaa ...[+++]


19. Calls for the social open method of coordination to be strengthened and applied correctly in the field of poverty, inter alia through the common development, implementation and evaluation of national strategies for social inclusion and protection, on the basis of commonly defined objectives, via national platforms against poverty, exchanges of good practice concerning policies on effective access to fundamental rights, and implementation of the EU Charter of Fundamental Rights and the revised Social Charter (which not all the Memb ...[+++]

19. vraagt dat de open coördinatiemethode voor sociale kwesties wordt versterkt en juist toegepast op het domein van de armoede, met name via nationale strategieën voor sociale inclusie en bescherming die gemeenschappelijk worden ontwikkeld, uitgevoerd en geëvalueerd, op basis van de gezamenlijk vastgestelde doelstellingen, door middel van de nationale platforms tegen armoede en door het uitwisselen van goede praktijken op het gebied van beleid voor effectieve toegang tot de grondrechten, en door de tenuitvoerlegging van het Handvest van de grondrechten van de Europese Unie en het (niet door alle lidstaten geratificeerde) herziene Sociaal Handvest, in het bijzonder de artikelen 30 en 31; benadrukt dat in dit kader nog steeds waarde moet worden gehe ...[+++]


19. Calls for the social open method of coordination to be strengthened and applied correctly in the field of poverty, inter alia through the common development, implementation and evaluation of national strategies for social inclusion and protection, on the basis of commonly defined objectives, via national platforms against poverty, exchanges of good practice concerning policies on effective access to fundamental rights, and implementation of the EU Charter of Fundamental Rights and the revised Social Charter (which not all the Memb ...[+++]

19. vraagt dat de open coördinatiemethode voor sociale kwesties wordt versterkt en juist toegepast op het domein van de armoede, met name via nationale strategieën voor sociale inclusie en bescherming die gemeenschappelijk worden ontwikkeld, uitgevoerd en geëvalueerd, op basis van de gezamenlijk vastgestelde doelstellingen, door middel van de nationale platforms tegen armoede en door het uitwisselen van goede praktijken op het gebied van beleid voor effectieve toegang tot de grondrechten, en door de tenuitvoerlegging van het Handvest van de grondrechten van de Europese Unie en het (niet door alle lidstaten geratificeerde) herziene Sociaal Handvest, in het bijzonder de artikelen 30 en 31; benadrukt dat in dit kader nog steeds waarde moet worden gehe ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
19. Calls for the social open method of coordination to be strengthened and applied correctly in the field of poverty, inter alia through the common development, implementation and evaluation of national strategies for social inclusion and protection, on the basis of commonly defined objectives, via national platforms against poverty, exchanges of good practice concerning policies on effective access to fundamental rights, and implementation of the EU Charter of Fundamental Rights and the revised Social Charter (which not all the Memb ...[+++]

19. vraagt dat de open coördinatiemethode voor sociale kwesties wordt versterkt en juist toegepast op het domein van de armoede, met name via nationale strategieën voor sociale inclusie en bescherming die gemeenschappelijk worden ontwikkeld, uitgevoerd en geëvalueerd, op basis van de gezamenlijk vastgestelde doelstellingen, door middel van de nationale platforms tegen armoede en door het uitwisselen van goede praktijken op het gebied van beleid voor effectieve toegang tot de grondrechten, en door de tenuitvoerlegging van het Handvest van de grondrechten van de Europese Unie en het (niet door alle lidstaten geratificeerde) herziene Sociaal Handvest, in het bijzonder de artikelen 30 en 31; benadrukt dat in dit kader nog steeds waarde moet worden gehe ...[+++]


V?FRY COUNCIL DECLARATION PAGEREF _Toc496508695 \h V?KOSOVO PAGEREF _Toc496508696 \h VI?ZAGREB SUMMIT PAGEREF _Toc496508697 \h VI?CARDS REGULATION PAGEREF _Toc496508698 \h VIMIDDLE EAST COUNCIL DECLARATION PAGEREF _Toc496508699 \h VIEFFECTIVENESS OF THE UNION'S EXTERNAL ACTION CONCLUSIONS PAGEREF _Toc496508700 \h VIIBARCELONA PROCESS: PREPARATION FOR THE EURO-MEDITERRANEAN MEETING OF FOREIGN MINISTERS IN MARSEILLES PAGEREF _Toc496508701 \h XIMEDA II: FINANCIAL REFERENCE AMOUNT PAGEREF _Toc496508702 \h XIBANANAS PAGEREF _Toc496508703 \h XIACCESS TO THE COMMUNITY MARKET FOR PRODUCTS ORIGINATING IN THE LDC PAGEREF _Toc496508704 \h XIPREPARATION FOR THE INFORMAL EUROPEAN COUNCIL MEETING IN BIARRITZ PAGEREF _Toc496508705 \h XIOIL SUPPLIES TO THE ...[+++]

IV-KOSOVO PAGEREF _Toc496684625 \h V-TOP VAN ZAGREB PAGEREF _Toc496684626 \h V-CARDS-VERORDENING PAGEREF _Toc496684627 \h VHET NABIJE OOSTEN - VERKLARING VAN DE RAAD PAGEREF _Toc496684628 \h VIDE DOELTREFFENDHEID VAN HET EXTERNE OPTREDEN VAN DE UNIE - CONCLUSIES PAGEREF _Toc496684629 \h VIPROCES VAN BARCELONA: VOORBEREIDING VAN DE MINSTERIËLE VERGADERING VAN MARSEILLE PAGEREF _Toc496684630 \h XIMEDA II: FINANCIEEL REFERENTIEBEDRAG PAGEREF _Toc496684631 \h XIBANANEN PAGEREF _Toc496684632 \h XITOEGANG TOT DE COMMUNAUTAIRE MARKT VOOR PRODUCTEN VAN OORSPRONG UIT DE MOLs PAGEREF _Toc496684633 \h XIVOORBEREIDING VAN DE INFORMELE EUROPESE RAAD VAN BIARRITZ PAGEREF _Toc496684634 \h XIOLIEVOORZIENING VAN DE EUROPESE UNIE PAGEREF _Toc496684635 \h XII ...[+++]


a) a strong Political Declaration to reconfirm Agenda 21, the Rio Declaration and the Forest Principles. These are the landmark documents that guide us on the path to sustainability in the new Millennium; b) a legally-binding commitment at COP 3 of the UN Framework Convention on Climate Change for a 15% reduction of the emissions of CO , CH and N O together below the 1990 level by the year 2010 must be agreed upon, as well as mandatory and recommended policies and measures, including harmonized ones, to ensure that this target is achieved; c) the creation of an Intergovernmental Negotiation Committee with a precise mandate and calend ...[+++]

d) nieuwe initiatieven op essentiële terreinen, met name zoet water, energie, met inbegrip van de spoedige instelling van een intersessioneel CDO-Forum op hoog niveau, en eco-efficiëntie bij het gebruik van hulpbronnen, onder andere rekening houdend met het concept van factor 4 voor de middellange termijn, alsmede de verstrekking van de nodige middelen voor de totstandbrenging van gezamenlijk overeengekomen tastbare resultaten ; e) de tenuitvoerlegging van de diverse werkprogramma's van het Biodiversiteitsverdrag en de afronding van het protocol inzake bioveiligheid tegen 1998 ; f) een beroep op de Eerste Conferentie van de Partijen bij het Verdrag ter bestrijding van woestijnvorming in de landen die te kampen hebben met ...[+++]


THE COUNCIL OF THE EUROPEAN COMMUNITIES, Having regard to the Treaty establishing the European Economic Community, and in particular Article 100 thereof, Having regard to the proposal from the Commission (1), Having regard to the opinion of the European Parliament (2), Having regard to the opinion of the Economic and Social Committee (3), Whereas it is a common form of commercial practice in the Member States for the conclusion of a contract or a unilateral engagement between a trader and consumer to be made away from the business premises of the trader, and whereas such contracts and engagements are the subject of legislation which diff ...[+++]

DE RAAD VAN DE EUROPESE GEMEENSCHAPPEN, Gelet op het Verdrag tot oprichting van de Europese Economische Gemeenschap, inzonderheid op artikel 100, Gezien het voorstel van de Commissie (1), Gezien het advies van het Europese Parlement (2), Gezien het advies van het Economisch en Sociaal Comité (3), Overwegende dat het sluiten van overeenkomsten of eenzijdige verbintenissen tussen handelaren en consumenten buiten de verkoopruimten van de handelaar een handelspraktijk vormt die in de Lid-Staten van de Gemeenschap vaak voorkomt en dat dergelijke overeenkomsten en verbintenissen tot wettelijke voorschriften aanleiding hebben gegeven die van Li ...[+++]


State Aid / Italy No 581/94 The Commission, on a proposal from Franz Fischler, has decided not to raise any objections under Articles 92 and 93 of the Treaty against aid provided for in a decision of the CIPE (Inter-ministry Committee for Economic Programming) dated 13 April 1994 which, via the development of the fruit and vegetables sector, is aimed at the conversion of the sugarbeet production areas in the south of Italy.

Staatssteun / Italië nr. 581/94 Op voorstel van de heer Franz Fischler heeft de Commissie besloten om geen bezwaar te maken uit hoofde van de artikelen 92 en 93 van het Verdrag tegen een steunmaatregel waartoe het CIPE (Comitato interministeriale per la programmazione economica) op 13 april 1994 heeft besloten.




Anderen hebben gezocht naar : Inter-State Committee against Drought in the Sahel     


datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Inter-State Committee against Drought in the Sahel' ->

Date index: 2023-04-26
w