Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advise on acquisition
Advise on acquisitions
Advising on acquisitions
Arrangement of land acquisition
Complete acquisition of vehicles
Consistency enforcer
Counsel on acquisitions
Disorder NOS
Intangible economy
Knowledge acquisition
Knowledge acquisition module
Knowledge acquisition system
Knowledge economy
Knowledge society
Knowledge-based economy
Knowledge-driven economy
Meta knowledge acquisition
Negotiate land acquisition
Negotiating land acquisition
Negotiation of land acquisition
Perform acquisition of vehicles
Perform the acquisition of vehicles
Undertake acquisition of vehicles

Traduction de «Knowledge acquisition » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Knowledge acquisition disability NOS Learning:disability NOS | disorder NOS

leerbeperking NNO | leerstoornis NNO | stoornis in het verwerven van kennis NNO


knowledge acquisition | knowledge acquisition system | KA,KAS [Abbr.]

kennisacquisitie




consistency enforcer | knowledge acquisition module

consistentie-controleur


arrangement of land acquisition | negotiation of land acquisition | negotiate land acquisition | negotiating land acquisition

onderhandelen over de aankoop van land


perform the acquisition of vehicles | undertake acquisition of vehicles | complete acquisition of vehicles | perform acquisition of vehicles

voertuigen aankopen


advise on acquisition | counsel on acquisitions | advise on acquisitions | advising on acquisitions

advies geven over aanwinsten | advies geven over acquisities | raad geven over aanwinsten | raad geven over acquisities


knowledge economy [ knowledge-based economy | knowledge-driven economy | Intangible economy(ECLAS) | Knowledge society(STW) ]

kenniseconomie [ digitale economie | e-economie | nieuwe economie ]


Definition: Disorders in which the normal patterns of skill acquisition are disturbed from the early stages of development. This is not simply a consequence of a lack of opportunity to learn, it is not solely a result of mental retardation, and it is not due to any form of acquired brain trauma or disease.

Omschrijving: Dit zijn stoornissen waarin het normale patroon van vaardigheidsverwerving beperkt is vanaf de vroegste stadia der ontwikkeling. De stoornis is niet eenvoudig een gevolg van gebrekkige leermogelijkheden, zij is niet louter het resultaat van zwakzinnigheid en wordt niet veroorzaakt door een vorm van verworven hersenletsel of -ziekte.


Definition: Disorders in which normal patterns of language acquisition are disturbed from the early stages of development. The conditions are not directly attributable to neurological or speech mechanism abnormalities, sensory impairments, mental retardation, or environmental factors. Specific developmental disorders of speech and language are often followed by associated problems, such as difficulties in reading and spelling, abnormalities in interpersonal relationships, and emotional and behavioural disorders.

Omschrijving: Dit zijn stoornissen waarin het normale patroon van taalverwerving is verstoord vanaf de vroegste stadia der ontwikkeling. De aandoeningen kunnen niet zonder meer worden toegeschreven aan neurologische afwijkingen of afwijkingen van het spraakorgaan, stoornissen van het sensorium, zwakzinnigheid of omgevingsfactoren. Specifieke ontwikkelingsstoornissen van spraak en taal worden dikwijls gevolgd door daarmee samenhangende problemen, zoals moeilijkheden bij lezen en spellen, afwijkingen in de relaties met anderen en emotionele stoornissen en gedragsstoornissen.
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Present, by the time of the May 2016 EYCS Council, its forthcoming proposal for a new skills agenda for Europe supporting Member States, which could consider, inter alia, ways of boosting skills development and knowledge acquisition in a lifelong learning perspective, with particular reference to the following areas:

Naar aanleiding van de Raad Onderwijs, Jeugdzaken, Cultuur en Sport van mei 2016 haar aangekondigde voorstel voor een nieuwe vaardighedenagenda voor Europa te presenteren om, ter ondersteuning van de lidstaten, die onder meer zouden kunnen nadenken over manieren om de ontwikkeling van vaardigheden en het verwerven van kennis in het perspectief van een leven lang leren te stimuleren, met bijzondere aandacht voor de volgende gebieden:


Provide teachers through initial training and continuous professional development with appropriate, up-to-date pedagogical tools and methods designed to enhance skills and competences development and knowledge acquisition.

Leerkrachten door middel van initiële opleiding en continue professionele ontwikkeling te voorzien van geschikte, actuele pedagogische instrumenten en methoden ter bevordering van het ontwikkelen van vaardigheden en competenties en het vergaren van meer kennis.


Schools, universities and training centres are urged to become local knowledge acquisition centres which are versatile and accessible to everyone.

Scholen, universiteiten en opleidingscentra moeten lokale, polyvalente en voor iedereen toegankelijke kenniscentra worden.


In today’s judgment, the Court answers that the ‘standstill’ clause precludes a national measure which, introduced after the entry into force of that clause in the Member State concerned, requires the spouse of a Turkish national residing in that State to prove beforehand the acquisition of basic knowledge of the official language of the State in question to be able to enter the territory of the latter for the purpose of family reunification.

In zijn arrest van vandaag antwoordt het Hof dat de „standstill-clausule” zich verzet tegen een nationale maatregel die is ingevoerd na de inwerkingtreding van die clausule in de betrokken lidstaat en volgens welke de echtgenoot van een aldaar wonend Turks staatsburger het grondgebied van die staat eerst kan binnenkomen nadat hij het bewijs heeft geleverd dat hij over een eenvoudige kennis van de officiële taal ervan beschikt.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The Commission identifies three key drivers for growth, to be implemented through concrete actions at EU and national levels: smart growth (fostering knowledge, innovation, education and digital society), sustainable growth (making our production more resource efficient while boosting our competitiveness) and inclusive growth (raising participation in the labour market, the acquisition of skills and the fight against poverty).

De Commissie zet drie hoofdlijnen uit, die moeten worden omgezet in concrete maatregelen op EU‑ en nationaal niveau: slimme groei (accent op kennis, innovatie, onderwijs en de digitale maatschappij), duurzame groei (in ons productieproces zuiniger omgaan met hulpbronnen en toch onze concurrentiekracht vergroten) en groei voor iedereen (de arbeidsparticipatie verhogen, beter onderwijs bieden en armoede bestrijden).


promoting mutual understanding between the peoples of the EU and Canada including broader knowledge of their languages, cultures and institutions; improving the quality of human resources in both the EU and Canada, by facilitating the acquisition of skills required to meet the challenges of the global knowledge-based economy.

het onderlinge begrip tussen de volkeren van de EU en Canada, waaronder een bredere kennis van hun talen, culturen en instellingen, te bevorderen; de kwaliteit van de menselijke hulpbronnen in de EU en de Canada te bevorderen, door het verwerven van de nodige vaardigheden om de uitdagingen van de mondiale kenniseconomie aan te gaan, te vergemakkelijken.


The general objectives of the agreement are to promote mutual understanding between the peoples of the EU and Canada, including broader knowledge of their languages, cultures and institutions and to improve the quality of human resources by facilitating the reciprocal acquisition of skills required to meet the challenges of the global knowledge-based economy.

De algemene doelstellingen van de overeenkomst zijn de bevordering van het onderlinge begrip tussen de volkeren van de Europese Unie en Canada, waaronder een bredere kennis van hun talen, culturen en instellingen, en de verbetering van de kwaliteit van de menselijke hulpbronnen door het gemakkelijker te maken wederzijds de nodige vaardigheden te verwerven om de uitdagingen van de mondiale kenniseconomie aan te gaan.


To start with, the "places" devoted to skill learning and knowledge acquisition are on the increase.

In de eerste plaats kan als trend worden geconstateerd dat de "leerplaatsen" waar men zich vaardigheden en kennis kan eigen maken, steeds talrijker worden.


It should be noted that the education system plays an essential role not only when it comes to knowledge acquisition but also as a place for acquiring formal and informal information on norms and values in society and as a cultural bridge.

Er dient op te worden gewezen dat het onderwijssysteem een essentiële rol speelt, niet alleen bij het verwerven van kennis, maar ook als een plek voor het verwerven van formele en informele kennis inzake normen en waarden in de maatschappij en als een culturele brugfunctie.


promoting mutual understanding between the peoples of the EU and the USA including broader knowledge of their languages, cultures and institutions; and improve the quality of human resource development in both the EU and the USA, including the acquisition of skills required to meet the challenges of the global knowledge-based economy.

het onderlinge begrip tussen de volkeren van de EU en de VS, waaronder een bredere kennis van hun talen, culturen en instellingen, te bevorderen; en de kwaliteit van de ontwikkeling van de menselijke hulpbronnen in de EU en de VS te bevorderen, onder andere door het verwerven van de nodige vaardigheden om de uitdagingen van de mondiale kenniseconomie aan te gaan.


w