Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Closed Le Fort II fracture
Fatigue failure
Fracture
Injury
Le Fort I fracture
Le Fort II fracture
Le Fort III fracture
LeFort type 1 fracture
LeFort type 2 fracture
LeFort type 3 fracture
Lesion
Materials fatigue
Materials fracture
Open Le Fort I fracture
Open Le Fort II fracture
Resistance of materials
Strength of materials
Trauma
Wound

Traduction de «Le Fort II fracture » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Open Le Fort II fracture

gecompliceerde Le-Fort-II-fractuur


Closed Le Fort II fracture

gesloten Le-Fort-II-fractuur


Le Fort II fracture | LeFort type 2 fracture

fractuur Le Fort II


Le Fort III fracture | LeFort type 3 fracture

fractuur Le Fort III


Le Fort I fracture | LeFort type 1 fracture

fractuur Le Fort I


Open Le Fort I fracture

gecompliceerde Le-Fort-I-fractuur


resistance of materials [ fatigue failure | materials fatigue | materials fracture | strength of materials | Strength of materials(ECLAS) ]

materiaalweerstand [ materiaalbreuk | materiaalmoeheid ]


trauma [ fracture | injury | lesion | wound ]

trauma [ breuk | letsel | verwonding ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Especially hydraulic fracturing, a process by which fracturing fluid – a mixture consisting typically of water, sand and chemical additives (generally between 0.5% and 2% of the total fracturing fluid)- is injected under high pressure to break the rock, open and enlarge fractures to enable the hydrocarbons to flow into the well, has raised a wide range of environmental concerns.

Vooral hydrofracturering, een procedure waarbij de fractureringsvloeistof — een mengsel dat normaliter bestaat uit water, zand en chemische additieven (doorgaans tussen 0,5 % en 2 % van de totale fractureringsvloeistof) — onder hoge druk wordt ingespoten om de rotsen open te breken zodat de koolwaterstoffen in de boorput kunnen vloeien, heeft veel milieubezwaren doen rijzen.


[25] COM(2014) 15 final “A Policy Framework for Climate and Energy in the period from 2020-2030”, COM(2014) 20 final “Proposal for a decision of the European Parliament and of the Council concerning the establishment and operation of a market stability reserve for the Union greenhouse gas emission trading scheme amending directive 2003/87/EC”, COM(2014) 23 final, “On the exploration and production of hydrocarbons (such as shale gas) using high volume hydraulic fracturing in the EU” and C(2014) 267 final “Commission recommendation on minimum principles for the exploration and production of hydrocarbons (such as shale gas) using high volum ...[+++]

[25] COM(2014) 15 definitief, "Een beleidskader voor klimaat en energie in de periode 2020-2030", COM(2014) 20 definitief, "Voorstel voor een besluit van het Europees Parlement en de Raad betreffende de instelling en de werking van een marktstabiliteitsreserve voor de EU-regeling voor de handel in broeikasgasemissierechten en tot wijziging van Richtlijn 2003/87/EG”, COM(2014) 23 definitief, "betreffende de exploratie en productie van koolwaterstoffen (zoals schaliegas) met gebruikmaking van hoogvolumehydrofracturering in de EU", en C(2014) 267 definitief "Aanbeveling van de Commissie betreffende de minimumbeginselen voor de exploratie en ...[+++]


138. While recognising that the energy mix is primarily a Member State competence, acknowledges the public concerns about hydraulic fracturing and the consequences this technology might entail for the climate, environment and public health and for the achievement of the EU’s long-term decarbonisation goal; recognises, furthermore, that the limited potential of unconventional fuels to help meet the EU’s future energy demand, coupled with high investment and exploitation costs and the current low global oil prices, means that it is questionable whether hydraulic fracturing can be a viable technology in the European Union; believes that p ...[+++]

138. erkent dat de keuze voor de energiemix primair een bevoegdheid van de lidstaten is, maar onderkent ook de zorgen die leven bij het publiek over hydrofracturering en de gevolgen die deze technologie mogelijk heeft voor het klimaat, het milieu en de volksgezondheid en de verwezenlijking van het langetermijndoel van decarbonisatie van de EU; erkent voorts dat het beperkte potentieel van onconventionele brandstoffen om te voldoen aan de toekomstige energievraag in de EU, in combinatie met de hoge investerings- en exploitatiekosten en de huidige wereldwijd lage olieprijzen, betekent dat het twijfelachtig is of hydrofracturering in de Eu ...[+++]


134. While recognising that the energy mix is primarily a Member State competence, acknowledges the public concerns about hydraulic fracturing and the consequences this technology might entail for the climate, environment and public health and for the achievement of the EU's long-term decarbonisation goal; recognises, furthermore, that the limited potential of unconventional fuels to help meet the EU's future energy demand, coupled with high investment and exploitation costs and the current low global oil prices, means that it is questionable whether hydraulic fracturing can be a viable technology in the European Union; believes that p ...[+++]

134. erkent dat de keuze voor de energiemix primair een bevoegdheid van de lidstaten is, maar onderkent ook de zorgen die leven bij het publiek over hydrofracturering en de gevolgen die deze technologie mogelijk heeft voor het klimaat, het milieu en de volksgezondheid en de verwezenlijking van het langetermijndoel van decarbonisatie van de EU; erkent voorts dat het beperkte potentieel van onconventionele brandstoffen om te voldoen aan de toekomstige energievraag in de EU, in combinatie met de hoge investerings- en exploitatiekosten en de huidige wereldwijd lage olieprijzen, betekent dat het twijfelachtig is of hydrofracturering in de Eu ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Commission Recommendation 2014/70/EU of 22 January 2014 on minimum principles for the exploration and production of hydrocarbons (such as shale gas) using high-volume hydraulic fracturing.

Aanbeveling 2014/70/EU van de Commissie van 22 januari 2014 betreffende de minimumbeginselen voor de exploratie en productie van koolwaterstoffen (zoals schaliegas) met gebruikmaking van grootvolumehydrofracturering.


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 1801_4 - EN - Fracking: minimum principles for the exploration and production of hydrocarbons using high-volume hydraulic fracturing

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 1801_4 - EN - Fracking: minimumbeginselen voor de exploratie en productie van koolwaterstoffen met gebruikmaking van grootvolumehydrofracturering


Fracking: minimum principles for the exploration and production of hydrocarbons using high-volume hydraulic fracturing

Fracking: minimumbeginselen voor de exploratie en productie van koolwaterstoffen met gebruikmaking van grootvolumehydrofracturering


18. Recognises that shale gas exploration and extraction may possibly result in complex and cross-cutting interactions with the surrounding environment, in particular owing to the hydraulic fracturing method employed, the composition of the fracturing liquid, the depth and construction of the wells and the area of surface land affected;

18. onderkent dat schaliegasexploratie en -winning kan resulteren in complexe interacties met het omringende milieu, met name als gevolg van de gebruikte hydraulische fractureringstechnieken, de samenstelling van de fractureringsvloeistoffen, de diepte en bouw van de putten en de omvang van het aangetaste landoppervlak;


6. Notes the Commission‘s preliminary assessment on the EU environmental legal framework applicable to hydraulic fracturing; urges the Commission to use its powers regarding proper transposition and application of key EU environmental acts in all Member States, and issue without delay guidance on the establishment of baseline water monitoring data necessary for environmental impact assessment of shale gas exploration and extraction, as well as criteria to be used for assessing impacts of hydraulic fracturing on groundwater reservoirs in different geological formations, including potential leakage, and cumulative impacts;

6. neemt kennis van de voorlopige analyse van de Commissie van de milieuwetgeving die van toepassing is op hydrofracturering; spoort de Commissie aan om volledig gebruik te maken van al haar bevoegdheden om te zorgen voor een goede omzetting en toepassing van cruciale communautaire milieuwetgeving in alle lidstaten, en onverwijld richtsnoeren uit te vaardigen voor het bepalen van basiswaarden voor het toezicht op water, dat nodig is voor de milieueffectrapportage van de exploratie en exploitatie van schaliegas, alsmede criteria op te stellen die nodig zijn voor de beoordeling van de effecten van hydrofracturering op grondwaterreservoirs ...[+++]


H. whereas there is insufficient data on fracturing chemicals and environmental and health risks associated with hydraulic fracturing; whereas important analysis is still ongoing and there is a growing need for further and continuous research; whereas the existence and transparency of data, sampling and tests is of paramount importance to high-quality research in support of proper regulation that will protect public health and the environment;

H. overwegende dat er onvoldoende gegevens zijn over de bij de fracturering gebruikte chemicaliën en de aan hydrofracturering gerelateerde risico's op het gebied van het milieu en de volksgezondheid; overwegende dat er nog steeds omvangrijk onderzoek plaatsvindt en dat er steeds meer behoefte bestaat aan verder, doorlopend onderzoek; overwegende dat hoogstaand onderzoek ten behoeve van degelijke regulering die de volksgezondheid en het milieu dient te beschermen, staat of valt met het bestaan en de transparantie van gegevens, monsters en tests;




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Le Fort II fracture' ->

Date index: 2024-09-03
w