40. Invites the Member States to develop training courses, through EU programmes such as the ERDF and the ESF, designed to facilitate women's access to new ‘green’
jobs, and emerging technologies with a low environmental impact, in both the private and public sectors; calls on the Member States to ensure that female workers are included more in training projects and programmes on ecological transformation, i.e., in the renewable sector and in science- and technology-intensive jobs, and to focus on giving women, through education and training, the competences and qualifications they need in order to compete with men on an equal basis for
...[+++] employment and individual career development; observes that men have easier access to the advanced agricultural production means and the business technologies needed to gain high-skill positions in the green economy; 40. verzoekt de lidstaten om opleidingen te ontwikkelen, met behulp van EU-programma's zoals het EFRO en het ESF, gericht op het vereenvoudigen van de toegang van vrouwen tot nieuwe groene ban
en en tot opkomende technologieën met een gering effect op het milieu, zowel in de particuliere als de publieke sector; dringt er bij de lidstaten op aan te waarborgen dat vrouwelijke werknemers in grotere mate worden opgenomen in opleidingsprojecten en -programma's inzake ecologische omvorming, dat wil zeggen in de sector van hernieuwbare energie en in wetenschaps- en technologie-intensieve banen, en er hierbij met name voor te zorgen dat vrouwen,
...[+++] door middel van onderwijs en opleiding, de competenties en kwalificaties krijgen die zij nodig hebben om op gelijke voet met mannen te kunnen concurreren op het gebied van werkgelegenheid en individuele carrièreontwikkeling; merkt op dat mannen eenvoudiger toegang hebben tot de geavanceerde technologieën voor landbouwproductie en de bedrijfstechnologieën die vereist zijn om hoog gekwalificeerde functies te krijgen binnen de groene economie;