Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
ETC
European transient cycle
European transient cycle test
NEDC
New European Drive Cycle
New European Driving Cycle
New European test cycle

Traduction de «New European test cycle » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


New European Drive Cycle | New European Driving Cycle | NEDC [Abbr.]

nieuwe Europese rijcyclus | NEDC [Abbr.]


European transient cycle | European transient cycle test | ETC [Abbr.]

Europese transiënte cyclus | ETC [Abbr.]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
A new regulatory test procedure for measuring CO emissions and fuel consumption from light duty vehicles, the World Harmonised Light Vehicles Test Procedure (WLTP), set out in Commission Regulation (EU) 2017/1151 will replace the New European Driving Cycle (NEDC), which is currently used pursuant to Commission Regulation (EC) No 692/2008 , with effect starting from 1 September 2017.

Een nieuwe regelgevende testprocedure voor het meten van de CO-emissies en het brandstofverbruik van lichte voertuigen, de Worldwide harmonised Light vehicles Test Procedure (wereldwijd geharmoniseerde testprocedure voor lichte voertuigen, WLTP), zoals vastgesteld bij Verordening (EU) 2017/1151 van de Commissie , zal de New European Driving Cycle (nieuwe Europese rijcyclus, NEDC), die momenteel krachtens Verordening (EG) nr. 692/2008 van de Commissie wordt toegepast, met i ...[+++]


Accordingly, the Commission should carry out a robust correlation study between the NEDC and the new WLTP test cycles to ensure its representativeness regarding real driving conditions.

Dienovereenkomstig moet de Commissie een gedegen correlatiestudie tussen de NEDC- en de nieuwe WLTP-testcyclus uitvoeren om de representativiteit ervan voor reële rijomstandigheden te waarborgen.


There is a need to amend the currently used ‘New European Driving Cycle’ (NEDC), to ensure its representativeness regarding real driving conditions and to avoid the underestimation of real CO emissions and fuel consumption.

De momenteel gebruikte „New European Driving Cycle” (NEDC) moet worden gewijzigd om ervoor te zorgen dat hij representatief is voor de werkelijke rijomstandigheden en om te voorkomen dat de werkelijke CO-emissies en het brandstofverbruik worden onderschat. Zodra dat haalbaar is, moet een nieuwe, meer realistische en betrouwbare testprocedure worden overeengekomen.


However, for pollutants such as ultrafine particles and NOx, emissions of some vehicles measured on the road in reality substantially exceed the emissions measured on the currently applicable laboratory test cycle (New European Drive Cycle - NEDC).

De emissies van verontreinigende stoffen, zoals ultrafijne deeltjes en NO , die daadwerkelijk op de weg werden gemeten, bleken bij sommige voertuigen echter aanzienlijk meer te bedragen dan de emissies die waren gemeten volgens de huidige toepasselijke laboratoriumtestcyclus (Nieuwe Europese rijcyclus).


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
a revised test cycle, with more robust conformity testing requirements, for the measurement of CO2 and pollutant emissions from vehicles, replacing the currently used ‘New European Driving Cycle’, to ensure that the emissions and fuel consumption of vehicles are measured by means of a testing procedure that reflects real-world driving conditions,

een aangepaste testcyclus met striktere voorschriften inzake conformiteitscontrole, voor het meten van CO2 - en vervuilende emissies door voertuigen, ter vervanging van de momenteel gehanteerde "nieuwe Europese rijcyclus", om te waarborgen dat de emissies en het brandstofverbruik van voertuigen worden gemeten door middel van een testprocedure die reële verkeersomstandigheden weerspiegelt;


a revised test cycle, with more robust conformity testing requirements, for the measurement of CO2 and pollutant emissions from vehicles, replacing the currently used ‘New European Driving Cycle’, to ensure that the emissions and fuel consumption of vehicles are measured by means of a testing procedure that reflects real-world driving conditions,

een aangepaste testcyclus met striktere voorschriften inzake conformiteitscontrole, voor het meten van CO2 - en vervuilende emissies door voertuigen, ter vervanging van de momenteel gehanteerde "nieuwe Europese rijcyclus", om te waarborgen dat de emissies en het brandstofverbruik van voertuigen worden gemeten door middel van een testprocedure die reële verkeersomstandigheden weerspiegelt;


– a revised test cycle, with more robust conformity testing requirements, for the measurement of CO2 and pollutant emissions from vehicles, replacing the currently used ‘New European Driving Cycle’, to ensure that the emissions and fuel consumption of vehicles are measured by means of a testing procedure that reflects real-world driving conditions,

– een aangepaste testcyclus met striktere voorschriften inzake conformiteitscontrole, voor het meten van CO2- en vervuilende emissies door voertuigen, ter vervanging van de momenteel gehanteerde "nieuwe Europese rijcyclus", om te waarborgen dat de emissies en het brandstofverbruik van voertuigen worden gemeten door middel van een testprocedure die reële verkeersomstandigheden weerspiegelt;


The proposal shall be based on the new worldwide test cycle (WLDTP) to replace the test procedures set out in Regulation (EC) No 715/2007.

Het voorstel wordt gebaseerd op de nieuwe wereldwijde testprocedure (WLDTP), ter vervanging van de testprocedures die zijn opgenomen in Verordening (EG) nr. 715/2007.


Regulation (EC) No 715/2007, and the New European Drive Cycle (NEDC), should therefore be amended as a matter of urgency, in order to ensure that test procedures give an accurate picture of the CO2 emissions generated by real driving on the road.

Daarom moet Verordening (EG) nr. 715/2007, betreffende de New Europan Driving Cycle (NEDC) worden gewijzigd om ervoor te zorgen dat de testprocedures zodanig worden gekozen dat ze een nauwkeurig beeld geven van de CO2-emissies tijdens het rijden op de weg.


The Commission should keep under review the need to revise the New European Drive Cycle as the test procedure that provides the basis of EC type approval emissions regulations.

De Commissie moet regelmatig nagaan of de Europese rijcyclus „New European Drive Cycle” – de testprocedure die ten grondslag ligt aan de verordeningen betreffende EG-typegoedkeuring met betrekking tot emissies - aan herziening toe is.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'New European test cycle' ->

Date index: 2024-09-05
w