Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advise on plant mineral nutrition
Advising on plant mineral nutrition
Assessing mineral deposits
CRAMRA
Determination of characteristics of mineral deposits
Determine characteristics of mineral deposits
Determine the characteristics of mineral deposits
Evaluate mineral resources
Evaluating mineral resources
Evaluating of mineral resources
Evaluation of mineral resources
Marine granulate
Marine mining
Marine sediments
Mineral nutrition of plants advising
Mineral resource
Mineral resources
Mining of the sea-bed
Mining resources
Natural resources
Phosphorite
Plant mineral nutrition advising
Polymetallic nodule
Underwater mineral resources
Wellington Treaty

Traduction de «Mineral resources » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
mineral resources [ mining resources ]

minerale reserves [ minerale bodemrijkdom ]


evaluating of mineral resources | evaluation of mineral resources | evaluate mineral resources | evaluating mineral resources

delfstofbronnen evalueren


Convention on the Regulation of Antarctic Mineral Resources Activities | Wellington Convention on Mineral Resources in the Antarctic | CRAMRA [Abbr.]

Overeenkomst tot regeling van de activiteiten met betrekking tot de minerale hulpbronnen in het Zuidpoolgebied | Overeenkomst van Wellington | CRAMRA [Abbr.]


underwater mineral resources [ marine granulate | mining of the sea-bed | phosphorite | polymetallic nodule | Marine mining(STW) | marine sediments(UNBIS) ]

minerale reserves uit de zeebodem [ ertsknol | fosforiet | tinbedding | zeegranulaat ]




Convention on the Regulation of Antarctic Mineral Resource Activities | Wellington Treaty | CRAMRA [Abbr.]

Verdrag over de ontginning van delfstoffen


natural resources

natuurlijke reserves [ natuurlijke rijkdom ]


advising on plant mineral nutrition | mineral nutrition of plants advising | advise on plant mineral nutrition | plant mineral nutrition advising

adviseren over minerale plantenvoeding | advies geven over minerale plantenvoeding | raad geven over minerale plantenvoeding


assessing mineral deposits | determination of characteristics of mineral deposits | determine characteristics of mineral deposits | determine the characteristics of mineral deposits

eigenschappen voor delfstofafzetting vaststellen


Melanocortin 4 receptor (MC4R) deficiency is the commonest form of monogenic obesity identified so far. MC4R deficiency is characterized by severe obesity, an increase in lean body mass and bone mineral density, increased linear growth in early child

obesitas als gevolg van melanocortine-4-receptordeficiëntie
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
While the world’s unprecedented demand for minerals and other natural resources represents a unique chance to enable mining to contribute to sustainable development, it also poses major challenges for developing countries. The exploitation of high-value natural resources, including of oil, gas, minerals and timber, is a major source of conflicts around the world, especially in a context where increasing competition over diminishing renewable resources, such as land and water, is on the rise.

Hoewel de sterk toegenomen vraag naar bodemschatten en overige natuurlijke rijkdommen een unieke gelegenheid vormen om een bijdrage te leveren aan duurzame ontwikkeling, plaatst het ontwikkelingslanden ook voor grote problemen. De winning van hoogwaardige natuurlijke rijkdommen, waaronder olie, gas, mineralen en hout, is wereldwijd een belangrijke oorzaak van conflicten, met name in een context van toenemende concurrentie om afnemende hernieuwbare hulpbronnen, zoals land en water.


11. Warns against the illegitimate exploitation of important natural resources and minerals in EU Member States’ waters or in neighbouring seas; notes that the unmanaged race for marine, natural and mineral resources may have a damaging impact on the marine ecosystem, thus increasing the environmental impact of activities at sea; recalls that the exploitation of marine resources can also lead to an undesirable militarisation of maritime zones; however, emphasises the right of every Member State to engage in the exploration and exploitation of its marine natural resources, in a manner that complies with international law and environmen ...[+++]

11. waarschuwt voor de onwettige ontginning van belangrijke natuurlijke hulpbronnen en mineralen in wateren van de EU-lidstaten of naburige zeeën; merkt op dat de ongecontroleerde wedloop om mariene, natuurlijke en minerale hulpbronnen schadelijke gevolgen kan hebben voor het mariene ecosysteem, en dat activiteiten op zee daardoor grotere milieueffecten hebben; herinnert eraan dat de exploitatie van mariene hulpbronnen ook kan leiden tot een onwenselijke militarisering van maritieme zones; onderstreept echter het recht van elke lidstaat om zijn mariene natuurlijke hulpbronnen te verkennen en te exploiteren op een wijze die in overeens ...[+++]


11. Warns against the illegitimate exploitation of important natural resources and minerals in EU Member States’ waters or in neighbouring seas; notes that the unmanaged race for marine, natural and mineral resources may have a damaging impact on the marine ecosystem, thus increasing the environmental impact of activities at sea; recalls that the exploitation of marine resources can also lead to an undesirable militarisation of maritime zones; however, emphasises the right of every Member State to engage in the exploration and exploitation of its marine natural resources, in a manner that complies with international law and environmen ...[+++]

11. waarschuwt voor de onwettige ontginning van belangrijke natuurlijke hulpbronnen en mineralen in wateren van de EU-lidstaten of naburige zeeën; merkt op dat de ongecontroleerde wedloop om mariene, natuurlijke en minerale hulpbronnen schadelijke gevolgen kan hebben voor het mariene ecosysteem, en dat activiteiten op zee daardoor grotere milieueffecten hebben; herinnert eraan dat de exploitatie van mariene hulpbronnen ook kan leiden tot een onwenselijke militarisering van maritieme zones; onderstreept echter het recht van elke lidstaat om zijn mariene natuurlijke hulpbronnen te verkennen en te exploiteren op een wijze die in overeens ...[+++]


– setting up a land use planning policy for minerals that comprises a digital geological knowledge base, a transparent methodology for identifying mineral resources, long term estimates for regional and local demand and identifying and safeguarding mineral resources (taking into account other land uses) including their protection from the effects of natural disasters;

– de vaststelling van een ruimtelijkeordeningsbeleid voor mineralen dat de volgende elementen omvat: een digitale geologische kennisbank, een transparante methode voor het identificeren van minerale hulpbronnen, langetermijnramingen voor de regionale en de lokale vraag, en de opsporing en bescherming - onder meer tegen natuurrampen - van minerale hulpbronnen (waarbij rekening wordt gehouden met andere vormen van grondgebruik);


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Since data on mineral resources is included in the data scope of the INSPIRE directive access, availability as well as comparability of data/information related to mineral reserves, resources and endowments in the EU Member States should be improved by 2020.

Aangezien gegevens over minerale hulpbronnen onder de INSPIRE-richtlijn vallen, moeten de toegang tot, de beschikbaarheid van en de vergelijkbaarheid van gegevens/informatie over delfstoffenvoorraden, hulpbronnen en reserves in de lidstaten tegen 2020 worden verbeterd.


22. Underlines that, in order to ensure mineral resources security for the Member States, it is essential to work on the basis of sustainable development by protecting fossil fuel deposits, developing potential resources and coming up with a proper policy on the exploitation of mineral resources;

22. onderstreept dat om de minerale rijkdommen voor de lidstaten zeker te stellen, het essentieel is te werk te gaan op basis van duurzame ontwikkeling middels bescherming van fossielebrandstofdepots, de ontwikkeling van potentiële hulpbronnen en het opzetten van passend beleid voor de exploitatie van minerale rijkdommen;


- setting up a land use planning policy for minerals that comprises a digital geological knowledge base, a transparent methodology for identifying mineral resources, long term estimates for regional and local demand and identifying and safeguarding mineral resources (taking into account other land uses) including their protection from the effects of natural disasters;

- de vaststelling van een ruimtelijkeordeningsbeleid voor mineralen dat de volgende elementen omvat: een digitale geologische kennisbank, een transparante methode voor het identificeren van minerale hulpbronnen, langetermijnramingen voor de regionale en de lokale vraag, en de opsporing en bescherming - onder meer tegen natuurrampen - van minerale hulpbronnen (waarbij rekening wordt gehouden met andere vormen van grondgebruik);


The project ProMine, launched in 2009 with a € 17 million budget, will develop the first pan-European satellite-based mineral resources database and a 4D computer modelling system to help to assess the value of European mineral resources.

In het kader van het ProMine-project, dat in 2009 is opgestart met een budget van 17 miljoen euro, zal de eerste pan-Europese satellietgebaseerde databank voor minerale hulpbronnen worden ontwikkeld, samen met een 4D-computermodelleersysteem om de waarde van de Europese minerale hulpbronnen te helpen inschatten.


Mineral resources including metal ores, industrial minerals, etc., where relevant including depth/height information on the extent of the resource.

Minerale bronnen met inbegrip van metaalertsen, industriële mineralen enz., waar passend met inbegrip van diepte/hoogte-informatie over de omvang van de bron.


(8) Nor should the provisions of this Directive apply to waste resulting from the offshore extraction and treatment of mineral resources, while unpolluted waste from the prospecting of mineral resources, non-hazardous inert waste and unpolluted soil resulting from the extraction, treatment and storage of mineral resources should only be covered by a limited set of requirements due to their lower environmental risks.

(8) Evenmin dienen de bepalingen van deze richtlijn van toepassing te zijn op afval dat afkomstig is van de offshore-winning en -verwerking van mineralen, terwijl niet verontreinigd afval dat afkomstig is van de prospectie van mineralen, ongevaarlijke inerte afvalstoffen en onverontreinigde aarde afkomstig van de winning, verwerking en opslag van mineralen vanwege hun lagere milieurisico slechts komen te vallen onder een beperkte reeks voorschriften.


w