J. whereas cultures that value and reward entrepreneurship competences and entrepreneurial behaviours such as creativity, innovation, initiative, calculated risk-taking, independent thinking and the identification of opport
unities, as well as leadership qualities, promote a propensity to develop new solutions to economic, social and environmental challenges by integrating knowledg
e components within education that bring together theory and practice, thus diminishing barriers between the business experience and education; whereas it
...[+++]is therefore of paramount importance that these personal competencies are embedded in the educational system and are part of daily life at all levels; J. overwegende dat culturen waarin ondernemingsvaardigheden en ondernemend gedrag, zoals creativiteit, innovatie, initiatief, het durven nemen van berekende risico's, onafhank
elijk denken en het zien van kansen, alsmede leiderschapskwaliteiten, worden gewaardeerd en beloond, een stimulerend kader bieden voor de ontwikkeling van nieuwe oplossingen voor economische, sociale en ecologische uitdagingen door kenniscomponenten te integreren in het onderwijs die theorie en praktijk samenbrengen en de grenzen tussen bedrijfservaring en onderwijs doen vervagen; overwegende dat het daarom van groot belang is dat deze persoonlijke competenties zi
...[+++]jn ingebed in het onderwijssysteem en deel uitmaken van het dagelijks leven op alle niveaus;