Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Alcoholic hallucinosis
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Earmark the choreographic materials
Help performers internalise choreographic material
Help performers internalise choreography material
Help performers internalise the choreography
Jealousy
Learn the choreographic material
Learn the choreography
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Reharse the choreographic material
Teach performers the choreographic material

Vertaling van "Learn the choreographic material " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
earmark the choreographic materials | learn the choreography | learn the choreographic material | reharse the choreographic material

choreografisch materiaal aanleren | choreografisch materiaal instuderen


help performers internalise choreography material | help performers internalise the choreography | help performers internalise choreographic material | teach performers the choreographic material

artiesten helpen choreografisch materiaal in te studeren | performers helpen choreografisch materiaal in te studeren


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include self-report data, analysis of blood and other body fluids, characteristic physical and psychological symptom ...[+++]

Omschrijving: Dit blok omvat een grote verscheidenheid van stoornissen van verschillende ernst en klinische vorm, die evenwel alle aan het gebruik van een of meer psychoactieve middelen, al dan niet op medisch voorschrift, zijn toe te schrijven. De betrokken stof wordt aangegeven door middel van het derde teken van de code en het vierde teken specificeert de klinische toestand; deze codering dient, waar nodig, gebruikt te worden voor elk gespecificeerd middel, met dien verstande dat niet elk vierde teken van toepassing is op elke stof.


Definition: A syndrome of prominent impairment of recent and remote memory while immediate recall is preserved, with reduced ability to learn new material and disorientation in time. Confabulation may be a marked feature, but perception and other cognitive functions, including the intellect, are usually intact. The prognosis depends on the course of the underlying lesion. | Korsakov's psychosis or syndrome, nonalcoholic

Omschrijving: Een syndroom met op de voorgrond staande stoornissen in het korte- en langetermijngeheugen, waarbij de inprenting intact is gebleven; verminderd vermogen om nieuwe dingen te leren en desoriëntatie in de tijd. Confabulatie kan een opvallend verschijnsel zijn, maar de waarneming en andere cognitieve functies, inclusief het intellect, zijn doorgaans intact. De prognose is afhankelijk van het beloop van de onderliggende beschadiging. | Neventerm: | psychose of syndroom van Korsakov, niet-alcoholisch
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
* The Commission, in close cooperation with the Member States, will examine approaches at national level to developing seals of quality for ICT based learning and teaching material, in particular learning software, with a view to their possible development at European level to ensure coherence and consumer protection.

* De Commissie zal in nauwe samenwerking met de lidstaten de benaderingen bestuderen die op nationaal niveau gehanteerd worden bij de ontwikkeling van kwaliteitskeurmerken voor ICT-gebaseerd leer- en onderwijsmateriaal, en met name voor leersoftware. Doel is deze benaderingen eventueel op Europees niveau over te nemen en zo voor coherentie en consumentenbescherming te zorgen.


They will help to strengthen cooperation with publishers of educational software, with a view in particular to improving distribution circuits, the production of innovative learning packages and materials which can be reused in different production contexts, and the use of open source software.

Ze vergemakkelijken de samenwerking met uitgevers van educatieve software, in het bijzonder voor de verbetering van de distributienetwerken, de productie van innoverend lesmateriaal en voor hergebruik geschikt materiaal in verschillende productiesituaties, en het gebruik van 'open source'-software.


The Socrates and Leonardo da Vinci programmes, and their successors, can play a greater part in promoting linguistic diversity by funding projects to raise awareness about and encourage the learning of so-called 'regional' 'minority' and migrant languages, to improve the quality of the teaching of these languages, to improve access to learning opportunities in them; to encourage the production, adaptation and exchange of learning materials in them and to encourage the exchange of information and best practice in this field.

De programma's Socrates en Leonardo da Vinci (en hun vervolgprogramma's) kunnen een grotere rol bij de bevordering van de taalverscheidenheid spelen. Het is in dit verband zaak projecten te financieren die de kennis en het leren van zogenaamde 'regionale', 'minderheids'-, en migrantentalen bevorderen; het onderwijs van deze talen kwalitatief verbeteren; meer mogelijkheden bieden om in deze talen te leren; de productie, de aanpassing en de uitwisseling van leermiddelen in deze talen bevorderen; en de uitwisseling van informatie en beste praktijken stimuleren.


The advantages of the early learning of languages - which include better skills in one's mother tongue - only accrue where teachers are trained specifically to teach languages to very young children, where class sizes are small enough for language learning to be effective, where appropriate training materials are available, and where enough curriculum time is devoted to languages.

Het leren van talen op jonge leeftijd (waarbij ook wordt gestreefd naar een betere kennis van de moedertaal) levert vooral vruchten op als de leerkrachten specifiek zijn opgeleid om taalonderwijs aan zeer jonge kinderen te geven, de klassen klein genoeg zijn om degelijk taalonderricht te geven, geschikt opleidingsmateriaal voorhanden is en voldoende lesuren aan talen worden besteed.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The EU's Lifelong Learning Programme allocates around € 50 million per year on raising awareness of the importance of linguistic skills, boosting access to language learning resources and developing language learning and teaching materials.

Het programma "Een leven lang leren" van de EU besteedt ongeveer 50 miljoen euro per jaar aan de bewustmaking van het belang van taalvaardigheden, het bevorderen van de toegang tot hulpmiddelen voor talenonderwijs, en de ontwikkeling van leer- en onderwijsmateriaal.


use the Lifelong Learning Programme and relevant national schemes to provide all target groups — in particular young people in training and teachers — with mobility opportunities which can help them improve their language skills, and initiatives such as the European Language Label to develop learning and teaching materials for languages.

via het Programma „Een leven lang leren” en desbetreffende nationale programma's alle doelgroepen, met name jongeren in opleiding en docenten, mobiliteitskansen te bieden die zij kunnen aangrijpen om hun taalvaardigheden te verbeteren, en via initiatieven zoals het Europees talenlabel leer- en onderwijsmateriaal voor talen te ontwikkelen.


Bringing schools and the business sector closer together, combating social exclusion by providing education and training, proficiency in three Community languages, treating material investment and investment in training on an equal basis, and accrediting the skills acquired throughout one's lifetime .Proposed in November 1995 in the White Paper on "Teaching and Learning" at the initiative of Edith Cresson, Member of the Commission responsible for research, education and training, each of these five objectives has since given rise to concrete and original experiments, with the encouragement of the European Commission.

School en onderneming nader tot elkaar brengen, sociale uitsluiting bestrijden door onderwijs en opleiding, beheersing van drie communautaire talen, gelijke behandeling van materiële investeringen en investeringen in opleiding, erkenning van de gedurende het hele leven verworven bekwaamheden.Elk van deze vijf doelstellingen, die in november 1995 op initiatief van Edith Cresson, commissaris voor onderzoek, onderwijs en opleiding, in het Witboek "Onderwijzen en leren" zijn voorgesteld, hebben sindsdien geleid tot de uitvoering van concr ...[+++]


In cooperation with the Education Ministers of France, Italy, Spain and the United Kingdom, the Ren? Descartes University (Paris V) is acting as the steering establishment for a network of distance learning institutions developing teaching materials for gypsy children, in order to boost their learning motivation and facilitate access to basic training for them.

De René Descartes-universiteit (Parijs) geeft in samenwerking met de Ministeries van Onderwijs van Frankrijk, Italië, Spanje en het Verenigd Koninkrijk leiding aan een netwerk van instituten voor afstandsonderwijs die materiaal ontwikkelen voor zigeunerleerlingen, om hun motivatie om te leren te versterken en de toegang tot een basisvorming te vergemakkelijken.


INVITES the Commission – in view of the importance of innovation and of the effective protection of intellectual property rights – to put forward an integrated approach for better utilisation and protection of intellectual property rights as well as for combating counterfeiting and product piracy in the framework of trade, innovation, standardisation and patent policies as well as of the trans-Atlantic economic partnership; REQUESTS the Commission to develop a coherent political approach with regard to raw materials supplies for industry, including all relevant areas of policy (foreign affairs, trade, environmental, development and rese ...[+++]

VERZOEKT de Commissie om, met het oog op het belang van innovatie en van een effectieve bescherming van intellectuele-eigendomsrechten, met een geïntegreerde aanpak te komen voor een betere benutting en bescherming van intellectuele-eigendomsrechten en ter bestrijding van namaak en productpiraterij, in het kader van het beleid inzake handel, innovatie, normalisatie en octrooiverlening alsook in het kader van het transatlantisch economisch partnerschap; VERZOEKT de Commissie een coherente politieke benadering uit te werken met betrekking tot de grondstoffenbevoorrading van de industrie, met aandacht voor alle betrokken beleidsterreinen (buitenlandse zaken, handel, milieu, ontwikkeling onderzoek en innovatie) en na te gaan welke maatregelen ...[+++]


The aims are: . to encourage partnership links between schools in different Member States enabling them to develop joint initiatives in areas such as language learning, pupil exchanges and exchanges of experience and teaching materials; . to promote the use of information technology; . to help education staff keep their skills up to date through training placements/courses and acquisition of new teaching methods to cater better for the education needs of migrant workers and children of itinerant families (gypsies, fairground enterta ...[+++]

Hier gaat het erom: * partnerschappen te bevorderen tussen onderwijsinstellingen in de verschillende Lid-Staten, waardoor zij gemeenschappelijke initiatieven kunnen ontplooien, zoals het leren van de talen van de Unie en uitwisselingen van leerlingen, van ervaringen en van lesmateriaal, * aanmoediging van het gebruik van informatietechnologieën, * ondersteuning van het onderwijzend personeel bij zijn streven, zijn vakbekwaamheid op peil te houden: bij voorbeeld door stages, scholing in nieuwe onderwijsmethoden,enz., * stimulering van ...[+++]


w