Member States were, however, given the possibility to defer application of the regulation to class B ships until the end of 2018 and for 4 years after the date of application for class A ships. By 2016 the Commission has to make a proposal, under the regulatory procedure with scrutiny, about the liability limits applicable for class B ships. In addition, the principle of the step-by-step extension of the scope to
all ships was laid down in a recital and a clause introduced according to which the Commission no later than 30.6.2013 "shall, if appropriate, present a legislative proposal in order, inter alia, to extend the scope of this Regu
...[+++]lation to ships covered by classes C and D" (Article 1)De lidstaten kregen echter de mogelijkheid om
toepassing van de verordening op schepen van klasse B uit te stellen tot eind 2018 en voor 4 jaar na de datum van toepassing voor schepen van klasse A. Tegen 2016 moet de Commissie een voorstel indienen, volgens de regelgevingprocedure met toetsing, over de aansprakelijkheidsgrenzen voor schepen van klasse B. Bovendien is het beginsel van de stapsgewijze uitbreiding van het toepassingsgebied van de verordening naar alle schepen vastgelegd in een overweging en is er bepaald dat de Commissie "uiterlijk 30.6.2013 een wetgevingsvoorstel indient o.a. ter uitbreiding van het toepassingsgebied van d
...[+++]eze verordening tot schepen die met Klasse C en D overeenstemmen" (artikel 1)