Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Civil engineer
Comprehensive development area map
Consideration of land use in airport development
Development plan
Impact of land use in airport planning
Land developer
Land planner
Land ripe for development
Land use for airport planning
Land use planner
Land-use map
Land-use plan
Local plan
Municipal land use plan
Regular building development of small plots of land
Serviced land
Thick building development of small plots of land
Use of land in airport planning

Traduction de «Land ripe for development » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
land ripe for development | serviced land

bouwrijp terrein | bouwrijpe grond


regular building development of small plots of land | thick building development of small plots of land

gegroepeerde bouw van kleine landeigendommen


comprehensive development area map | development plan | land-use map | land-use plan | local plan | municipal land use plan

bestemmingsplan


impact of land use in airport planning | use of land in airport planning | consideration of land use in airport development | land use for airport planning

landgebruik voor luchthavenplanning


civil engineer | land developer | land planner | land use planner

planoloog | ruimtelijk planner | planologe | planoloog
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
[34] These include marine ecosystems, land-ocean interactions, development of effective monitoring of coastal processes to underpin management, coastal protection against flooding and erosion, integrated management and sustainable use of water resources at catchment scale, coastal cities, aquaculture research and the effects of the interactions between environment, fisheries and aquaculture, development of ecological quality indicators and methodologies to identify and analyse the social and economic factors affecting the different sectors of coastal communities (under the pr ...[+++]

[34] Hieronder vallen: mariene ecosystemen, interacties tussen land en oceaan, ontwikkeling van een effectieve monitoring van kustprocessen als basis voor het beheer, bescherming van de kust tegen overstromingen en erosie, geïntegreerd beheer en duurzaam gebruik van waterreserves op stroomgebied-schaal, kuststeden, onderzoek naar aquacultuur en effecten van de interacties tussen milieu, visserij en aquacultuur, ontwikkeling van indicatoren voor ecologische kwaliteit en methodologieën voor de identificatie en analyse van de sociale en ...[+++]


Member States have a particular responsibility through improved planning, to reconcile land use and development needs with the conservation of biodiversity and maintenance of ecosystem services.

De lidstaten hebben een bijzondere verantwoordelijkheid om door verbeterde bodembestemming grondgebruik en ontwikkelingsbehoeften in overeenstemming te brengen met het behoud van de biodiversiteit en van ecosysteemdiensten.


These impacts are of particular concern in urban and coastal areas where the greater pressure and conflict for land use and development is taking place.

Deze effecten doen zich vooral voelen in stedelijke en kustgebieden, waar de problemen en conflicten rondom landgebruik en -ontwikkeling het grootst zijn.


First, that of ill-considered land use and development.

De eerste daarvan is ondoordacht bodemgebruik en ontwikkeling.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Member States have particular responsibility, through improved planning, to reconcile land use and development needs with the conservation of biodiversity and maintenance of ecosystem services.

Op de lidstaten rust de bijzondere verantwoordelijkheid er door een betere planning voor te zorgen dat de behoeften inzake bodemgebruik en ontwikkeling worden verzoend met die van het behoud van biodiversiteit en de instandhouding van de ecosysteemdiensten.


35. Highlights the fact that large-scale land acquisitions are, inter alia, a direct consequence of weak land governance in developing countries; emphasises that empowering individuals and communities through clear and secure property rights will open contractual arrangements to scrutiny and prevent land-grabbing; underlines that EU aid should contribute to building the institutional capability required for the granting of secure land rights, so as to tackle rent-seeking and bureaucratic inertia, as well as corrupt and unaccountable ...[+++]

35. wijst op het feit dat de grootschalige landaankoop in ontwikkelingslanden, onder andere, een rechtstreeks gevolg is van het zwakke landbeheer aldaar; benadrukt dat wanneer personen en gemeenschappen dankzij duidelijke en gegarandeerde eigendomsrechten hun leven meer in eigen hand krijgen, dergelijke overeenkomsten scherper tegen het licht zullen worden gehouden en landjepik wordt voorkomen; benadrukt dat EU-steun zou moeten bijdragen tot de opbouw van de institutionele capaciteit die nodig is voor het verlenen van gegarandeerde ...[+++]


G. whereas by setting mandatory targets and subsidising biofuels, the EU contributes at least indirectly to land-grabbing in developing countries, given that it encourages speculation over arable land, in particular those most fertile of lands and those located near ports or roads; whereas threats to the security of tenure for small-holders are further increased as a result, with potential negative consequences for the food security of local communities;

G. overwegende dat de EU door verplichte streefdoelen vast te stellen en biobrandstoffen te subsidiëren op zijn minst op indirecte wijze bijdraagt tot landjepik in ontwikkelingslanden, omdat speculatie met akkerland in de hand wordt gewerkt, met name als het gaat om zeer vruchtbare grond en land in de buurt van havens of wegen; overwegende dat de pachtbescherming van kleine landbouwers hierdoor steeds sterker in het gedrang komt, met alle mogelijke nadelige gevolgen van dien voor de voedselzekerheid van lokale gemeenschappen;


17. Highlights the fact that the co-existence of customary land regimes and imposed colonial models represent one of the main causes of endemic land insecurity in developing countries; stresses, in this connection, the imperative to recognise the legitimacy of customary tenure arrangements that provide statutory rights to individuals and communities, and prevent dispossession and abuses of land rights, which are especially prevalent among African communities and the large indigenous populations of Latin America;

17. benadrukt dat het naast elkaar bestaan van op het gewoonterecht gebaseerde regelingen voor grondbezit en door koloniale bewinden opgelegde modellen, een van de belangrijkste oorzaken is van de endemische onzekerheid over landrechten in ontwikkelingslanden; benadrukt in dit verband de absoluut noodzaak om de legitimiteit te erkennen van op het gewoonterecht gebaseerde grondbezitregelingen, waarmee individuele personen en gemeenschappen wettelijke rechten worden toegekend en wordt voorkomen dat landrechten worden ontnomen en misbruikt, wat met name schering en inslag is in Afrikaanse gemeenschappen en onder de grote inheemse volkeren ...[+++]


14. Fears that growing demand for biomass exacerbates food insecurity in developing countries through diversion of crops and lands away from food production, deprivation of land-use rights and impoverishment as a result of land-grabs and exacerbation of food price volatility; points out that the demand for biofuels is already one of the drivers for land acquisitions in developing ...[+++]

14. vreest dat de groeiende vraag naar biomassa de ontneming van teelten en grond aan de voedselproductie, het beroven van grondgebruiksrechten en verarming als gevolg van landroof en fluctuerende voedselprijzen veroorzaakt en daarmee de voedselvoorziening in ontwikkelingslanden nog onzekerder maakt; wijst erop dat de vraag naar biobrandstoffen reeds een van de motoren van grondverwerving in ontwikkelingslanden is, met name in Afrika bezuiden de Sahara; herinnert eraan dat de inheemse bevolking door deze grondverwervingen haar toegang tot grond verliest en als gevolg hiervan haar toegang tot voedsel en water; onderstreept tevens het f ...[+++]


Experience from both the eTEN programme and from the 5th Framework Programme indicate that a higher funding ceiling is needed to realise the full potential of those services identified as ripe for development.

De ervaring met zowel eTEN als het Vijfde kaderprogramma wijst uit dat een hoger financieringsplafond vereist is om het volledige potentieel van diensten die rijp geacht worden voor ontwikkeling, te realiseren.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Land ripe for development' ->

Date index: 2021-10-13
w