Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
4.7
Astronomer
Astronomy research analyst
Astronomy researcher
Astronomy science researcher
Business economist
Economics analyst
Economics profession
Economics science researcher
Economist
Logic researcher
MST
Mathematician
Mathematics research scientist
Mathematics science researcher
Microbiologist
Microbiology research analyst
Microbiology research scientist
Microbiology science researcher
Modern Studies'Department
Promotion of research
Research policy
SERC
SRC
Science Research Council
Science and Engineering Research Council
Science and modern languages)
Science policy
Scientific policy
Space medicine
Space research
Space sciences
Technological policy

Traduction de «Mathematics science researcher » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
logic researcher | mathematics research scientist | mathematician | mathematics science researcher

mathematicus | universitair docent mathematische logica | wetenschappelijk onderzoekster wiskunde | wiskundige


Mathematics, Science and Technology | MST [Abbr.]

wiskunde, exacte wetenschappen en technologie | MST [Abbr.]


Modern Studies'Department(mathematics | science and modern languages)

moderne sectie(wiskunde | moderne talen) | moderne wetenschappelijke sectie | natuurkunde


Science and Engineering Research Council | Science Research Council | SERC [Abbr.] | SRC [Abbr.]

Zweedse Commissie voor energieonderzoek


astronomy research analyst | astronomy science researcher | astronomer | astronomy researcher

astrometrologe | onderzoekster in de astronomie | sterrenkundige | wetenschapster in de astronomie


microbiology research analyst | microbiology research scientist | microbiologist | microbiology science researcher

helminthologe | routineanalist microbiologie | microbioloog/microbiologe | virologe


economics profession [4.7] [ business economist | economics analyst | economics science researcher | economist ]

econoom [4.7] [ bedrijfseconoom | economisch analist | economisch onderzoeker | financieel econoom ]


research policy [ promotion of research | scientific policy | technological policy | Science policy(ECLAS) | scientific policy(GEMET) ]

onderzoeksbeleid [ bevordering van het onderzoek | researchbeleid | technologiebeleid ]


space research [ space medicine | Space sciences(STW) ]

ruimteonderzoek [ ruimtegeneeskunde ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Member States should however also answer these challenges by ensuring that a greater proportion of students at European universities is encouraged to take degrees in mathematics, science and technology and a greater proportion of graduates is encouraged to take up careers in public and private European research laboratories, also supporting the Community strategy for developing a European Research Area

De lidstaten moeten evenwel ook op die uitdagingen inspelen door ervoor te zorgen dat een groter aandeel van de studenten aan Europese universiteiten wordt aangemoedigd om af te studeren in wiskunde, exacte wetenschappen en technologie, en een groter aandeel van de afgestudeerden ertoe wordt aangezet een loopbaan te beginnen in publieke of particuliere onderzoekslaboratoria in Europa, waarbij ook de communautaire strategie voor de ontwikkeling van een Europese onderzoeksruimte wordt gesteund.


Relatively fewer women than men choose to pursue degrees in mathematics, science and technology and even fewer women choose careers in research.

Relatief minder vrouwen dan mannen kozen ervoor wiskunde, exacte wetenschappen of technologie te studeren en nog minder vrouwen kozen voor een loopbaan in de onderzoekssector.


Number of graduates (ISCED 5 and 6) in Mathematics, Science and Technology and Number of researchers and engineers in the EU, the US and Japan(2000/1999) [20]

Het aantal afgestudeerden (ISCED 5 en 6) in wiskunde, exacte wetenschappen en technologie en het aantal onderzoekers en ingenieurs in de EU, de VS en Japan (2000/1999) [20]


32. Encourages the Member States and regional and local authorities to integrate sustainable development and environmental competences and skills into training and education systems, in particular by strengthening VET (vocational education and training) systems and by encouraging research centres to develop technologies, projects and patents for green products, in collaboration with new green companies; encourages exchanges of ideas between research centres and networks of companies and professionals; recalls the importance of science, technology, engine ...[+++]

32. moedigt de lidstaten en de lokale en regionale overheden aan om duurzame ontwikkeling en competenties en vaardigheden op het gebied van milieu te integreren in opleidings- en onderwijsstelsels, met name door versterking van het beroepsonderwijs en de beroepsopleidingen, en door het stimuleren van onderzoekscentra om in samenwerking met nieuwe groene ondernemingen technologieën en projecten uit te werken en octrooien te verkrijgen voor groene producten; moedigt onderzoekscentra en netwerken van bedrijven en professionals aan om ideeën uit te wisselen; herinnert aan het belang van vaardigheden op het gebied van natuurwetenschappen, technologie, techniek en wiskunde en aan de noodzaak om ervoor te zorge ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
32. Encourages the Member States and regional and local authorities to integrate sustainable development and environmental competences and skills into training and education systems, in particular by strengthening VET (vocational education and training) systems and by encouraging research centres to develop technologies, projects and patents for green products, in collaboration with new green companies; encourages exchanges of ideas between research centres and networks of companies and professionals; recalls the importance of science, technology, engine ...[+++]

32. moedigt de lidstaten en de lokale en regionale overheden aan om duurzame ontwikkeling en competenties en vaardigheden op het gebied van milieu te integreren in opleidings- en onderwijsstelsels, met name door versterking van het beroepsonderwijs en de beroepsopleidingen, en door het stimuleren van onderzoekscentra om in samenwerking met nieuwe groene ondernemingen technologieën en projecten uit te werken en octrooien te verkrijgen voor groene producten; moedigt onderzoekscentra en netwerken van bedrijven en professionals aan om ideeën uit te wisselen; herinnert aan het belang van vaardigheden op het gebied van natuurwetenschappen, technologie, techniek en wiskunde en aan de noodzaak om ervoor te zorge ...[+++]


32. Encourages the Member States and regional and local authorities to integrate sustainable development and environmental competences and skills into training and education systems, in particular by strengthening VET (vocational education and training) systems and by encouraging research centres to develop technologies, projects and patents for green products, in collaboration with new green companies; encourages exchanges of ideas between research centres and networks of companies and professionals; recalls the importance of science, technology, engine ...[+++]

32. moedigt de lidstaten en de lokale en regionale overheden aan om duurzame ontwikkeling en competenties en vaardigheden op het gebied van milieu te integreren in opleidings- en onderwijsstelsels, met name door versterking van het beroepsonderwijs en de beroepsopleidingen, en door het stimuleren van onderzoekscentra om in samenwerking met nieuwe groene ondernemingen technologieën en projecten uit te werken en octrooien te verkrijgen voor groene producten; moedigt onderzoekscentra en netwerken van bedrijven en professionals aan om ideeën uit te wisselen; herinnert aan het belang van vaardigheden op het gebied van natuurwetenschappen, technologie, techniek en wiskunde en aan de noodzaak om ervoor te zorge ...[+++]


123. Urges the Member States and the international community to promote science, technology, engineering and mathematics (STEM) education for the energy sector and to maintain educational institutions capable of producing a skilled labour force and the next generation of scientists and innovators, who will help in achieving the goal of an energy-self-reliant and sustainable Europe; recalls, in this connection, the important role of Horizon 2020 and of the European Institute of Innovation and Technology in bridging the gap between ...[+++]

123. dringt er bij de lidstaten en de internationale gemeenschap op aan onderwijs in de natuurwetenschappen, technische en ingenieurswetenschappen en wiskunde ten behoeve van de energiesector te bevorderen en onderwijsinstellingen te financieren die geschoolde werkkrachten en de volgende generatie van wetenschappers en innoveerders kunnen opleiden, die ertoe zullen bijdragen de doelstelling van een op energiegebied zelfvoorzienend en duurzaam Europa te verwezenlijken; herinnert in dit verband aan de belangrijke rol die het programma Horizon 2020 en het Europees Instituut voor innovatie spelen bij het dichten van de kloof tussen onderzoe ...[+++]


1. Calls on universities, the EU institutions and the Member States to encourage young women to study subjects in which women are still underrepresented, especially science, technology, IT, engineering and mathematics, which provide the basis for high-level, low-carbon skills; stresses that stereotypes about these professions have to be addressed, for example by informing young women in particular about their possibilities of becoming researchers and about ...[+++]

1. verzoekt universiteiten, de EU-instellingen en de lidstaten jonge vrouwen aan te moedigen studies te volgen in vakgebieden waar vrouwen nog steeds ondervertegenwoordigd zijn, met name natuurwetenschappen, techniek, informatietechnologie en wiskunde, hetgeen de basis vormt voor vaardigheden van hoog niveau in een koolstofarme economie; benadrukt dat stereotypen over deze beroepen moeten worden bestreden, bijvoorbeeld door in het bijzonder jonge vrouwen te informeren over de mogelijkheid onderzoeker te worden en over de kansen die zij hebben binnen de wetenschap, ook binnen de toegepaste wetenschap, zodat onbenut talent tot ontplooiing ...[+++]


Although the European Union produces relatively more graduates in mathematics, science and technology (about 550 000 a year), in comparison with the US (370 000) and Japan (240 000), far fewer go into research careers.

Hoewel de Europese Unie relatief meer afgestudeerden in wiskunde, exacte wetenschappen en technologie (circa 550 000 per jaar) aflevert dan de Verenigde Staten (370 000) en Japan (240 000), kiezen veel minder afgestudeerden voor een loopbaan in het onderzoek.


Although the European Union produces relatively more graduates in mathematics, science and technology (about 550 000 a year), in comparison with the US (370 000) and Japan (240 000), far fewer go into research careers.

Hoewel de Europese Unie relatief meer afgestudeerden in wiskunde, exacte wetenschappen en technologie (circa 550 000 per jaar) aflevert dan de Verenigde Staten (370 000) en Japan (240 000), kiezen veel minder afgestudeerden voor een loopbaan in het onderzoek.


w