Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advise on learning methods
Advises on learning methods
Ascertain learning disorders
Confer on learning methods
Early foreign language acquisition
Early foreign language learning
Early language learning
Early second language acquisition
Early second language learning
Early stages foreign language learning
Early-stage foreign language acquisition
Early-stage foreign language learning
Identify learning disorder
Identify learning disorders
Identifying learning disorders
Interactive learning
Interactive learning system
Make recommendations on learning methods
Medication interaction
Montessori learning equipment
Montessori learning implements
Montessori learning instruments
Montessori learning tools
Video interaction guidance

Traduction de «Interactive learning » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
interactive learning system

interactief educatief systeem




early foreign language acquisition | early foreign language learning | early language learning | early second language acquisition | early second language learning | early stages foreign language learning | early-stage foreign language acquisition | early-stage foreign language learning

vroeg vreemdetalenonderwijs | vvto [Abbr.]


advises on learning methods | make recommendations on learning methods | advise on learning methods | confer on learning methods

adviseren over leermethoden | advies geven over leermethoden | raad geven over leermethoden


identify learning disorder | identifying learning disorders | ascertain learning disorders | identify learning disorders

leerstoornissen identificeren | leerstoornissen vaststellen


Montessori learning implements | Montessori learning tools | Montessori learning equipment | Montessori learning instruments

montessorileermateriaal | montessorilesmateriaal


Grange syndrome has characteristics of stenosis or occlusion of multiple arteries (including the renal, cerebral and abdominal vessels), hypertension, brachysyndactyly, syndactyly, increased bone fragility, and learning difficulties or borderline int

syndroom van progressieve arteriële occlusieve ziekte, hypertensie, hartdefect, botfragiliteit en brachysyndactylie


Definition: A disorder characterized by impairment of memory, learning difficulties, and reduced ability to concentrate on a task for more than brief periods. There is often a marked feeling of mental fatigue when mental tasks are attempted, and new learning is found to be subjectively difficult even when objectively successful. None of these symptoms is so severe that a diagnosis of either dementia (F00-F03) or delirium (F05.-) can be made. This diagnosis should be made only in association with a specified physical disorder, and should not be made in the presence of any of the mental or behavioural disorders classified to F10-F99. The d ...[+++]

Omschrijving: Een stoornis die wordt gekenmerkt door geheugenstoornissen, leerproblemen en verminderd vermogen zich gedurende wat langere tijd op een taak te concentreren. Er is vaak een uitgesproken gevoel van geestelijke vermoeidheid wanneer geestelijke taken worden ondernomen en het leren van nieuwe dingen wordt subjectief als moeilijk ervaren, zelfs indien dit objectief met goed resultaat verloopt. Geen van deze symptomen is dermate ernstig dat een diagnose van hetzij dementie (F00-F03), hetzij delirium (F05.-) gesteld kan worden. Deze diagnose dient alleen gesteld te worden in verband met een gespecificeerde lichamelijke stoornis en ...[+++]




TRADUCTIONS EN CONTEXTE
· Stimulate the development of entrepreneurial, creative and innovation skills in all disciplines and in all three cycles, and promote innovation in higher education through more interactive learning environments and strengthened knowledge-transfer infrastructure.

· De ontwikkeling bevorderen van creatieve, ondernemers- en innovatievaardigheden in alle vakgebieden en in de drie cycli, en innovatie in het hoger onderwijs bevorderen door meer interactieve leeromgevingen en een sterkere infrastructuur voor kennisoverdracht.


The Commission will use existing interactive learning platforms on regional research and innovation under the umbrella of the Innovating Regions in Europe platform, bringing together regional and national stakeholders and providing an inventory of good practices and case studies.

De Commissie zal gebruik maken van de bestaande interactieve leerplatforms op het gebied van regionaal onderzoek en innovatie in het kader van het platform Innoverende regio’s in Europa, om zo regionale en nationale belanghebbenden samen te brengen en een inventaris te maken van goede werkwijzen en casestudies.


Good progress was made on projects addressing digital libraries; acquisition of complex knowledge and skills; virtual learning communities; multi-linguality; natural and multimodal interactivity; cross-lingual knowledge management; intelligent interactive information presentation.

Er is veel vooruitgang geboekt ten aanzien van projecten voor de totstandbrenging van digitale bibliotheken, de verwerving van complexe kennis en vaardigheden, virtuele leergemeenschappen, meertaligheid, natuurlijke en multimodale interactiviteit, kennisbeheer over de taalgrenzen heen en intelligente interactieve presentatie van informatie.


This includes new technologies for arts, language, learning, interaction, digital preservation, web design, content access, analytics and media; and intelligent and adaptive information management systems based on advanced data mining, machine learning, statistical analysis and visual computing technologies.

Hieronder vallen onder meer nieuwe technologieën ten behoeve van kunsten, taal, leren, interactie, digitale bewaring, webontwerp, contenttoegankelijkheid, -analytics en -media; en intelligente en adaptieve informatiebeheersystemen die zijn gebaseerd op speerpunttechnologieën voor data mining, machine learning, statistische analyse en visual computing.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
20. Notes that new technologies and OERs allow for a more interactive learning experience and are valuable instruments in placing the learner at the centre of the educational process;

20. merkt op dat nieuwe technologieën en open leermiddelen een interactievere leerervaring mogelijk maken en waardevolle instrumenten zijn om de lerende in het middelpunt van het leerproces te plaatsen;


20. Notes that new technologies and OERs allow for a more interactive learning experience and are valuable instruments in placing the learner at the centre of the educational process;

20. merkt op dat nieuwe technologieën en open leermiddelen een interactievere leerervaring mogelijk maken en waardevolle instrumenten zijn om de lerende in het middelpunt van het leerproces te plaatsen;


This includes new technologies for arts, language, learning, interaction, digital preservation, web design, content access, analytics and media; and intelligent and adaptive information management systems based on advanced data mining, machine learning, statistical analysis and visual computing technologies.

Hieronder vallen onder meer nieuwe technologieën ten behoeve van kunsten, taal, leren, interactie, digitale bewaring, webontwerp, contenttoegankelijkheid, -analytics en -media; en intelligente en adaptieve informatiebeheersystemen die zijn gebaseerd op speerpunttechnologieën voor data mining, machine learning, statistische analyse en visual computing.


P. whereas digital interactive television services include multilingual subtitles, enabling digital television to enhance intercultural dialogue and lifelong learning,

P. overwegende dat tot digitale interactieve televisiediensten meertalige ondertiteling behoort, zodat digitale televisie de interculturele dialoog kan helpen versterken en permanente educatie kan helpen bevorderen,


It would be very useful if the OMC was not only existing in the thin air of European cooperation, but also inside the Member States, as a means to open the administration and introduce things like peer reviews, best practice comparisons, horizontal communication and other elements of interactive learning strategies.

Het zou zeer nuttig zijn als de OCM niet alleen bestond in de ijle lucht van de Europese samenwerking, maar eveneens in de lidstaten, als methode om het bestuur open te stellen en bij voorbeeld te komen tot invoering van intercollegiale toetsing, vergelijking van optimale werkwijzen, horizontale communicatie en andere bestanddelen van strategieën voor interactief leren.


Points out that if a lifelong learning agenda is to be implemented properly, major changes will have to take place in education and training bodies and believes that if learning is to be brought closer to the learner, schools and, in particular, universities will have to seriously consider opening up their facilities and interact much more with local communities and enterprises in the context of economic, employment, scientific and cultural matters;

wijst erop dat indien een agenda betreffende levenslang leren op de juiste wijze moet worden uitgevoerd, belangrijke wijzigingen moeten plaatsvinden in de onderwijs- en opleidingsorganen en is van mening dat indien de leermogelijkheden en de lerenden dichter bij elkaar gebracht moeten worden, de scholen en in het bijzonder de universiteiten serieus moeten overwegen hun faciliteiten toegankelijker te maken en veel intensievere contacten te onderhouden met plaatselijke gemeenschappen en ondernemingen op het gebied van economische, wetenschappelijke, culturele en werkgelegenheidskwesties;


w