31. Draws attention to the vulnerability of con
sumers to mimetism, which can lead to inappropriate behavioural attitudes, violence, tensions, disappointment, anxiety, harmful addictions (smoking, drugs), eating disorders, such as anorexia nervosa and bulimia, and disturbance of mental equilib
rium; calls on all advertising agencies and media professionals to reconsider the promotion of extremely skinny models (men or women) in order to avoid harmful messages about appearance, body imperfections, age and weight, ta
...[+++]king into account the influence and impact of advertising on children and young people; 31. vestigt de aandacht op de vatbaarheid van consumenten voor mimetisme, wat kan leiden tot ongepast gedrag, geweld, spanningen, ontgoocheling, angst, schadelijke verslavingen (roken, drugs), eetstoornissen zoals anorexia nervosa
en boulimie, en een verstoring van het geestelijke evenwicht; roept alle reclamebureaus en beroepsmensen ui
t de mediawereld op zich opnieuw te beraden over de bevordering van extreem magere modellen (mannen of vrouwen), om schadelijke boodschappen over uiterlijk, lichamelijke onvolmaaktheden, leeftijd en ge
...[+++]wicht te vermijden, rekening houdend met de invloed en impact van reclame op kinderen en jongeren;