Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Administer transportation routes
DMT
Decision on Negotiations on Maritime Transport Services
Electronic single window
Ensure suitable use of maritime shipping routes
GATS Mar
Global maritime waterways
International navigable bodies of water
International water transport routes
International waterways
Line of communication
MSW
Maritime connection
Maritime safety
Maritime single window
Maritime transport
Maritime transport route
Maritime transport single window
Match ships to maritime routes
Match vessels to shipping routes
National single window
Prepare transport routes
Prepare transportation routes
Route
Safety at sea
Sea transport
Sea transport connection
Sea transport safety
Seagoing traffic
Ship safety
Single window
Transportation route

Vertaling van "Maritime transport route " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


link ships with shipping routes connect vessels to shipping routes | match ships to maritime routes | ensure suitable use of maritime shipping routes | match vessels to shipping routes

schepen toewijzen aan scheepsroutes


administer transportation routes | make adjustments to transportation routes in response to customer requirements | prepare transport routes | prepare transportation routes

transportroutes opstellen


global maritime waterways | international navigable bodies of water | international water transport routes | international waterways

internationale wateren | internationale waterwegen


maritime transport [ maritime connection | seagoing traffic | sea transport | sea transport connection | Sea transport(ECLAS) ]

vervoer over zee [ zeeverbinding | zeeverkeer ]


line of communication | route | transportation route

verkeersweg


electronic single window | maritime single window | maritime transport single window | national single window | single window | MSW [Abbr.]

elektronisch platform | Maritime Single Window | MSW [Abbr.]


Decision on Negotiations on Maritime Transport Services [ DMT ]

Besluit betreffende onderhandelingen over zeervervoerdiensten [ DMT | BZV ]


General Agreement on Trade in Services-Annex on Negotiations on Maritime Transport Services [ GATS Mar ]

Algemene Overeenkomst inzake de handel in diensten-Bijlage(Besluit?)betreffende onderhandelingen over zeevervoerdiensten [ GATS Mar | AOHD Mar ]


maritime safety [ safety at sea | sea transport safety | ship safety ]

veiligheid op zee [ veiligheid van scheepvaarttransport | veiligheid van vaartuigen ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
This will also include protection of maritime transport routes.

Ook de bescherming van zeevaartroutes behoort hiertoe.


According to the impact assessment accompanying this Communication[1], the CO2 emissions from maritime transport related to the EU, i.e. emissions related to intra-EU routes, incoming and outgoing voyages, increased by +48% between 1990 and 2008.

Volgens de effectbeoordeling die bij deze mededeling is gevoegd[1], zijn de CO2-emissies afkomstig van maritiem vervoer in verband met de EU, d.w.z. emissies die verband houden met routes binnen de EU, binnenkomende en uitgaande reizen, met meer dan 48 % gestegen tussen 1990 en 2008.


This will also include protection of maritime transport routes.

Ook de bescherming van zeevaartroutes behoort hiertoe.


In 2010 the total CO2 emissions related to European maritime transport activities (including intra EU routes, incoming voyages to the EU and outgoing voyages from the EU) were estimated to be of the order of 180 Mt CO2.

Het totaal aan CO2-emissies in verband met de Europese zeevaartactiviteiten (met inbegrip van routes binnen de EU, inkomende reizen naar de EU en uitgaande reizen vanuit de EU) werd in 2010 geschat op ongeveer 180 Mt CO2.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Maritime areas face many competing claims on their use and their development such as tourism, fishing and aquaculture, raw material extraction, sea transport routes, marine protected areas, etc.).

Bij het gebruik en de ontwikkeling van maritieme gebieden zijn er vele om voorrang strijdende belangen, zoals toerisme, visserij en aquacultuur, winning van grondstoffen, routes voor zeevervoer, beschermde mariene gebieden enz. Er zijn ook gezamenlijke problemen, zoals kwetsbare ecosystemen, de gevolgen van klimaatverandering en vervuiling.


Given their position both on the east-west and north-south axes of Europe, the Adriatic and Ionian Seas constitute an important maritime transport route.

Door hun ligging op zowel de oost-westas als de noord-zuidas van Europa vormen de Adriatische en de Ionische zee een belangrijke zeeroute.


Maritime areas face many competing claims on their use and their development such as tourism, fishing and aquaculture, raw material extraction, sea transport routes, marine protected areas, etc.).

Bij het gebruik en de ontwikkeling van maritieme gebieden zijn er vele om voorrang strijdende belangen, zoals toerisme, visserij en aquacultuur, winning van grondstoffen, routes voor zeevervoer, beschermde mariene gebieden enz. Er zijn ook gezamenlijke problemen, zoals kwetsbare ecosystemen, de gevolgen van klimaatverandering en vervuiling.


Certain rules applicable to public service compensation in the air and maritime transport sectors are to be found in Council Regulation (EEC) No 2408/92 of 23 July 1992 on access for Community air carriers to intra-Community air routes (4) and Council Regulation (EEC) No 3577/92 of 7 December 1992 applying the principle of freedom to provide services to maritime transport within Member States (maritime cabotage) (5).

Bepaalde regels die voor compensatie voor de openbare dienst in het zee- en luchtvervoer gelden, zijn vastgelegd in Verordening (EEG) nr. 2408/92 van de Raad van 23 juli 1992 betreffende de toegang van communautaire luchtvaartmaatschappijen tot intracommunautaire luchtroutes (4) en in Verordening (EEG) nr. 3577/92 van de Raad van 7 december 1992 houdende toepassing van het beginsel van het vrij verrichten van diensten op het zeevervoer binnen de lidstaten (cabotage in het zeevervoer) (5).


See Regulation (EEC) No 2408/92 of the Council on access of Community air carriers to intra-Community air routes, Council Regulation (EEC) No 3577/92 applying the principle of freedom to provide services to maritime transport within Member States, Council Regulation (EEC) No 1191/69 on action by Member States concerning the obligations inherent in the concept of a public service in transport by rail, road and inland waterway, as amended by Regulation (EEC) No 1893/91, and the amended proposal ...[+++]

Zie Verordening (EEG) nr. 2408/92 van de Raad betreffende de toegang van communautaire luchtvaartmaatschappijen tot intracommunautaire luchtroutes, Verordening (EEG) nr. 3577/92 van de Raad houdende toepassing van het beginsel van het vrij verrichten van diensten op het zeevervoer binnen de lidstaten, Verordening (EEG) nr. 1191/69 van de Raad betreffende het optreden van de lidstaten ten aanzien van met het begrip openbare dienst verbonden verplichtingen op het gebied van het vervoer per spoor, over de weg en over de binnenwateren, gewijzigd bij Verordening (EEG) nr. 1893/91, en het gewijzigde voorstel voor een Verordening van het Europe ...[+++]


The fact that the cabotage market to the Mediterranean islands was, until 1 January 1999, temporarily exempt from the application of Council Regulation (EEC) No 3577/92 of 7 December 1992 applying the principle of freedom to provide services to maritime transport within Member States (maritime cabotage) (115) does not exclude prima facie that subsidies granted for operating cabotage routes to the Mediterranean islands under a public service delegation could have an effect on trade between Member States and distort ...[+++]

Uit de omstandigheid dat Verordening (EEG) nr. 3577/92 van de Raad van 7 december 1992 houdende toepassing van het beginsel van het vrij verrichten van diensten op het zeevervoer binnen de lidstaten (cabotage in het zeevervoer) (115) tijdelijk, namelijk tot 1 januari 1999, niet van toepassing was op de cabotagemarkt voor de eilanden in de Middellandse Zee, mag niet op voorhand geconcludeerd worden dat de subsidies die zijn verstrekt voor de cabotagediensten op de lijnverbindingen met de eilanden in de Middellandse Zee in het kader van de DOD, geen ongunstige invloed hadden op het handelsverkeer tussen de lidstaten en niet leidden tot ver ...[+++]


w