Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Adopt mathematical tools for managing vehicles
Animal plague
Calculation
Cattle plague
Community list
Competence in relation to the subject matter
EU air safety list
Exercise mathematics
Handle mathematical tools for managing vehicles
Humanistic-subject assistive training device
Implement mathematics
Jurisdiction in relation to the subject matter
Jurisdiction ratione materiae
Jurisdiction related to subject matter
List of airlines banned within the EU
Material competence
Mathematical subjects
Mathematician
Mathematics
Mathematics disorder
Pest of small ruminants
Rinderpest
Study of mathematics
Subject-matter competence
Subject-matter jurisdiction
Swine fever
TIMSS
Third International Mathematics and Science Study
Third International Maths and Science Study
Trends in International Mathematics and Science Study
Use mathematical software
Use mathematical tools and equipment
Use mathematical tools for managing a vehicle
Use mathematical tools for managing vehicles

Traduction de «Mathematical subjects » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
mathematical subjects | study of mathematics | calculation | mathematics

wiskunde


Mathematician (pure mathematics)

theoretisch wiskundige


implement mathematics | use mathematical software | exercise mathematics | use mathematical tools and equipment

mathematische hulpmiddelen en uitrusting gebruiken | wiskundige hulpmiddelen en uitrusting gebruiken


handle mathematical tools for managing vehicles | use mathematical tools for managing a vehicle | adopt mathematical tools for managing vehicles | use mathematical tools for managing vehicles

wiskundige instrumenten gebruiken om voertuigen te beheren


competence in relation to the subject matter | jurisdiction in relation to the subject matter | jurisdiction ratione materiae | jurisdiction related to subject matter | material competence | subject-matter competence | subject-matter jurisdiction

absolute bevoegdheid | materiële bevoegdheid | volstrekte bevoegdheid


Community list | Community list of air carriers which are subject to an operating ban within the Community | Community list of air carriers which are subject to an operating ban within the Union | EU air safety list | European list of airlines subject to an operating ban or operational restrictions within the European Union | list of air carriers that are subject to an operating ban in the Community | list of airlines banned within the EU

lijst van luchtvaartmaatschappijen met een exploitatieverbod in de EU


Third International Mathematics and Science Study | Third International Maths and Science Study | Trends in International Mathematics and Science Study | TIMSS [Abbr.]

TIMSS [Abbr.]


animal plague [ cattle plague | rinderpest | swine fever | [http ...]

veepest [ runderpest | varkenspest ]


Mathematics disorder

ontwikkelingsstoornis van rekenvaardigheid


Humanistic-subject assistive training device

aangepast trainingshulpmiddel voor humanistische onderwerpen
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
whereas education and training are key to empowering women in the digital age, and thus to a society with future viability; whereas 60 % of school students in the EU never use digital equipment in their classrooms; whereas the already low share of female ICT graduates has dropped; whereas women are very underrepresented in STEM (science, technology, engineering, and mathematics) subjects, and around half of female graduates do not go on to work in STEM roles; whereas in initiatives such as the EU Code Week, ICT for Better Education, the Startup Europe Leaders Club and the Grand Coalition for Digital Jobs, which a ...[+++]

overwegende dat onderwijs en opleiding van essentieel belang zijn voor het versterken van de positie van de vrouw in het digitale tijdperk, en dus voor een maatschappij met toekomstige levensvatbaarheid; overwegende dat 60 % van de scholieren in de EU nooit gebruikmaakt van digitale apparatuur in de klas; overwegende dat het reeds lage aandeel vrouwelijke ICT-gediplomeerden is gedaald; overwegende dat vrouwen sterk ondervertegenwoordigd zijn in de vakgebieden wetenschap, technologie, engineering en wiskunde (STEM) en dat ongeveer de helft van de vrouwelijke afgestudeerden erna niet in een STEM-functie werkt; overwegende dat bij initi ...[+++]


- Boosting interest in mathematics, science and technology from an early age; - Motivating more young people to choose studies and careers in the fields of mathematics, science and technology; - Improving the gender balance in these subjects; - Securing a sufficient number of qualified teachers.

- De belangstelling voor wiskunde, wetenschap en techniek op jonge leeftijd stimuleren- Jongeren motiveren om te kiezen voor een studie en loopbaan op het gebied van wiskunde, de exacte wetenschappen en de technologie- Een meer evenwichtige deelname van mannen en vrouwen aan deze studierichtingen tot stand brengen- Zorgen voor voldoende aantallen gekwalificeerde leraren


While the EESC welcomes the emphasis on building inclusive and connected higher education systems and encouraging schools to develop better links and cooperation with higher education in the field of science, technology, engineering and mathematics (STEM), the Committee believes that the wider purpose of education lies within the balance and close cooperation between the STEM subjects and the social sciences and humanities.

Het is een goede zaak dat de maatregelen van de Commissie vooral bedoeld zijn om inclusieve en onderling verbonden hogeronderwijsstelsels tot stand te brengen en scholen aan te zetten tot betere banden en samenwerking met het hoger onderwijs op het gebied van wetenschap, technologie, techniek en wiskunde ((STEM). Onderwijs heeft echter een breder doel, te weten het evenwicht en nauwe samenwerking tussen de STEM-vakken en de maatschappij- en geesteswetenschappen.


24. Highlights the fact that better knowledge and skills are essential; stresses the need to enhance the attractiveness and value of STEM (science, technology, engineering, and mathematics) subjects in education as well as the areas with predictable job shortages and which will require an increasing number of qualified workers in the coming years and are likely to ensure quality and sustainable jobs (for example, green economy, business services, ICT, healthcare and education); acknowledging that STEM subjects are of extreme importance to help more young people finding jobs in times of crisis, ...[+++]

24. onderstreept het feit dat een hoger niveau van kennis en vaardigheden is vereist; benadrukt dat de aantrekkelijkheid en de waarde van de vakken wetenschap, technologie, techniek en wiskunde in het onderwijs moeten worden verhoogd, alsmede van de vakgebieden waar in de toekomst tekorten worden verwacht en die de komende jaren een toenemend aantal gekwalificeerde arbeidskrachten nodig zullen hebben en waarschijnlijk kwalitatief goede, duurzame banen bieden (bijvoorbeeld de groene economie, de zakelijke dienstverlening, ICT, gezondheidszorg en onderwijs); erkent dat de vakken wetenschap, technologie, techniek en wiskunde zeer belangri ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
24. Highlights the fact that better knowledge and skills are essential; stresses the need to enhance the attractiveness and value of STEM (science, technology, engineering, and mathematics) subjects in education as well as the areas with predictable job shortages and which will require an increasing number of qualified workers in the coming years and are likely to ensure quality and sustainable jobs (for example, green economy, business services, ICT, healthcare and education); acknowledging that STEM subjects are of extreme importance to help more young people finding jobs in times of crisis, ...[+++]

24. onderstreept het feit dat een hoger niveau van kennis en vaardigheden is vereist; benadrukt dat de aantrekkelijkheid en de waarde van de vakken wetenschap, technologie, techniek en wiskunde in het onderwijs moeten worden verhoogd, alsmede van de vakgebieden waar in de toekomst tekorten worden verwacht en die de komende jaren een toenemend aantal gekwalificeerde arbeidskrachten nodig zullen hebben en waarschijnlijk kwalitatief goede, duurzame banen bieden (bijvoorbeeld de groene economie, de zakelijke dienstverlening, ICT, gezondheidszorg en onderwijs); erkent dat de vakken wetenschap, technologie, techniek en wiskunde zeer belangri ...[+++]


In order to ensure fair and transparent processing in respect of the data subject, taking into account the specific circumstances and context in which the personal data are processed, the controller should use appropriate mathematical or statistical procedures for the profiling, implement technical and organisational measures appropriate to ensure, in particular, that factors which result in inaccuracies in personal data are corrected and the risk of errors is minimised, secure personal data in a manner that takes account of the poten ...[+++]

Teneinde een voor de betrokkene behoorlijke en transparante verwerking te garanderen, met inachtneming van de concrete omstandigheden en context waarin de persoonsgegevens worden verwerkt, dient de verwerkingsverantwoordelijke voor de profilering passende wiskundige en statistische procedures te hanteren en technische en organisatorische maatregelen te treffen waarmee factoren die aanleiding geven tot onjuistheden van persoonsgegevens worden gecorrigeerd en het risico op fouten wordt geminimaliseerd, en de persoonsgegevens zodanig te bewaren dat rekening wordt gehouden met de potentiële risico's voor de belangen en rechten van de betrokk ...[+++]


B. whereas only 29 % of women have a degree in ICT and only 4 % are directly employed in the ICT sector; whereas according to the Commission’s figures there are more women than men in tertiary education; whereas, however, women are still under-represented in STEM subjects (science, technology, engineering and mathematics), which restricts economic opportunities for them, even though is no scientific evidence that men are more talented than women in STEM subjects;

B. overwegende dat slechts 29 % van de vrouwen afgestudeerd is in de informatica en slechts 4 % een rechtstreekse baan vindt in de ICT-sector; overwegende dat volgens cijfers van de Commissie meer vrouwen dan mannen tertiair onderwijs volgen; overwegende dat vrouwen echter nog steeds ondervertegenwoordigd zijn in bètastudies (wetenschap, technologie, engineering en wiskunde), wat de economische kansen voor vrouwen beperkt, ook al is er geen wetenschappelijk bewijs dat mannen voor deze studies meer begaafd zouden zijn dan vrouwen;


14. Believes that some Member States' education and training systems should be better adapted to and should converge with future businesses’ skills needs; notes with concern that in 2015 the estimated shortage of qualified ICT personnel in the EU will rise to between 384 000 and 700 000 and that the supply of STEM skills (science, technology, engineering and mathematics) will not match the increasing demands of businesses in the coming years, while the declining rate of women participating in those subjects has not been properly addr ...[+++]

14. is van mening dat de onderwijs- en opleidingsstelsels in sommige lidstaten beter moeten worden aangepast aan en moeten aansluiten op de toekomstige ondernemingsbehoeften op het vlak van vaardigheden; merkt met bezorgdheid op dat het geschatte tekort aan gekwalificeerd ICT-personeel in de EU in 2015 naar schatting zal stijgen tot 384 000 à 700 000 arbeidsplaatsen en dat de toevoer van STEM-vaardigheden (wetenschap, technologie, techniek en wiskunde) in de nabije toekomst geen gelijke tred zal houden met de stijgende ondernemingsbehoeften, terwijl het dalende aantal vrouwen dat actief is op dit soort domeinen onvoldoende wordt aangepa ...[+++]


14. Believes that some Member States' education and training systems should be better adapted to and should converge with future businesses’ skills needs; notes with concern that in 2015 the estimated shortage of qualified ICT personnel in the EU will rise to between 384 000 and 700 000 and that the supply of STEM skills (science, technology, engineering and mathematics) will not match the increasing demands of businesses in the coming years, while the declining rate of women participating in those subjects has not been properly addr ...[+++]

14. is van mening dat de onderwijs- en opleidingsstelsels in sommige lidstaten beter moeten worden aangepast aan en moeten aansluiten op de toekomstige ondernemingsbehoeften op het vlak van vaardigheden; merkt met bezorgdheid op dat het geschatte tekort aan gekwalificeerd ICT-personeel in de EU in 2015 naar schatting zal stijgen tot 384 000 à 700 000 arbeidsplaatsen en dat de toevoer van STEM-vaardigheden (wetenschap, technologie, techniek en wiskunde) in de nabije toekomst geen gelijke tred zal houden met de stijgende ondernemingsbehoeften, terwijl het dalende aantal vrouwen dat actief is op dit soort domeinen onvoldoende wordt aangepa ...[+++]


2) In order to combat existing and prospective skills deficits in industry, manufacturing and ICT-related sectors, young people's interest and achievements in mathematics, science and technology should be better stimulated and, consequently, numbers taking up these subjects increased [18], especially amongst girls and young women.

2) Ter bestrijding van de huidige en toekomstige tekorten aan gekwalificeerde mensen in bedrijfstakken, de productiesector en ICT-sectoren moeten de belangstelling van jongeren en hun prestaties op het gebied van wiskunde, natuurwetenschappen en techniek méér gestimuleerd worden en moet bijgevolg een stijging van het aantal jongeren - vooral van het aantal meisjes en jonge vrouwen - worden bereikt dat voor dergelijke vakken kiest [18].


w