Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Net private current transfers

Traduction de «Net private current transfers » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
net private current transfers

netto particuliere lopende overdrachten


private current transfers,receipts

particuliere lopende overdrachten, ontvangsten


private current transfers,payments

particuliere lopende overdrachten, betalingen
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
64. Stresses that existing ‘safety-net’ measures such as public intervention and private storage aid alone are not sufficient tools for addressing persistent volatility or a crisis in the milk sector; adds that the intervention prices are too low, have no connection with current market prices any more and have proved to be ineffective in guaranteeing adequate and stable farm-gate prices in the long term;

64. benadrukt dat de bestaande "vangnetmaatregelen", zoals openbare interventie en particuliere-opslagsteun, op zichzelf niet volstaan als instrumenten om aanhoudende volatiliteit of een crisis in de melksector op te vangen; voegt hieraan toe dat de interventieprijzen te laag zijn, niet langer verband houden met de huidige marktprijzen en op de lange termijn niet effectief zijn gebleken bij het waarborgen van toereikende en stabiele prijzen af boerderij;


64. Stresses that existing ‘safety-net’ measures such as public intervention and private storage aid alone are not sufficient tools for addressing persistent volatility or a crisis in the milk sector; adds that the intervention prices are too low, have no connection with current market prices any more and have proved to be ineffective in guaranteeing adequate and stable farm-gate prices in the long term;

64. benadrukt dat de bestaande "vangnetmaatregelen", zoals openbare interventie en particuliere-opslagsteun, op zichzelf niet volstaan als instrumenten om aanhoudende volatiliteit of een crisis in de melksector op te vangen; voegt hieraan toe dat de interventieprijzen te laag zijn, niet langer verband houden met de huidige marktprijzen en op de lange termijn niet effectief zijn gebleken bij het waarborgen van toereikende en stabiele prijzen af boerderij;


66. Stresses that existing ‘safety-net’ measures such as public intervention and private storage aid alone are not sufficient tools for addressing persistent volatility or a crisis in the milk sector; adds that the intervention prices are too low, have no connection with current market prices any more and have proved to be ineffective in guaranteeing adequate and stable farm-gate prices in the long term;

66. benadrukt dat de bestaande "vangnetmaatregelen", zoals openbare interventie en particuliere-opslagsteun, op zichzelf niet volstaan als instrumenten om aanhoudende volatiliteit of een crisis in de melksector op te vangen; voegt hieraan toe dat de interventieprijzen te laag zijn, niet langer verband houden met de huidige marktprijzen en op de lange termijn niet effectief zijn gebleken bij het waarborgen van toereikende en stabiele prijzen af boerderij;


Current account balance; net international investment position; export market shares; nominal unit labour costs; real effective exchange rates; evolution of unemployment; private sector debt; private sector credit flow; house prices; general government sector debt.

Saldo lopende rekening; internationale netto-investeringspositie; exportmarktaandeel; nominale loonkosten per eenheid product; reële effectieve wisselkoers; werkloosheids­ontwikkeling; schuld particuliere sector; kredietstroom particuliere sector; huizenprijzen; overheidsschuld.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
1. Welcomes steps to measure global imbalances by a set of indicative guidelines against which a set of jointly agreed indicators will be assessed in order to reduce excessive and persistent macroeconomic imbalances and maintain countries’ current account imbalances at sustainable levels, including ‘the external imbalance composed of trade balance and net investment income flows and transfers’ agreed by the G-20 Finance Ministers Summit in Paris on 19 February 2011 and their commitment to strengthening multilateral cooperation in view ...[+++]

1. is ingenomen met de maatregelen om mondiale onevenwichtigheden te meten aan de hand van indicatieve richtsnoeren waaraan een reeks gezamenlijk overeengekomen indicatoren zal worden getoetst teneinde buitensporige en hardnekkige onevenwichtigheden af te bouwen en de onevenwichtigheden op de lopende rekeningen van de landen op een houdbaar niveau te handhaven, met inbegrip van "externe onevenwichtigheden in de sfeer van handels- en investeringsstromen en -overdrachten" die de ministers van Financiën van de G20 op 19 februari 2011 op de topbijeenkomst te Parijs zijn overeengekomen; is ook verheugd over de toezeggingen van deze ministers ...[+++]


15. Stresses the need for a set of indicators gauging non-fiscal external and internal macroeconomic developments which, under certain circumstances, can have a bearing on public finances, and notes that such a set of indicators could include the current account balance, net foreign asset positions, productivity and unit labour costs, the real effective exchange rate, private-sector credit and asset prices;

15. benadrukt de noodzaak van een reeks indicatoren voor het meten van non-fiscale externe en interne macro-economische ontwikkelingen die, onder bepaalde omstandigheden, van invloed kunnen zijn op de overheidsfinanciën, en merkt op dat zo'n reeks indicatoren elementen kan omvatten als de balans van de lopende rekening, netto valutareserves, productiviteit en arbeidskosten per geproduceerde eenheid, de werkelijke effectieve wisselkoers, de kredietpositie van de particuliere sector en het prijsniveau van activa;


WELCOMES the FSC's progress report on key remaining barriers to the development of the European risk capital markets; INVITES the Member States to continue their efforts to address existing failures and barriers to the development of risk capital markets and identify best practices, including in the fields of company law and taxation as appropriate, and in particular RECALLS its conclusions of October 2004, whereby it encouraged "enhanced co-operation between all services and institutions concerned at Community/National/Regional levels"; STRESSES the importance of addressing the already noted fragmentation and weaknesses of venture ca ...[+++]

IS de RAAD INGENOMEN met het voortgangsverslag van het CFD over de belangrijkste resterende barrières voor de ontwikkeling van de Europese markten voor risicokapitaal; VERZOEKT hij de lidstaten zich verder in te spannen om bestaande lacunes in en barrières voor de ontwikkeling van risicokapitaalmarkten aan te pakken en beste praktijken in kaart te brengen, onder meer, indien nodig, op het gebied van vennootschapsrecht en belastingen; HERRINERT in het bijzonder aan zijn conclusies van oktober 2004, waarin hij nauwere samenwerking tussen alle betrokken diensten en instanties op communautair, nationaal en regionaal niveau aanmoedigde; BE ...[+++]


Galileo, launched in 2001, has built up a delay of five years on its initial schedule and is currently facing a number of difficulties, in particular with regard to industrial governance and the transfer of risk to the private sector.

Galileo, dat in 2001 van start ging, heeft een vertraging van vijf jaar opgelopen ten opzichte van het oorspronkelijke tijdschema en ziet zich momenteel voor een aantal problemen gesteld, met name in verband met de bestuursstructuur van de bedrijven en de overdracht van het risico naar de particuliere sector.


Galileo, launched in 2001, has accumulated a delay of five years on its initial calendar and is currently facing a number of difficulties, in particular with regard to industrial governance and the transfer of risk to the private sector.

Galileo, dat in 2001 van start ging, heeft een vertraging van 5 jaar opgelopen op het oorspronkelijke tijdschema en ziet zich momenteel voor een aantal problemen gesteld, met name in verband met de bestuursstructuur van de bedrijven en de overdracht van het risico aan de particuliere sector.


Further analyse the potential for the development of Technology Platforms at a European level; Pay particular attention to improving the relevance of innovation and public research programmes to industry requirements, especially in the preparation of the 7th Framework Programme for Research and Development, and facilitating and encouraging participation of SMEs in the current and future Framework Programmes; Further develop actions following the 3% Action Plan concerning the financing instruments for research and innovation, IPRs, links and technology transfer between p ...[+++]

Een nadere analyse maken van het potentieel voor de ontwikkeling van technologieplatforms op Europees niveau; Bijzondere aandacht schenken aan het verbeteren van de relevantie van innovatie- en openbare onderzoeksprogramma's voor de industrie, met name bij de voorbereiding van het zevende kaderprogramma voor onderzoek en ontwikkeling, en de deelneming van het MKB aan de huidige en toekomstige kaderprogramma's vergemakkelijken en stimuleren; Verder acties ontwikkelen uit hoofde van het "Actieplan drie procent" betreffende de financieringsinstrumenten voor onderzoek en innovatie, intellectuele-eigendomsrechten, banden en technologieoverd ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Net private current transfers' ->

Date index: 2024-06-09
w