Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Acronym
Adaptation of buildings
Adapted vehicle
Affectionless psychopathy Institutional syndrome
Anticipate performance of vehicle
Braille
Control the behaviour of the vehicle
Control the performance of the vehicle
Devices for the handicapped
ELDO
ESA
ESRO
European Launcher Development Organisation
European Launcher Development Organization
European Space Agency
European Space Research Organisation
European Space Research Organization
Facilities for the disabled
Facilities for the handicapped
Latest vehicles on the market
Manage the presentation of vehicles in dealership
Module on the vehicle
Module on the vehicle;
New vehicles on the market
On-board computer
Oversee the presentation of vehicles in dealership
Sign language
Steer vehicle effectively
Sub-carrier frequency modulation
Supervise the presentation of vehicles in dealership
Talking book
Unused vehicles on the market

Vertaling van "Module on the vehicle; " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
module on the vehicle; | on-board computer

voertuigcomputer; autocomputer


module on the vehicle | on-board computer

autocomputer | voertuigcomputer


control the behaviour of the vehicle | steer vehicle effectively | anticipate performance of vehicle | control the performance of the vehicle

prestaties van voertuigen controleren


new vehicles on the market | unused vehicles on the market | latest vehicles on the market | new vehicles on the market

nieuwe voertuigen op de markt


manage the presentation of vehicles in dealership | supervise the presentation of vehicles in dealership | oversee the presentation of vehicles in dealership | overseeing the presentation of vehicles in a dealership

toezicht houden op de presentatie van voertuigen bij dealers


sub-carrier frequency modulation | SCFM,this modulated wave is used to modulate the higher frequency carrier wave of the radio circuit,which may employ any system of modulation,e.g.amplitude or frequency modulation [Abbr.]

frequentiemodulatie van een laagfrequente hulpdraaggolf | subdraaggolffrequentiemodulatie


Definition: A particular pattern of abnormal social functioning that arises during the first five years of life and that tends to persist despite marked changes in environmental circumstances, e.g. diffuse, nonselectively focused attachment behaviour, attention-seeking and indiscriminately friendly behaviour, poorly modulated peer interactions; depending on circumstances there may also be associated emotional or behavioural disturbance. | Affectionless psychopathy Institutional syndrome

Omschrijving: Een bepaald patroon van abnormaal sociaal-functioneren dat ontstaat tijdens de eerste vijf levensjaren en dat blijvend dreigt te zijn ondanks belangrijke veranderingen in de omstandigheden, bijv. diffuus niet-selectief gericht-hechtingsgedrag, aandacht vragen, ongenuanceerde vriendelijkheid en slechte aanpassing in de omgang met soortgenoten; afhankelijk van de omstandigheden kan er ook nog sprake zijn van emotionele stoornissen en gedragsstoornissen. | Neventerm: | affectieloze psychopathie | institutionaliseringssyndroom


Definition: A chronic stage in the development of a schizophrenic illness in which there has been a clear progression from an early stage to a later stage characterized by long- term, though not necessarily irreversible, negative symptoms, e.g. psychomotor slowing; underactivity; blunting of affect; passivity and lack of initiative; poverty of quantity or content of speech; poor nonverbal communication by facial expression, eye contact, voice modulation and posture; poor self-care and social performance. | Chronic undifferentiated schizophrenia Restzustand (schizophrenic) Schizophrenic residual state

Omschrijving: Een chronisch stadium in de ontwikkeling van een schizofrene ziekte waarin er een duidelijke progressie is geweest van een vroeg stadium naar een later stadium, getypeerd door 'negatieve', zij het niet noodzakelijkerwijs onomkeerbare, symptomen en stoornissen op lange termijn, nl. psychomotore traagheid; hypoactiviteit; afvlakking van affect; passiviteit en gebrek aan initiatief; armoede van omvang of inhoud van spraak; armelijke non-verbale communicatie door mimiek, oogcontact, stemmodulatie en houding; povere zelfzorg en sociaal optreden. | Neventerm: | chronische ongedifferentieerde schizofrenie | restzustand (schi ...[+++]


European Space Agency [ ELDO | ESA [acronym] ESRO | European Launcher Development Organisation | European Launcher Development Organization | European Organization for the Development and Construction of Space Vehicle Launchers | European Space Research Organisation | European Space Research Organization | European Space Vehicle Launcher Development Organisation | European Space Vehicle Launcher Development Organization ]

Europees Ruimteagentschap [ ELDO | ESA | ESRO | ESTEC | Europees centrum voor ruimteonderzoek en technologie | Europese Organisatie voor de ontwikkeling en de vervaardiging van dragers voor ruimtevoertuigen | Europese Organisatie voor ruimteonderzoek | Europese Ruimtevaartorganisatie ]


facilities for the disabled [ adaptation of buildings | adapted vehicle | braille | devices for the handicapped | facilities for the handicapped | sign language | talking book ]

faciliteiten voor gehandicapten [ aangepast voertuig | aanpassing van gebouw | braille | gebarentaal | gesproken boek | hulpmiddel voor gehandicapten | ouderenalarm | verwijdering van bouwkundige obstakels ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Extending the maximum permissible laden mass to 7 500 kg would allow vehicles above the current light duty mass limits of 2610/2840 kg to be either type approved under the light duty or heavy duty vehicle legislation depending upon the choice of the manufacturer. The ‘maximum technically permissible laden mass’ is the total mass of the combination of the motor vehicle and trailer(s) as stated by the manufacturer.

Als de technisch toelaatbare maximummassa wordt opgetrokken tot 7 500 kg kunnen voertuigen met een hogere massa dan de huidige grenswaarden voor lichte voertuigen (2610/2840 kg) naar keuze van de fabrikant worden goedgekeurd volgens de wetgeving inzake lichte voertuigen of die inzake zware voertuigen. De technisch toelaatbare maximummassa is de totale massa van de combinatie van het motorvoertuig en de aanhanger(s) volgens de verklaring van de fabrikant.


6.2. When the requirements of this Appendix are met by means of a device which modulates the air or hydraulic pressure in the brake transmission, the vehicle shall be marked to show the axle loads at the ground, the nominal outlet pressures of the device and an inlet pressure of not less than 80 per cent of the maximum design inlet pressure, as declared by the vehicle manufacturer, for the following states of load:

6.2. Als aan de voorwaarden van dit aanhangsel wordt voldaan met een inrichting die de luchtdruk in de overbrenging van het remsysteem regelt, moeten de asbelasting op de grond, de nominale uitlaatdruk van de inrichting en een inlaatdruk van minimaal 80 % van de door de constructie bepaalde maximuminlaatdruk, volgens opgave van de voertuigfabrikant, op het voertuig worden vermeld voor de volgende beladingstoestanden:


In accordance with the amendments to Directive 1999/37/EU (concerning vehicle registration documents), which is currently under consideration by the European Parliament, there is no need to issue a separate document as proof of roadworthiness testing if there is an appropriate table in the vehicle registration document in which to record the period of validity of a roadworthiness test and the date of the next such test. This means that testing centres and competent authorities do not need to issue a separate document in evidence of the vehicle’s roadworthiness, which vehicle users are required to carry with them.

Overeenkomstig de amendementen op Richtlijn 1999/37/EU (inzake de kentekenbewijzen van motorvoertuigen), die momenteel in overweging wordt genomen door het Europees Parlement, is het niet nodig om een apart document af te geven als bewijs dat de technische controle is uitgevoerd als het kentekenbewijs een geschikte tabel bevat waarin kan worden aangegeven hoe lang de controle geldig is en wanneer de volgende controle moet worden uitgevoerd. Dat houdt in dat controlecentra en de bevoegde autoriteiten geen apart document hoeven af te geven als bewijs dat het voertuig gecontroleerd is en die voertuigeigenaren bij zich moeten hebben.


If the vehicle uses an engine and transmission combination that does not fulfil the requirements set out in point 4.1.2.2.1.1., the vehicle shall be tested using only the target vehicle speed. The target vehicle speed (vBB' ) for the test is = 35 km/h ± 5km/h.

Als het voertuig een combinatie van motor en transmissie heeft die niet aan de voorschriften van punt 4.1.2.2.1.1 voldoet, moet het voertuig alleen met de beoogde snelheid worden getest. De voor de test beoogde voertuigsnelheid (vBB ') bedraagt 35 ± 5 km/h.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
‘defeat device’ means any element of design which senses temperature, vehicle speed, engine speed and/or load, transmission gear, manifold vacuum or any other parameter for the purpose of activating, modulating, delaying or deactivating the operation of any part of the emission control and exhaust after-treatment system and which reduces the effectiveness of the emission control system under conditions which may reasonably be expected to be encountered in normal vehicle operation and use;

37) „manipulatie-instrument”: een constructieonderdeel dat de temperatuur, de rijsnelheid, het toerental en/of de belasting van de motor, de versnelling, de inlaatonderdruk of andere parameters meet om een onderdeel van het emissiecontrole- en uitlaatgasnabehandelingssysteem in werking te stellen, te moduleren, te vertragen of buiten werking te stellen, zodat de doelmatigheid van het emissiebeperkingssysteem wordt verminderd onder omstandigheden die bij een normaal gebruik van het voertuig te verwachten zijn;


2. With effect from 29 October 2014 national authorities shall, on grounds relating to the areas of vehicle safety and tyres covered in Articles 5, 6, 7, 8, Article 9(1) to (4) and Parts A and B of Annex I, with the exception of the rolling resistance limit values for C3 tyres and the rolling resistance limit values set out in table 2 of Part B of Annex I, in the case of new vehicles of the categories specified in those Articles which do not comply with the relevant provisions of this Regulation, consider certificates of conformity to be no longer valid for the purposes of Article 26 of Directive 2007/46/EC and shall prohibit the registr ...[+++]

2. Met ingang van 29 oktober 2014 beschouwen de nationale autoriteiten, om redenen die verband houden met de in de artikelen 5 tot en met 8, in artikel 9, leden 1 tot en met 4, en in de delen A en B van bijlage I bestreken gebieden van voertuigveiligheid en banden, met uitzondering van de rolweerstandsgrenswaarden voor C3-banden en de rolweerstandsgrenswaarden in tabel 2 van deel B van bijlage I, certificaten van overeenstemming van nieuwe voertuigen die tot de in die artikelen aangegeven categorieën behoren, maar niet aan de desbetreffende bepalingen van deze verordening voldoen, als niet langer geldig voor de toepassing van artikel 26 ...[+++]


‘defeat device’ means any element of design which senses temperature, vehicle speed, engine speed (RPM), transmission gear, manifold vacuum or any other parameter for the purpose of activating, modulating, delaying or deactivating the operation of any part of the emission control system, that reduces the effectiveness of the emission control system under conditions which may reasonably be expected to be encountered in normal vehicle operation and use;

„manipulatie-instrument”: een constructieonderdeel dat de temperatuur, de rijsnelheid, het motortoerental, de versnelling, de inlaatonderdruk of andere parameters meet om een onderdeel van het emissiecontrolesysteem in werking te stellen, te moduleren, te vertragen of buiten werking te stellen, zodat de doelmatigheid van het emissiecontrolesysteem wordt verminderd onder omstandigheden die bij een normaal gebruik van het voertuig te verwachten zijn;


The aim of the Commission proposal is to introduce harmonised technical requirements for motor vehicles with the aim of guaranteeing the proper functioning of the internal market and, at the same time, helping to reduce pollutant emissions into the atmosphere. The proposal consolidates and simplifies the existing legal provisions governing type approval for motor vehicles, with the result that nine existing provisions in this area can now be repealed.

De Commissie streeft met haar voorstel de vaststelling van geharmoniseerde technische voorschriften voor voertuigen na met het oog op de goede werking van de interne markt en om een bijdrage te leveren tot een vermindering van de uitstoot van schadelijke stoffen in de atmosfeer. Met het voorstel worden de bestaande wettelijke voorschriften over typegoedkeuring van motorvoertuigen samengevat en vereenvoudigd.


Write access is permitted only after an asymmetric authentication with session key exchange for protecting the session between the vehicle registration card and a security module (e.g. a security module card) of the national competent authorities (or their authorised agencies).

Schrijftoegang wordt pas verleend na een asymmetrische authenticatie met uitwisseling van een sessiesleutel tussen de kentekenkaart en een beveiligingsmodule (bijvoorbeeld een Security Module Card) van de nationale bevoegde instanties (of hun bevoegde kantoren) ter bescherming van de sessie.


2.28". Defeat Device" means any element of engine or vehicle design which measures or senses vehicle speed, engine speed, gear used, temperature, intake pressure or any other parameter, with a view to activating, modulating delaying or deactivating the operation of any component of the emission control system so that the effectiveness of the emission control system is reduced under conditions encountered in normal vehicle use.

2.28". manipulatievoorziening" een element van het motor- of voertuigontwerp dat de snelheid van het voertuig, het toerental, de ingeschakelde versnelling, de temperatuur, de inlaatdruk of een andere parameter meet of met een sensor bepaalt om de werking van een onderdeel van het emissiebeheersingssysteem te activeren, te moduleren, te vertragen of uit te schakelen op zodanig wijze dat de doelmatigheid van het emissiebeheersingssysteem verminderd wordt onder omstandigheden die bij een normaal voertuiggebruik optreden.


w