Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Mainstreaming
Non-formal Education for Young People Decree
Young people in compulsory education

Traduction de «Non-formal Education for Young People Decree » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Non-formal Education for Young People Decree

Besluit vormingswerk voor jeugdigen


integration of children and young people with disabilities into mainstream education | integration of children and young people with disabilities into ordinary systems of education | mainstreaming

integratie van kinderen en jongeren met een functiebeperking in het gewone onderwijs | integratie van kinderen en jongeren met een handicap in het gewone onderwijs


young people in compulsory education

leerplichtige jongeren
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In its 2016 edition of the Education and Training Monitor published today, the European Commission analyses where the European Union and national systems stand, and shows that Member States face a dual task of ensuring adequate financial investment and offering high quality education to young people from all backgrounds – including refugees and migrants.

In de Onderwijs- en opleidingsmonitor 2016 die vandaag is gepubliceerd, analyseert de Europese Commissie de stand van zaken in de Europese Unie en in de nationale systemen en toont zij aan dat de lidstaten een tweeledige taak hebben: zorgen voor toereikende financiële investeringen en het aanbieden van kwalitatief hoogwaardig onderwijs voor jonge mensen met diverse achtergronden, met inbegrip van vluchtelingen en migranten.


The ‘EU Strategy for Youth — Investing and Empowering; a renewed open method of coordination to address youth challenges and opportunities’ of 2009 called for better recognition of skills acquired through non-formal education for young people and stressed the need for full use to be made of the range of tools established at EU level for the validation of knowledge, skills and competences for the recognition of qualifications.

In de EU-strategie voor jongeren — Investeringen en empowerment. Een vernieuwde open coördinatiemethode om op de uitdagingen en kansen voor jongeren in te spelen van 2009 werd aangedrongen op een betere erkenning voor jongeren van vaardigheden die zijn verworven door niet-formeel leren en daarbij werd de noodzaak onderstreept van een volledig gebruik van de op EU-niveau vastgestelde instrumenten voor de validatie van kennis, vaardigheden en competenties voor de erkenning van kwalificaties.


The ‘EU Strategy for Youth — Investing and Empowering; a renewed open method of coordination to address youth challenges and opportunities’ of 2009 called for better recognition of skills acquired through non-formal education for young people and stressed the need for full use to be made of the range of tools established at EU level for the validation of knowledge, skills and competences for the recognition of qualifications.

In de EU-strategie voor jongeren — Investeringen en empowerment. Een vernieuwde open coördinatiemethode om op de uitdagingen en kansen voor jongeren in te spelen van 2009 werd aangedrongen op een betere erkenning voor jongeren van vaardigheden die zijn verworven door niet-formeel leren en daarbij werd de noodzaak onderstreept van een volledig gebruik van de op EU-niveau vastgestelde instrumenten voor de validatie van kennis, vaardigheden en competenties voor de erkenning van kwalificaties.


The term ‘dual career’ should be understood to mean that an athlete can combine, without unreasonable personal effort, their sporting career with education and/or work in a flexible way through high-quality training in order to protect their moral, health, educational and professional interests, without compromising either objective, with a particular focus on the continued formal education of young athletes.

Onder „duale carrière” dient te worden verstaan dat een sporter zijn sportloopbaan soepel kan combineren met onderwijs en/of werk, zonder dat dit een onredelijke persoonlijke inspanning vergt, dankzij een kwalitatief hoogwaardige training, ter bescherming van het moreel, de gezondheid en onderwijskundige en professionele belangen van de betrokkenen, zonder dat één van beide loopbanen in gevaar wordt gebracht, met bijzondere nadruk op voortgezet formeel onderwijs voor jonge sporters.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Calls on Member States to ensure equal access to education for young people irrespective of social origin and financial conditions, and to guarantee equal access to education for disadvantaged young people from low-income families;

vraagt de lidstaten ervoor te zorgen dat jongeren, ongeacht hun sociale afkomst en financiële omstandigheden, gelijke toegang tot onderwijs krijgen en dat kansarme jongeren uit gezinnen met een laag inkomen een gelijke toegang tot het onderwijs krijgen;


As a complement to formal education, non-formal learning for young people should be promoted and recognised, and better links between formal education and non-formal learning developed.

Ter aanvulling van formeel onderwijs moet niet-formeel leren voor jongeren worden gepropageerd en erkend en moeten betere koppelingen tussen formeel onderwijs en niet-formeel leren worden ontwikkeld.


Youth policies contribute greatly to the non-formal education of young people.

Jeugdbeleid levert een belangrijke bijdrage tot het niet-formeel onderwijs van jongeren.


Youth policies contribute greatly to the non-formal education of young people.

Jeugdbeleid levert een belangrijke bijdrage tot het niet-formeel onderwijs van jongeren.


It is an instrument for mobility and education targeting young people between 15 and 25 and socio-educational workers in the European Union and third countries.

Het is een instrument voor mobiliteit en onderwijs dat zich richt op jonge mensen tussen 15 en 25 jaar en op jongerenwerkers in de Europese Unie en derde landen.


(c) Supplementary allowance for disabled children and young people (Decree-Law No 160/80 of 27 May 1980).

c) Aanvullende toelage voor gehandicapte kinderen en jongeren (Decreto-lei nr. 160/80 van 27 mei 1980).




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Non-formal Education for Young People Decree' ->

Date index: 2024-09-20
w