3. National contact points in
the Member State of treatment shall support patients in protecting their rights by providing them with information, inter alia remotely accessible by electronic means, concerning healthcare providers, including on request information on a specific provider's right to provide services or any restrictions on its practice, information referred to in Article 4(2)(a), and information on the pro
tection of personal data, the level of accessibility to healthcare facilities for people with disabilities, as wel
l as infor ...[+++]mation on patients' rights, complaints procedures and mechanisms for seeking remedies, according to the legislation of that Member State, as well as the options available to settle any dispute, and to identify the appropriate out-of-court settlement scheme for the specific case, including in the event of harm arising from cross-border healthcare.3. De nationale contactpunten in de lidstaat waar de behandeling plaatsvin
dt, ondersteunen de patiënten met betrekking tot de bescherming van hun rechten, door hun informatie te verstrekken, onder andere informatie die op afstand toegankelijk is langs elektronische weg, over de zorgaanbieders, waaronder, op hun verzoek, informatie over het recht van een specifie
ke zorgaanbieder om diensten te verlenen of mogelijke beperkingen ten aanzien van zijn praktijk, de in artikel 4, lid 2, onder a), bedoelde informatie, informatie over de besch
...[+++]erming van persoonsgegevens en de mate van toegankelijkheid van gezondheidsvoorzieningen voor personen met een handicap, en informatie over patiëntenrechten, klachtenregelingen en rechtsmiddelen overeenkomstig de wetgeving van de lidstaat, alsook over de beschikbare mogelijkheden om geschillen te beslechten, en vast te stellen welke buitengerechtelijke geschillenbeslechtingsregeling in een specifiek geval kan worden gebruikt, inclusief in gevallen waar door de grensoverschrijdende gezondheidszorg schade wordt veroorzaakt.