Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
MIF
Maritime Industries Forum
Migration inhibition factor
Multilateral interbank exchange fee
Multilateral interbank fee
Multilateral interchange fee

Vertaling van "MIF " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
Maritime Industries Forum | MIF [Abbr.]

forum van de maritieme industrieën


multilateral interbank exchange fee | multilateral interbank fee | multilateral interchange fee | MIF [Abbr.]

multilaterale afwikkelingsvergoeding | MIF [Abbr.]


migration inhibition factor | MIF [Abbr.]

migratie-inhibitiefactor | MIF [Abbr.]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
37. Points out that domestic and crossborder multilateral interchange fees (MIFs) in the Single Euro Payments Area (SEPA) vary significantly between Member States; believes that both domestic and crossborder multilateral interchange fees in the SEPA should be harmonised in order to allow consumers to benefit from the single market; calls on the Commission to conduct an impact assessment, by the end of 2012, on setting a cap for MIFs and progressively reducing it; calls on the Commission to propose a regulation harmonising MIFs and progressively decreasing them so that they are aligned with real costs by the end of 2015; believes that ...[+++]

37. wijst erop dat de nationale en grensoverschrijdende multilaterale afwikkelingsvergoedingen (MIF's) in de gemeenschappelijke eurobetalingsruimte (SEPA) aanzienlijke verschillen vertonen van lidstaat tot lidstaat; is van mening dat zowel de binnenlandse als de grensoverschrijdende multilaterale afwikkelingsvergoedingen binnen de SEPA geharmoniseerd moeten worden, opdat de consument ten volle de vruchten kan plukken van de interne markt; verzoekt de Commissie om voor het einde van 2012 een effectbeoordeling op te stellen voor de mogelijke plafonnering en geleidelijke verlaging van multilaterale afwikkelingsvergoedingen; verzoekt de C ...[+++]


37. Points out that domestic and crossborder multilateral interchange fees (MIFs) in the Single Euro Payments Area (SEPA) vary significantly between Member States; believes that both domestic and crossborder multilateral interchange fees in the SEPA should be harmonised in order to allow consumers to benefit from the single market; calls on the Commission to conduct an impact assessment, by the end of 2012, on setting a cap for MIFs and progressively reducing it; calls on the Commission to propose a regulation harmonising MIFs and progressively decreasing them so that they are aligned with real costs by the end of 2015; believes that ...[+++]

37. wijst erop dat de nationale en grensoverschrijdende multilaterale afwikkelingsvergoedingen (MIF's) in de gemeenschappelijke eurobetalingsruimte (SEPA) aanzienlijke verschillen vertonen van lidstaat tot lidstaat; is van mening dat zowel de binnenlandse als de grensoverschrijdende multilaterale afwikkelingsvergoedingen binnen de SEPA geharmoniseerd moeten worden, opdat de consument ten volle de vruchten kan plukken van de interne markt; verzoekt de Commissie om voor het einde van 2012 een effectbeoordeling op te stellen voor de mogelijke plafonnering en geleidelijke verlaging van multilaterale afwikkelingsvergoedingen; verzoekt de C ...[+++]


40. Notes that current MIF revenues are in many cases too high relative to the costs they should cover ; points out that there might be a need to balance different payment charges in order to ensure that cross-subsidising practices would not promote inefficient instrument choices, and calls on the Commission to ensure by regulation that MIFs no longer distort competition by creating barriers to new market entrants and innovation; calls on the Commission to conduct an impact assessment, by the end of 2012, on the different options; stresses that legal clarity and certainty are needed regarding the MIFs;

40. merkt op dat de huidige MIF-inkomsten in veel gevallen te hoog zijn in verhouding tot de kosten die ze moeten dekken; wijst erop dat het eventueel nodig kan zijn om verschillende betalingstarieven te nivelleren zodat kruissubsidiëringspraktijken inefficiënte instrumentkeuzes niet in de hand werken, en verzoekt de Commissie er via een verordening voor te zorgen dat MIF's de concurrentie niet langer verstoren door obstakels op te werpen voor de toetreding van nieuwe spelers op de markt en voor innovatie; verzoekt de Commissie om tegen eind 2012 een effectbeoordeling van de verschillende opties te verrichten; benadrukt het belang van ...[+++]


40. Notes that current MIF revenues are in many cases too high relative to the costs they should cover ; points out that there might be a need to balance different payment charges in order to ensure that cross-subsidising practices would not promote inefficient instrument choices, and calls on the Commission to ensure by regulation that MIFs no longer distort competition by creating barriers to new market entrants and innovation; calls on the Commission to conduct an impact assessment, by the end of 2012, on the different options; stresses that legal clarity and certainty are needed regarding the MIFs;

40. merkt op dat de huidige MIF-inkomsten in veel gevallen te hoog zijn in verhouding tot de kosten die ze moeten dekken; wijst erop dat het eventueel nodig kan zijn om verschillende betalingstarieven te nivelleren zodat kruissubsidiëringspraktijken inefficiënte instrumentkeuzes niet in de hand werken, en verzoekt de Commissie er via een verordening voor te zorgen dat MIF's de concurrentie niet langer verstoren door obstakels op te werpen voor de toetreding van nieuwe spelers op de markt en voor innovatie; verzoekt de Commissie om tegen eind 2012 een effectbeoordeling van de verschillende opties te verrichten; benadrukt het belang van ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
40. Notes that current MIF revenues are in many cases too high relative to the costs they should cover ; points out that there might be a need to balance different payment charges in order to ensure that cross-subsidising practices would not promote inefficient instrument choices, and calls on the Commission to ensure by regulation that MIFs no longer distort competition by creating barriers to new market entrants and innovation; calls on the Commission to conduct an impact assessment, by the end of 2012, on the different options; stresses that legal clarity and certainty are needed regarding the MIFs;

40. merkt op dat de huidige MIF-inkomsten in veel gevallen te hoog zijn in verhouding tot de kosten die ze moeten dekken; wijst erop dat het eventueel nodig kan zijn om verschillende betalingstarieven te nivelleren zodat kruissubsidiëringspraktijken inefficiënte instrumentkeuzes niet in de hand werken, en verzoekt de Commissie er via een verordening voor te zorgen dat MIF's de concurrentie niet langer verstoren door obstakels op te werpen voor de toetreding van nieuwe spelers op de markt en voor innovatie; verzoekt de Commissie om tegen eind 2012 een effectbeoordeling van de verschillende opties te verrichten; benadrukt het belang van ...[+++]


MasterCard now has decided to apply a new methodology to its MIF for cross-border transactions which will result in a substantially reduced average weighted MIF level compared with that found to be in breach of EU antitrust rules. Following the new methodology, the maximum weighted average MIF per transaction will be reduced to 0.30% for consumer credit cards and to 0.20% for consumer debit cards.

MasterCard heeft nu besloten een nieuwe methode te gaan toepassen op zijn multilaterale afwikkelingsvergoeding voor internationale transacties; dit zal resulteren in een aanzienlijke verlaging van het gemiddelde gewogen tarief van de multilaterale afwikkelingsvergoeding, vergeleken met het tarief dat eerder in strijd bleek met de antitrustregels van de EU. Volgens de nieuwe methode zal het gewogen gemiddelde maximumtarief van de multilaterale afwikkelingsvergoeding per transactie worden verlaagd tot 0,30% voor consumentencreditkaarten en 0,20% voor consumentendebetkaarten.


In view of the changes to be made by MasterCard to its MIFs, its agreement to repeal the scheme fee increases and on the basis of the information currently available about these markets, Commissioner Kroes does not intend to propose to the Commission to pursue MasterCard either for non-compliance with the Commission's 2007 decision, or for infringing the antitrust rules by increasing its scheme fees or by reintroducing a cross-border MIF.

Gezien het feit dat MasterCard zijn multilaterale afwikkelingsvergoedingen gaat aanpassen, het bereid is de verhoging van bepaalde kosten terug te draaien en op basis van de informatie die nu over deze markten beschikbaar is, is Europees Commissaris voor Concurrentiebeleid Neelie Kroes niet van plan de Commissie voor te stellen MasterCard aan te klagen vanwege niet-naleving van de beschikking van de Commissie uit 2007, of vanwege inbreuken op de antitrustregels voor het verhogen van de kosten van zijn betaalkaartsysteem of het opnieuw invoeren van een multilaterale afwikkelingsvergoeding voor internationale transacties.


The calculation of a MIF on the basis of this methodology will lead to a substantially reduced maximum weighted average MIF level: 0.30% per transaction for consumer credit cards and 0.20% per transaction for consumer debit cards.

De berekening van de multilaterale afwikkelingsvergoeding op basis van deze methode zal resulteren in een aanzienlijke verlaging van het gemiddelde gewogen tarief van de multilaterale afwikkelingsvergoeding: 0,30% per transactie voor consumentencreditkaarten en 0,20% per transactie voor consumentendebetkaarten.


First, MasterCard will, as of July 2009, calculate the cross-border MIF according to a methodology which ensures that MIFs reflect the transactional benefits to merchants of accepting payment cards as opposed to cash.

- Ten eerste zal MasterCard, met ingang van juli 2009, de multilaterale afwikkelingsvergoeding voor internationale transacties volgens een methode berekenen die garandeert dat die vergoedingen voor de handelaar de voordelen weerspiegelen van het accepteren van betaalkaarten in tegenstelling tot contant geld.


On 12 June 2008 (see MEMO/08/397), MasterCard provisionally repealed its cross-border MIF, while continuing to engage in discussions on a methodology to determine MIFs where consumers and retailers would enjoy a fair share of the benefits.

Op 12 juni 2008 (zie MEMO/08/397) heeft MasterCard zijn multilaterale afwikkelingsvergoeding voor internationale transacties voorlopig ingetrokken; ook is MasterCard gesprekken blijven voeren over een methode om multilaterale afwikkelingsvergoedingen vast te stellen waarbij consument en kleinhandelaar een billijk aandeel in de voordelen daarvan hebben.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'MIF' ->

Date index: 2021-03-21
w