Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
ABS Protocol
LAP-D
Link Access Protocol-D
Link access protocol on the D channel
Nagoya Protocol
Nagoya Protocol on ABS
Protocol on Access and Benefit-Sharing

Traduction de «Link access protocol on the D channel » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
LAP-D | link access protocol on the D channel

LAP-D-protocol


LAP-D | Link Access Protocol-D

LAP-D | Link Access Protocol-D


ABS Protocol | Nagoya Protocol | Nagoya Protocol on ABS | Nagoya Protocol on Access to Genetic Resources and the Fair and Equitable Sharing of Benefits Arising from their Utilization to the Convention on Biological Diversity | Protocol on Access and Benefit-Sharing

protocol inzake toegang en verdeling van voordelen | Protocol van Nagoya | Protocol van Nagoya inzake toegang tot genetische rijkdommen en de eerlijke en billijke verdeling van voordelen voortvloeiende uit hun gebruik bij het Verdrag inzake biologische diversiteit
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The study has also pointed out that although a large number of households can have access to multi-channel access platforms (such as cable, satellite or digital terrestrial television), some households still only have access to less than 5 channels and that the European consumer has not changed his behaviour yet and tends to watch the same preferred channels.

In de studie wordt er ook op gewezen dat een groot aantal huishoudens weliswaar toegang heeft tot multikanaal-toegangsplatforms (zoals kabel, satelliet of digitale aardse televisie), maar dat een aantal huishouden nog steeds maar tot minder dan vijf kanalen toegang heeft en dat de Europese consument zijn kijkgedrag nog niet gewijzigd heeft en over het algemeen naar dezelfde favoriete kanalen kijkt.


The Commission will work to ensure that people with disabilities are aware of their rights, paying special attention to accessibility of materials and information channels.

De Commissie zal eraan werken ervoor te zorgen dat mensen met een handicap op de hoogte zijn van hun rechten en speciale aandacht besteden aan toegankelijkheid van gegevens en informatiekanalen.


The Committee supports linking access to EU funds and a potential stabilisation instrument to the achievement of agreed progress on economic and social standards, as well as for the necessary transitions due to digitalisation, all aimed at the well being of citizens.

Het Comité steunt het verbinden van toegang tot EU-fondsen en een potentiële stabilisatie-instrument met de verwezenlijking van overeengekomen economische en sociale normen. Dit ook voor de noodzakelijke veranderingen ten gevolge van de digitalisering, die allemaal op het welzijn van de burgers gericht zijn.


For this reason, China agreed to a number of obligations in order to move towards becoming a market economy, and, in Section 15 of China’s Accession Protocol, allowed other WTO members to apply the non-market economy (NME) methodologies to imports from China until the transition towards market economy was complete. The letter of Section 15(d) is being politically and legally debated, particularly on the consequences that a possible expiration of Section 15(a)(ii) would have.

Om die reden stemde China in met een aantal verplichtingen om stappen te zetten in de richting van een markteconomie en het stond, in punt 15 van het toetredingsprotocol van China, andere WTO-leden toe de "niet-markteconomiemethoden" toe te passen op importproducten uit China tot de transitie naar een markteconomie zou zijn voltooid. Over de interpretatie van punt 15, onder d), wordt zowel in politieke als in juridische zin gediscussieerd, met name over de gevolgen die het mogelijk aflopen van punt 15, onder a), onder ii) zou hebben.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
It is no longer necessary to negotiate and conclude specific accession protocols (which would have to be ratified by the 28 Member States): Article 3(4) and (5) of the Act of Accession simply state that Croatia accedes to the conventions and protocols by virtue of the Act.

Het is voortaan niet meer nodig te onderhandelen over en over te gaan tot de sluiting van specifieke protocollen (die anders door 28 lidstaten zouden moeten worden geratificeerd) betreffende de toetreding tot deze verdragen: in artikel 3, leden 4 en 5, van de Toetredingsakte wordt alleen bepaald dat Kroatië krachtens de Toetredingsakte toetreedt tot deze verdragen, overeenkomsten en protocollen.


Pursuant to Article 4(2) of Decision No 676/2002/EC, the Commission gave a mandate on 23 March 2012 to the European Conference of Postal and Telecommunications Administrations (CEPT) to develop technical conditions for spectrum use in the 3 400-3 800 MHz frequency band with a view to accommodating developments in wireless broadband access technology, in particular large channel bandwidths, while ensuring efficient spectrum use.

In overeenstemming met artikel 4, lid 2, van Beschikking nr. 676/2002/EG heeft de Commissie de Europese conferentie van de Administraties van Posterijen en van Telecommunicatie (CEPT) op 23 maart 2012 een mandaat verleend om technische voorwaarden voor spectrumgebruik in de 3 400-3 800 MHz-frequentieband te ontwikkelen teneinde tegemoet te komen aan ontwikkelingen in de technologie voor draadloze breedbandtoegang, met name grote bandbreedten, en tegelijkertijd te zorgen voor efficiënt spectrumgebruik.


32. Underlines that the development and implementation of National Adaptation Programs of Action (NAPAs) through the Global Environment Facility (GEF) funds has experienced several shortcomings, due to inadequate funding, underestimation of adaptation costs, weak links to human development, overly bureaucratic channels of access and a project-based bias; calls on the Commission to address fully these shortcomings when providing further support to NAPA implementation in LDCs and SIDS through the GCCA; in this context welcomes the Com ...[+++]

32. onderstreept dat de ontwikkeling en implementatie van nationale actieprogramma's voor aanpassing (National Adaptation Programs of Action – NAPA's) via het Wereldmilieufonds (Global Environment Facility – GEF) met verschillende tekortkomingen kampt door onvoldoende financiering, onderschatting van de kosten van aanpassing, zwakke koppelingen met menselijke ontwikkeling, te bureaucratische toegangskanalen en een projectgerichte vooringenomenheid; roept de Commissie op deze tekortkomingen in hun geheel aan te pakken bij het verlenen van verdere steun voor de invoering van de NAPA's in de MOL's en de SIDS via het wereldwijd bondgenootsc ...[+++]


32. Underlines that the development and implementation of National Adaptation Programs of Action (NAPAs) through the Global Environment Facility (GEF) funds has experienced several shortcomings, due to inadequate funding, underestimation of adaptation costs, weak links to human development, overly bureaucratic channels of access and a project-based bias; calls on the Commission to address fully these shortcomings when providing further support to NAPA implementation in LDCs and SIDS through the GCCA; in this context welcomes the Com ...[+++]

32. onderstreept dat de ontwikkeling en implementatie van nationale actieprogramma's voor aanpassing (National Adaptation Programs of Action – NAPA's) via het Wereldmilieufonds (Global Environment Facility – GEF) met verschillende tekortkomingen kampt door onvoldoende financiering, onderschatting van de kosten van aanpassing, zwakke koppelingen met menselijke ontwikkeling, te bureaucratische toegangskanalen en een projectgerichte vooringenomenheid; roept de Commissie op deze tekortkomingen in hun geheel aan te pakken bij het verlenen van verdere steun voor de invoering van de NAPA's in de MOL's en de SIDS via het wereldwijd bondgenootsc ...[+++]


32. Underlines that the development and implementation of National Adaptation Programs of Action (NAPAs) through the Global Environment Facility (GEF) funds has experienced several shortcomings, due to inadequate funding, underestimation of adaptation costs, weak links to human development, overly bureaucratic channels of access and a project-based bias; calls on the Commission to address fully these shortcomings when providing further support to NAPA implementation in LDCs and SIDS through the GCCA; in this context welcomes the Com ...[+++]

32. onderstreept dat de ontwikkeling en invoering van nationale actieprogramma’s voor aanpassing (National Adaptation Programs of Action – NAPA’s) via het Wereldmilieufonds (Global Environment Facility – GEF) met enkele tekortkomingen kampt door onvoldoende financiering, onderschatting van de kosten van aanpassing, zwakke koppelingen met menselijke ontwikkeling, te bureaucratische toegangskanalen en een projectgerichte vooringenomenheid; roept de Commissie op deze tekortkomingen in hun geheel aan te pakken bij het verlenen van verdere steun voor de invoering van de NAPA’s in de MOL’s en de SIDS via het wereldwijd bondgenootschap tegen k ...[+++]


The Phare programme, as a pre-accession instrument, is the main channel for the European Community's financial and technical cooperation with the countries of Central and Eastern Europe (CEECs).

Het Phare-programma is het belangrijkste pretoetredingsinstrument op het gebied van de financiële en technische samenwerking van de Europese Gemeenschap met de LMOE.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Link access protocol on the D channel' ->

Date index: 2023-09-23
w