11. Considers that the Commission should present to Parliament in a year’s time, and on the basis of accurate indicators, a survey, assessment and evaluation of national reform programmes, as wel
l as the results of monitoring the developments at different education levels across Member States, specifying the means established to tackle unemployment, such as apprenticeship, work-study programmes, professional mentoring, etc, and including employment projections by sector and skill level, and should also submit regular progress reports; urges the Commissio
...[+++]n to conduct research into the influence of the respective national school systems on the early leaving rate; calls for the assessment to be based on the specific national, regional, and local features of early school leaving; 11. dringt er bij de Commissie op aan het Parlement uiterlijk een jaar na nu op basis van precieze indicatoren een overzicht, beoordeling
en evaluatie van de nationale hervormingsprogramma's te verstrekken, alsmede de resultaten van het volgen van de ontwikkelingen op de verschillende onderwijsniveaus in alle lidstaten, met daarin een omschrijving van de wijze waarop de werkloosheid is aangepakt, bijvoorbeeld door middel van praktijkopleidingsplaatsen, programma's voor werken en leren, begeleiding naar werk, enz., inclusief werkgelegenheidsprognoses per sector en opleidingsniveau, en tevens regelmatige voortgangsverslagen over te leggen;
...[+++] dringt er bij de Commissie op aan onderzoek te doen naar de invloed van de verschillende schoolsystemen op het percentage schooluitval; is van mening dat in deze evaluatie de specifieke nationale, regionale en lokale kenmerken van schooluitval aan de orde moeten komen;