Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
JEP
JSP
Joint European Project
Joint Study Project
Joint educational project
Organise project to fill education needs
Organise projects to fill education needs
Organises projects to fill education needs
Organising projects to fill education needs

Traduction de «Joint educational project » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
joint educational project | JEP [Abbr.]

gemeenschappelijk educatief project | PEC [Abbr.]


Joint European Project | JEP [Abbr.]

gemeenschappelijk Europees project | gezamenlijk Europees project | GEP [Abbr.]


Joint Study Project | JSP [Abbr.]

gezamenlijk studieproject | GSP [Abbr.]


organises projects to fill education needs | organising projects to fill education needs | organise project to fill education needs | organise projects to fill education needs

projecten organiseren om aan onderwijsbehoeften te voldoen
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Action E: joint education projects for language learning

Actie E: Gemeenschappelijke onderwijsprojecten op het gebied van talen


2. This action shall also support development, capacity-building, regional integration, knowledge exchanges and modernisation processes through international partnerships between higher education institutions in the Union and in partner countries, in particular for peer learning and joint education projects, as well as through the promotion of regional cooperation and National Information Offices, in particular with neighbourhood countries.

2. Met deze actie wordt tevens steun verleend voor processen voor ontwikkeling, capaciteitsopbouw, regionale integratie, kennisuitwisseling en modernisering door middel van internationale partnerschappen tussen instellingen voor hoger onderwijs in de Unie en in partnerlanden, met name voor projecten voor peer learning en gezamenlijke onderwijsprojecten, alsook door bevordering van regionale samenwerking en nationale informatiekantoren, vooral met nabuurschapslanden.


1a. This action shall also support development, capacity building, regional integration, knowledge exchanges and modernisation processes through partnerships between educational establishments and organisations in the EU and third countries, notably for peer learning, joint educational projects and promoting regional cooperation, in particular with neighbourhood countries.

1 bis. Met deze actie wordt tevens steun verleend aan processen voor ontwikkeling, regionale integratie, capaciteitsopbouw, kennisuitwisseling en modernisering in het kader van partnerschappen tussen instellingen en organisaties voor onderwijs in de Unie en derde landen, met name aan projecten voor peer learning en gezamenlijke onderwijsprojecten die regionale samenwerking, vooral met nabuurschapslanden, stimuleren.


2. This action shall also support development, capacity building, regional integration, knowledge exchanges and modernisation processes through partnerships between Union and third countries' higher education institutions as well as in the youth sector, notably for peer learning and joint educational projects, promoting regional cooperation, in particular with neighbourhood countries.

2. Met deze actie wordt tevens steun verleend aan processen voor ontwikkeling, regionale integratie, capaciteitsopbouw, kennisuitwisseling en modernisering in het kader van partnerschappen tussen instellingen voor hoger onderwijs in de Unie en derde landen en in de jeugdsector, met name aan projecten voor peer learning en gezamenlijke onderwijsprojecten die regionale samenwerking, vooral met nabuurschapslanden, in de hand werken.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
2. This action shall also support development, capacity building, regional integration, knowledge exchanges and modernisation processes through partnerships between Union and third countries' institutions in the fields of higher education (Erasmus Mundus) and VET, notably for peer learning and joint educational projects, promoting regional cooperation, in particular with neighbourhood countries, and shall help improve in qualitative and quantitative terms the vocational training placement opportunities available to young people.

2. Met deze actie wordt tevens steun verleend aan processen voor ontwikkeling, regionale integratie, capaciteitsopbouw, kennisuitwisseling en modernisering in het kader van partnerschappen tussen instellingen voor hoger onderwijs (Erasmus Mundus) en beroepsonderwijs en –opleiding in de Unie en derde landen, met name aan projecten voor peer learning en gezamenlijke onderwijsprojecten die regionale samenwerking, vooral met nabuurschapslanden, in de hand werken en die er mede voor zorgen dat er meer en betere stageplaatsen komen voor jongeren die een beroepsopleiding volgen.


'partnership' means an agreement between a group of institutions and/or organisations in different Programme countries to carry out joint European activities in the fields of education, training, youth and sport or establishing a formal or informal network in a relevant field such as joint learning projects for pupils and their teachers in the form of class exchanges and individual long-term mobility, intensive programmes in higher education and cooperation between regiona ...[+++]

18) "partnerschap".: een overeenkomst tussen een groep instellingen en/of organisaties in verscheidene programmalanden om gezamenlijke Europese activiteiten op het gebied van onderwijs, opleiding, jeugd en sport te ontplooien of een formeel of informeel netwerk op een relevant terrein op te zetten, zoals gezamenlijke leerprojecten voor leerlingen en hun leerkrachten in de vorm van klassenuitwisseling en individuele langdurige mobiliteit, intensieve hogeronderwijsprogramma's en samenwerking tussen regionale en lokale overheden ter bevordering van interregionale samenwerking, waaronder grensoverschrijdende samenwerking; om de kwaliteit va ...[+++]


35. Notes the fundamental role of educational programming and structures in promoting inclusiveness and reducing inter-ethnic tensions; consequently, calls on the Western Balkan governments to improve the quality of education by including civic, human and democratic rights as fundamental European values in the relevant curricula and to put an end to segregation in schools; points out that the teaching of history in schools and universities in the Western Balkans must be based on documented research and must reflect the different perspectives of the various national and ethnic groups in the region if lasting results are to be achieved i ...[+++]

35. wijst op de fundamentele rol van de programmering en de structuren van het onderwijs bij het bevorderen van inclusiviteit en het verminderen van de inter-etnische spanningen; en dringt er daarom bij de regeringen van de landen van de westelijke Balkan op aan om de kwaliteit van het onderwijs te verbeteren, door burgerrechten, mensenrechten en democratische rechten als Europese waarden van fundamentele betekenis op te nemen in de daarvoor in aanmerking komende schoolprogramma's en om een einde te maken aan de segregatie op de scholen; wijst erop dat, indien men blijvende resultaten wil behalen op het vlak van de bevordering van verz ...[+++]


34. Notes the fundamental role of educational programming and structures in promoting inclusiveness and reducing inter-ethnic tensions; consequently, calls on the Western Balkan governments to improve the quality of education by including civic, human and democratic rights as fundamental European values in the relevant curricula and to put an end to segregation in schools; points out that the teaching of history in schools and universities in the Western Balkans must be based on documented research and must reflect the different perspectives of the various national and ethnic groups in the region if lasting results are to be achieved i ...[+++]

34. wijst op de fundamentele rol van de programmering en de structuren van het onderwijs bij het bevorderen van inclusiviteit en het verminderen van de inter-etnische spanningen ; en dringt er daarom bij de regeringen van de landen van de westelijke Balkan op aan om de kwaliteit van het onderwijs te verbeteren, door burgerrechten, mensenrechten en democratische rechten als Europese waarden van fundamentele betekenis op te nemen in de daarvoor in aanmerking komende schoolprogramma's en om een einde te maken aan de segregatie op de scholen; wijst erop dat, indien men blijvende resultaten wil behalen op het vlak van de bevordering van ver ...[+++]


(4) Are the type of projects (outputs) supported by the programme (Joint European Projects and Individual Mobility Grants in particular) relevant in the light of expected results, outcomes and impact on higher education systems?

(4) Zijn de verschillende soorten projecten (outputs), waaraan in het programma steun wordt verleend (in het bijzonder gezamenlijke Europese projecten en individuele mobiliteitsbeurzen), relevant in vergelijking met de verwachte resultaten, uitkomsten en effecten op de stelsels voor hoger onderwijs?


- Joint European Projects, which are multilateral projects bringing together higher education institutions from the EU and from partner countries with a view to support institutions in partner countries efforts to develop and upgrade curriculum development or university management.

- gezamenlijke Europese projecten: dit zijn multilaterale projecten, waarin instellingen voor hoger onderwijs uit de EU en de partnerlanden bij elkaar worden gebracht met het doel om de instellingen in de partnerlanden te ondersteunen bij hun inspanningen om de curriculumontwikkeling of het management van de instellingen voor hoger onderwijs te ontwikkelen en te verbeteren.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Joint educational project' ->

Date index: 2022-09-22
w