Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Act for multiple takes
Apply multiple fields of knowledge
Bessel-Hagen disease
Brussels tariff nomenclature
Combine multiple fields of knowledge
Combine numerous fields of knowledge
Customs nomenclature
Customs tariff
Hereditary deforming chondrodysplasia
Hereditary multiple exostosis
Multiple cartilaginous exostoses
Multiple exostosis
Multiple osteochondromas
Multiple tariff
Multiplication constant
Multiplication factor
Perform for multiple takes
Performing for multiple takes
Preferential tariff
Recite for multiple takes
Tariff advantage
Tariff classification
Tariff concession
Tariff heading
Tariff nomenclature
Tariff preference
Time-of-day tariff
Work in a multidisciplinary fashion

Vertaling van "Multiple tariff " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE




ensure translation consistency of works in multiple target languages | monitor consistency of translation works in multiple target languages | check consistency of translation works in multiple target languages | ensure consistency of translation works in multiple target languages

ervoor zorgen dat vertalingen in verschillende doeltalen consistent zijn | consistentie van vertaalwerk in verschillende doeltalen garanderen | consistentie van vertaalwerk in verschillende doeltalen waarborgen


act for multiple takes | performing for multiple takes | perform for multiple takes | recite for multiple takes

scènes meerdere keren vertolken


Bessel-Hagen disease | hereditary deforming chondrodysplasia | hereditary multiple exostosis | multiple cartilaginous exostoses | multiple exostosis | multiple osteochondromas

heriditaire multiple exostose | multiple erfelijk osteochondroom | HME [Abbr.]


tariff nomenclature [ Brussels tariff nomenclature | customs nomenclature | tariff classification | tariff heading | Customs nomenclature(ECLAS) ]

tariefnomenclatuur [ douanenomenclatuur | nomenclatuur van Brussel | tariefindeling ]


tariff preference [ preferential tariff | tariff advantage | tariff concession ]

voorkeurtarief [ tariefconcessie | tariefpreferentie | tariefvoordeel ]




apply multiple fields of knowledge | combine numerous fields of knowledge | combine multiple fields of knowledge | work in a multidisciplinary fashion

meerdere kennisgebieden combineren


Multiplication constant | Multiplication factor

Vermenigvuldigingsfactor
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
85. Deplores that the Commission’s proposals for a regulation on a scheme of generalised tariff preferences and the Development Cooperation Instrument ignore the strategic nature of relations with Latin America, as they exclude a significant number of vulnerable countries in this region; recalls that some countries of Latin America are among the most unequal in the world in terms of per-capita earnings, and that persistent inequality occurs in a context of low socio-economic mobility; considers that the message that the EU is sending to the region is very troubling, since, in practical terms, it amounts to a statement that it does not ...[+++]

85. betreurt dat de voorstellen van de Commissie voor een verordening betreffende de toepassing van een schema van algemene tariefpreferenties en het instrument voor ontwikkelingssamenwerking voorbijgaan aan het strategische karakter van de betrekkingen met Latijns-Amerika, aangezien zij een groot aantal kwetsbare landen in de regio uitsluiten; herinnert eraan dat enkele landen van Latijns-Amerika behoren tot de landen met de meest ongelijke inkomensverdeling in de wereld en dat deze aanhoudende ongelijkheid gepaard gaat met een geringe sociaaleconomische mobiliteit; is van mening dat de boodschap die de EU aan de regio zendt bijzonder zorgwekkend is, aangezien deze in de praktijk inhoudt dat aan deze regio niet het belang wordt gehecht d ...[+++]


83. Deplores that the Commission’s proposals for a regulation on a scheme of generalised tariff preferences and the Development Cooperation Instrument ignore the strategic nature of relations with Latin America, as they exclude a significant number of vulnerable countries in this region; recalls that some countries of Latin America are among the most unequal in the world in terms of per-capita earnings, and that persistent inequality occurs in a context of low socio-economic mobility; considers that the message that the EU is sending to the region is very troubling, since, in practical terms, it amounts to a statement that it does not ...[+++]

83. betreurt dat de voorstellen van de Commissie voor een verordening betreffende de toepassing van een schema van algemene tariefpreferenties en het instrument voor ontwikkelingssamenwerking voorbijgaan aan het strategische karakter van de betrekkingen met Latijns-Amerika, aangezien zij een groot aantal kwetsbare landen in de regio uitsluiten; herinnert eraan dat enkele landen van Latijns-Amerika behoren tot de landen met de meest ongelijke inkomensverdeling in de wereld en dat deze aanhoudende ongelijkheid gepaard gaat met een geringe sociaaleconomische mobiliteit; is van mening dat de boodschap die de EU aan de regio zendt bijzonder zorgwekkend is, aangezien deze in de praktijk inhoudt dat aan deze regio niet het belang wordt gehecht d ...[+++]


The European Union is sacrificing our jobs, our industries, our agriculture and our social protection systems on the altar of global free trade and the dogma of international competition; it does not protect our economies from unfair competition or social or monetary dumping, or from piracy and counterfeiting; it does not support our businesses when they are faced with multiple tariff and non-tariff barriers in the competing countries where they want to trade, or when they are faced with increased competition at home, because our economies are some of the most open in the world; it piles on the disabling standards and regulations.

De Europese Unie offert onze banen, onze industrieën, onze landbouw en onze stelsels van sociale bescherming op aan de mondiale vrijhandel en aan het dogma van internationale concurrentie. Zij beschermt onze economieën niet tegen oneerlijke concurrentie, sociale of monetaire dumping, piraterij of namaak. Zij biedt geen steun aan onze ondernemingen die in concurrerende landen waar zij handel willen drijven, te maken krijgen met tal van tarifaire en non-tarifaire belemmeringen, terwijl deze ondernemingen bij ons het hoofd moeten bieden ...[+++]


As such, the measures used to ensure the remuneration of the work, chiefly those enabling tariff differences according to the use made of it by the consumer (single or multiple viewing, variation in quality of recording) certainly benefit from the protection afforded by Directive 98/84/EC.

Daarmee vallen de maatregelen die gebruikt worden om de vergoeding voor het werk te garanderen – hoofdzakelijk maatregelen waarmee verschillende tarieven in rekening kunnen worden gebracht, al naar gelang het door de consument gewenste gebruik (eenmalig bekijken of meermalen, verschil in de kwaliteit van de opname) – zeker onder de bescherming van Richtlijn 98/84/EG.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
25. Welcomes the agreement to use a Swiss formula for tariff reductions; stresses, however, that the harmonising effect of such a formula should not be lessened through the definition of multiple coefficients; favours the pursuit of sectoral initiatives in sectors of export interest for the EU;

25. is verheugd over de afspraak om voor de tariefverlagingen een Zwitserse formule te gebruiken; benadrukt echter dat aan het harmonisatie-effect van een dergelijke formule geen afbreuk mag worden gedaan door meerdere coëfficiënten te definiëren; pleit voor sectorale initiatieven in sectoren die voor de EU-uitvoer van belang zijn;


The regulation shall provide for a tariff system for transit on the interconnected network that avoids the phenomenon of multiple payments for access by various Member States (‘pancaking’); the tariffs must be related to the cost of the facilities and services used.

De verordening voorziet in een tariefstelsel voor transmissie via het koppelnet dat meervoudige betaling bij doorvoer via verschillende lidstaten ("pancaking") vermijdt; de tarieven moeten evenredig zijn met de kosten van de gebruikte installaties en diensten.


Ownership and management of transport systems by a multiplicity of public agencies has resulted in numerous administrative inefficiencies. It has often led to politically determined prices and tariffs, indirect subsidies on services and regulatory protection of domestic operators.

Wanneer vervoersystemen toebehoren aan en beheerd worden door allerlei verschillende overheidsinstanties leidt dit vaak tot allerlei bestuurlijke wantoestanden, zoals door politieke overwegingen bepaalde prijzen en tarieven, indirecte subsidiëring van diensten, en bescherming van binnenlandse ondernemers via reglementen.


This applies to both hardware (terminals, multiple use of rail tracks ) and software (combined ticketing, information and tariff systems).

Dit geldt zowel voor fysieke voorzieningen (stations, meervoudig gebruik van spoorbanen) als voor diensten (verkoop van gecombineerde reisbiljetten, informatiesystemen, tariefsystemen).


These are: 1: US unilateralism in trade legislation 2: The extraterritorial application of national trade provisions 3: The extensive use of national security considerations 4: Public procurement and the "Buy American" legislation 5: High tariffs, fees, import quotas and invoice requirements 6: US subsidies, aiming to support and enhance US farm exports 7: US tax legislation (vehicles, transfer pricing, state unitary income taxation) 8: The multiplicity of standards at federal, state and municipal level 9: The US services market 10: I ...[+++]

Deze zijn: 1. het Amerikaanse unilateralisme inzake handelswetgeving; 2. de extraterritoriale toepassing van nationale handelsvoorschriften; 3. een ruim gebruik van overwegingen van nationale veiligheid; 4. de wetgeving inzake overheidsopdrachten en "Buy-American"; 5. hoge douanerechten, heffingen, invoercontingenten en factuurvoorwaarden; 6. staatssteun om de Amerikaanse landbouwexport te steunen en te bevorderen; 7. belastingwetgeving (voertuigen, overdrachtskosten, "unitaire belasting") 8. de veelheid van normen op federaal, staats- en gemeenteniveau; 9. de Amerikaanse dienstenmarkt; 10. intellectuele-eigendomsrechten. 11. de ...[+++]


w