Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Accommodated staff
Dublin Regulation
EC basic post
EC staff
EU official
European official
Gray Lodge virus
Human resources
Jump from burning lodging house
Lodge
Lodged staff
Lodgement level
Management of human resources
Official of the EU
Official of the European Union
Personnel administration
Personnel management
Select artwork developed by members of staff
Select artwork developed by staff
Select artwork developed by staff members
Staff administration
Staff management
Staff of the EC
Staff regulations
Staff rules
Staff turnover
Standage
Sump
Water lodge
Welfare officer

Traduction de «Lodged staff » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
accommodated staff | lodged staff

gehuisvest personeel | in dienstwoning gehuisvest personeel


Welfare officer (for staff)

welzijnsfunctionaris voor personeel


lodge | lodgement level | standage | sump | water lodge

watergalerij


Dublin Regulation | Regulation (EC) No 343/2003 establishing the criteria and mechanisms for determining the Member State responsible for examining an asylum application lodged in one of the Member States by a third-country national | Regulation (EU) No 604/2013 establishing the criteria and mechanisms for determining the Member State responsible for examining an application for international protection lodged in one of the Member States by a third-country national or a stateless person

Dublin-verordening | Verordening (EG) nr. 343/2003 van de Raad van 18 februari 2003 tot vaststelling van de criteria en instrumenten om te bepalen welke lidstaat verantwoordelijk is voor de behandeling van een asielverzoek dat door een onderdaan van een derde land bij een van de lidstaten wordt ingediend | Verordening (EU) nr. 604/2013 van het Europees Parlement en de Raad van 26 juni 2013 tot vaststelling van de criteria en instrumenten om te bepalen welke lidstaat verantwoordelijk is voor de behandeling van een verzoek om internationale bescherming dat door een onderdaan van een derde land of een staatloze bij een van de lidstaten word ...[+++]


European official [ EC basic post | EC staff | EU official | official of the EU | official of the European Union | staff of the EC ]

Europees ambtenaar [ ambtenaar van de Europese Unie | beambte | EG-personeel | EG-standaardfunctie | EU-ambtenaar ]


personnel administration [ management of human resources | personnel management | staff administration | staff management | staff turnover | human resources(UNBIS) | personnel management(UNBIS) ]

personeelsbeheer [ beheer van personele middelen | personeelsadministratie | personeelsverloop ]




choose artwork designs developed by staff collaborators | select artwork developed by staff | select artwork developed by members of staff | select artwork developed by staff members

kunstwerken ontwikkeld door personeelsleden selecteren | kunstwerken selecteren die door personeelsleden zijn ontwikkeld




Jump from burning lodging house

sprong uit brandend logement
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
It cannot be accepted that any decision of the administration, whether explicit or implied, containing either an inadequate statement of reasons or no statement of reasons (and thus necessitating a substantive examination) would be liable at any moment to become the subject of a request for an additional statement of reasons enabling officials or staff members to set themselves a new time-limit for lodging a complaint by claiming that they have three months from the receipt of that additional statement of reasons to lodge that complaint, eve ...[+++]

Het kan niet worden aanvaard dat elk uitdrukkelijk of stilzwijgend besluit van de administratie, of het nu ontoereikend of niet gemotiveerd is, voor welke kwalificatie een inhoudelijk onderzoek nodig is, op elk moment het voorwerp kan vormen van een verzoek om aanvulling van de motivering, waardoor de ambtenaren of personeelsleden een nieuwe termijn zouden krijgen voor de indiening van een klacht binnen drie maanden vanaf de ontvangst van de aanvullende motivering, daar het ontbreken of de ontoereikendheid van de motivering van een besluit in de zin van artikel 90, lid 1, van het Statuut nu juist kan of zelfs moet worden aangevoerd in he ...[+++]


‛Civil service — Temporary staff member — Selection procedure — Decision rejecting an application, during the pre-selection stage, following examination by a selection board — No complaint lodged within the time-limit laid down in the Staff Regulations against the decision rejecting the application — Request for information — Reply from the authority authorised to conclude employment contracts not including a review of the decision rejecting the application — Complaint lodged against that reply — Failure to comply with the pre-litigat ...[+++]

„Openbare dienst — Tijdelijk functionaris — Selectieprocedure — Besluit tot afwijzing van de sollicitatie in het stadium van de voorselectie, na onderzoek door een selectiecomité — Ontbreken van een klacht binnen de statutaire termijn tegen het besluit tot afwijzing van de sollicitatie — Verzoek om inlichtingen — Antwoord van het TAOBG zonder heronderzoek van het besluit tot afwijzing van de sollicitatie — Klacht tegen dat antwoord — Niet-eerbiediging van de precontentieuze procedure — Kennelijke niet-ontvankelijkheid — Artikel 81 van het Reglement voor de procesvoering”


First, she gave it the title ‘Complaint’ and specifically stated that it was lodged in pursuance of Article 90(2) of the Staff Regulations, which demonstrates her intention to lodge a complaint within the meaning of the Staff Regulations.

Om te beginnen heeft zij deze het opschrift „Klacht” gegeven en gepreciseerd dat deze was ingediend op basis van artikel 90, lid 2, van het Statuut, hetgeen getuigt van haar wil om een klacht in de zin van de statutaire bepalingen in te dienen.


18. Takes the view that, in order to ensure that passengers’ rights are upheld, and for the purpose of lodging complaints, passengers should be able to identify airline, flight, security and airport staff at all times;

18. is van mening dat reizigers, om te verzekeren dat hun rechten geëerbiedigd worden en dat ze klachten kunnen indienen, in staat zouden moeten zijn om het personeel van de luchtvaartmaatschappij, de vlucht, de beveiligingsdienst en de luchthaven te allen tijde te identificeren;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
18. Takes the view that, in order to ensure that passengers' rights are upheld, and for the purpose of lodging complaints, passengers should be able to identify airline, flight, security and airport staff at all times;

18. is van mening dat reizigers, om te verzekeren dat hun rechten geëerbiedigd worden en dat ze klachten kunnen indienen, in staat zouden moeten zijn om het personeel van de luchtvaartmaatschappij, de vlucht, de beveiligingsdienst en de luchthaven te allen tijde te identificeren;


AE. whereas the UK has summoned the Syrian Ambassador to the UK to lodge a formal complaint against the misbehaviour and intimidation by Embassy staff; whereas the U.S. government has arrested individuals linked to the Syrian Embassy to the U.S. that have been intimidating individuals of Syrian descent;

AE. overwegende dat het VK de Syrische ambassadeur bij het VK heeft gesommeerd om een formele klacht in te dienen tegen het wangedrag en de intimidatie door het ambassadepersoneel; overwegende dat de regering van de VS mensen heeft gearresteerd die banden hebben met de Syrische ambassade bij de VS en die mensen van Syrische afkomst hebben geïntimideerd;


Furthermore, although Article 91(3), second indent, of the Staff Regulations provides that where a complaint is rejected by express decision after being rejected by implied decision but before the period for lodging an appeal has expired, the period for lodging the appeal starts to run afresh, that rule relates only to the period for lodging an appeal against a decision rejecting a complaint, and does not apply to the time-limit for lodging a complaint against a decision rejecting a request.

Ofschoon artikel 91, lid 3, tweede streepje, van het Statuut bepaalt dat wanneer een uitdrukkelijk besluit tot afwijzing is afgekomen na het stilzwijgende besluit tot afwijzing, doch binnen de termijn voor het instellen van beroep, laatstgenoemde termijn hierdoor opnieuw ingaat, betreft deze regel slechts de termijn voor het instellen van beroep tegen een besluit tot afwijzing van een klacht en geldt deze niet voor de termijn voor het indienen van een klacht tegen een besluit tot afwijzing van een verzoek.


Although Article 91(3) of the Staff Regulations provides that ‘where a complaint is rejected by express decision after being rejected by implied decision but before the period for lodging an appeal has expired, the period for lodging the appeal shall start to run afresh’, that provision cannot apply at the stage of the request and before the complaint is lodged.

Ofschoon artikel 91, lid 3, van het Statuut bepaalt dat „wanneer een uitdrukkelijk besluit tot afwijzing van een klacht is afgekomen na het stilzwijgende besluit tot afwijzing, doch binnen de termijn voor het instellen van beroep, laatstgenoemde termijn hierdoor opnieuw ingaat”, kan deze bepaling niet worden toegepast in de fase van het verzoek en vóór de indiening van de klacht.


The following, in particular, may be claimed as costs eligible for financing: (a) the costs of a bank guarantee or comparable surety to be lodged by the beneficiary of the grant pursuant to Article 118; (b) the amounts of turnover tax which the beneficiary of the grant cannot claim as a deduction of input tax; (c) the costs of an external audit (Articles 117 and 119); (d) the costs of administrative expenditure and staff and equipment costs; (e) depreciation.

In het bijzonder kunnen als subsidiabele kosten worden beschouwd: (a) de kosten van een bankgarantie of vergelijkbare zekerheid die krachtens artikel 118 door de begunstigde van de subsidie moet worden gesteld; (b) de bedragen aan omzetbelasting waarvoor de begunstigde van de subsidie geen recht heeft op aftrek van voorbelasting; (c) de kosten van een externe controle (artikelen 117 en 119) (d) de kosten van administratie, personeel en goederen; (e) afschrijvingen.


1a. The following, in particular, may be claimed as costs eligible for financing: (a) the costs of a bank guarantee or comparable surety to be lodged by the beneficiary of the grant pursuant to Article 118; (b) the amounts of turnover tax which the beneficiary of the grant cannot claim as a deduction of input tax; (c) the costs of an external audit (Articles 117 and 119) (d) administrative expenditure and staff and equipment costs; (e) depreciation.

(1 bis) In het bijzonder worden als subsidiabele kosten beschouwd: (a) de kosten van een bankgarantie of vergelijkbare zekerheid die krachtens artikel 118 door de begunstigde van de subsidie moet worden gesteld; (b) de bedragen aan omzetbelasting waarvoor de begunstigde van de subsidie geen recht heeft op aftrek van voorbelasting; (c) de kosten van een externe controle (artikelen 117 en 119); (d) de kosten van administratie, personeel en goederen; (e) afschrijvingen.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Lodged staff' ->

Date index: 2021-05-07
w