Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Atom bomb
Atomic bomb
Atomic weapon
Hydrogen bomb
NNWS
NWS
Neutron bomb
Non-nuclear-weapon powers
Non-nuclear-weapon states
Nuclear bomb
Nuclear device
Nuclear weapon
Nuclear weapons use
Nuclear-weapon power
Nuclear-weapon state
Strategic nuclear arms system
Strategic nuclear weapon
TNW
Tactical nuclear weapon
Tactical weapon

Traduction de «Non-nuclear-weapon states » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Additional Protocol to the Agreement between the Non-Nuclear-Weapon States of the European Atomic Energy Community, the European Atomic Energy Community and the International Atomic Energy Agency in implementation of Article III(1) and (4) of the Treaty on the Non-Proliferation of Nuclear Weapons

Aanvullend Protocol bij de Overeenkomst tussen de Republiek Oostenrijk, het Koninkrijk België, het Koninkrijk Denemarken, de Republiek Finland, de Bondsrepubliek Duitsland, de Helleense Republiek, Ierland, de Italiaanse Republiek, het Groothertogdom Luxemburg, het Koninkrijk der Nederlanden, de Portugese Republiek, het Koninkrijk Spanje, het Koninkrijk Zweden, de Europese Gemeenschap voor Atoomenergie en de Internationale Organisatie voor Atoomenergie ter uitvoering van artikel III, leden 1 en 4, van het Verdrag inzake de niet-verspreiding van kernwapens


nuclear-weapon power | nuclear-weapon state | NWS [Abbr.]

kernwapenlanden


non-nuclear-weapon powers | non-nuclear-weapon states | NNWS [Abbr.]

niet-kernwapenlanden | niet-kernwapenstaten


nuclear weapon [ atom bomb | atomic bomb | atomic weapon | hydrogen bomb | neutron bomb | nuclear bomb | nuclear device | nuclear weapons use(UNBIS) ]

kernwapen [ atoombom | atoomwapen | neutronenbom | waterstofbom ]


tactical nuclear weapon [ tactical weapon | TNW ]

tactisch kernwapen [ tactisch wapen ]


strategic nuclear weapon [ strategic nuclear arms system ]

strategisch kernwapen [ systeem van strategische kernwapens ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
manufacture, possession, acquisition, transport, supply or use of explosives or weapons, including chemical, biological, radiological or nuclear weapons, as well as research into, and development of, chemical, biological, radiological or nuclear weapons.

het vervaardigen, bezitten, verwerven, vervoeren, leveren of gebruiken van explosieven of wapens, met inbegrip van chemische, biologische, radiologische of kernwapens, alsmede het verrichten van onderzoek naar en het ontwikkelen van chemische, biologische, radiologische of kernwapens.


1. Member States shall take the necessary measures to exercise vigilance and prevent specialised teaching or training of DPRK nationals, within their territories or by their nationals, in disciplines which would contribute to the DPRK's proliferation-sensitive nuclear activities and the development of nuclear-weapon delivery systems, including teaching or training in advanced physics, advanced computer simulation and related computer sciences, geospatial navigation, nuclear engineering, aerospace engineering, aeronautical engineering and related disciplin ...[+++]

1. De lidstaten betrachten de nodige waakzaamheid en nemen daartoe de nodige maatregelen om te voorkomen dat, op hun grondgebied of door hun onderdanen, gespecialiseerd onderwijs of gespecialiseerde opleiding aan onderdanen uit de DVK wordt verstrekt op vakgebieden die zouden bijdragen tot proliferatiegevoelige nucleaire activiteiten van de DVK, en tot de ontwikkeling van systemen voor de overbrenging van kernwapens, daaronder begrepen onderwijs en opleiding inzake geavanceerde natuurkunde, geavanceerde computersimulatie en aanverwante computerwetenschappen, geospatiale navigatie, nucleaire technologie, ruimtevaarttechnologie, luchtvaarttechnologie en aanver ...[+++]


Member States shall take the necessary measures to exercise vigilance and prevent specialised teaching or training of DPRK nationals, within their territories or by their nationals, in disciplines which would contribute to the DPRK's proliferation-sensitive nuclear activities and the development of nuclear-weapon delivery systems, including teaching or training in advanced physics, advanced computer simulation and related computer sciences, geospatial navigation, nuclear engineering, aerospace engineering, aeronautical engineering and related disciplines.

De lidstaten betrachten de nodige waakzaamheid en nemen daartoe de nodige maatregelen om te voorkomen dat, op hun grondgebied of door hun onderdanen, gespecialiseerd onderwijs of gespecialiseerde opleiding aan onderdanen uit de DVK wordt verstrekt op vakgebieden die zouden bijdragen tot proliferatiegevoelige nucleaire activiteiten van de DVK en tot de ontwikkeling van systemen voor de overbrenging van kernwapens, daaronder begrepen onderwijs en opleiding inzake geavanceerde natuurkunde, geavanceerde computersimulatie en aanverwante computerwetenschappen, geospatiale navigatie, nucleaire technologie, ruimtevaarttechnologie, luchtvaarttechnologie en aanverwant ...[+++]


Supporting the CTBTO is in line with Chapter III of the EU's Strategy against the Proliferation of Weapons of Mass Destruction, which aims to tackle the proliferation of nuclear weapons through work with international organisations.

Ondersteuning van de CTBTO is in overeenstemming met hoofdstuk III van de strategie van de EU ter bestrijding van de verspreiding van massavernietigingswapens, dat erop is gericht de verspreiding van nucleaire wapens aan te pakken, in samenwerking met internationale organisaties.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
However, we reject the implication that the EU should replace Member States as the major actor in the process. Only two EU members are nuclear-weapon states (NWS), with an additional four participating in NATO nuclear weapons sharing.

Wij verwerpen evenwel de directe gevolgtrekking die uit het verslag voortvloeit, namelijk dat de Europese Unie de lidstaten moet vervangen en in dit proces als hoofdrolspeelster moet optreden, temeer daar slechts twee lidstaten kernwapenstaten zijn en slechts vier andere deelnemen aan het gemeenschappelijk kernwapenprogramma van de NAVO.


These steps can be summarized as follows: unequivocal undertaking by the nuclear-weapon States to accomplish the total elimination of their nuclear arsenals, concrete agreed measures to further reduce the operational status of nuclear-weapon systems, steps by all the nuclear-weapon States leading to nuclear disarmament in a way that promotes international stability, the principle of irreversibility to apply to nuclear disarmament, and the development of the verification capabilities that will be required to provide assurance of compliance with nuclear disarmament agreements for the achievement an ...[+++]

Deze stappen kunnen als volgt worden samengevat: een ondubbelzinnig streven van de kernwapenstaten naar de totale ontmanteling van hun nucleaire arsenaal, overeenstemming over concrete maatregelen voor verdere reductie van de operationele status van kernwapensystemen, door alle kernwapenstaten te zetten stappen die leiden tot nucleaire ontwapening op een wijze die internationale stabiliteit bevordert, toepassing van het beginsel van onomkeerbaarheid op nucleaire ontwapening, en de ontwikkeling van het verificatievermogen dat nodig zal zijn om zekerheid te verschaffen over de naleving van afspraken inzake nucleaire ontwapening ter realise ...[+++]


6. Urges the Presidency, in particular, to break the deadlock on establishing a verifiable Fissile Material Cut-Off Treaty, to speed up the signing and ratification of the Comprehensive Test Ban Treaty (CTBT) by all countries, especially those required for it to enter into force, and to advocate a full stop on all nuclear weapons testing pending the entry into force of the CTBT, the lowering of nuclear weapons operating status from Launch-on-Warning, a diminishing role for nuclear weapons in security doctrines and negative security assurances to non-nuclear-armed states, and continued reduction of nuclear weapons numbers in the US, Russia, China and ...[+++]

6. dringt er met name bij het voorzitterschap op aan om de impasse te doorbreken met betrekking tot de vaststelling van een controleerbaar Verdrag inzake het verbod op de vervaardiging van splijtbare materialen voor kernwapens (Fissile Material Cut-Off Treaty), de ondertekening en ratificatie te bespoedigen van het Verdrag inzake een algeheel verbod op kernproeven (Comprehensive Test Ban Treaty – CTBT) door alle landen en dan met name die landen wier ondertekening en ratificatie is vereist om het in werking te doen treden, en te pleiten voor een volledige stopzetting van alle kernwapenproeven in afwachting van de inwerkingtreding van het CTBT, de operationele status van het s ...[+++]


37. Underlines that nuclear weapons are for deterrence purposes; supports the political commitments made by the nuclear-weapons States not to use nuclear weapons against non-nuclear-weapons States ("negative security assurances"), and reiterates that there would be no winners in a nuclear war;

37. onderstreept dat kernwapens dienen ter afschrikking; steunt de politieke toezegging van de kernstaten om niet als eerste kernwapens in te zetten tegen niet-kernwapenstaten ("negatieve veiligheidswaarborgen") en herhaalt dat een kernoorlog geen winnaars kent;


37. Underlines that nuclear weapons are for deterrence purposes; supports the political commitments made by the Nuclear-Weapons States not to use nuclear weapons against Non-Nuclear-Weapons States ("Negative Security Assurances"), and reiterates that there would be no winners in a nuclear war;

37. onderstreept dat kernwapens dienen ter afschrikking; steunt de politieke toezegging van de kernstaten om niet als eerste kernwapens in te zetten tegen niet-kernwapenstaten ("negatieve veiligheidswaarborgen") en herhaalt dat een kernoorlog geen winnaars kent;


There are also linkages between the policies developed for internal security within the European Union and their international dimensions. For example, the EU CBRN Action Plan has interrelations with the world-wide efforts to combat the proliferation of Weapons of Mass Destruction. There are also very close links between the Action Plan and the Global Initiative to Combat Nuclear Terrorism. Moreover, the functioning of the EU's export control regime for dual-use items significantly contributes to limiting the access of state and non-state actors to materials which could be used to make chemical, biological or nuclear weapons.

Verder zijn er raakpunten tussen het beleid dat is ontwikkeld voor binnenlandse veiligheid binnen de Europese Unie en de internationale dimensies. Zo zijn er dwarsverbanden tussen het CBRN-actieplan van de EU en de wereldwijde inspanningen om de verspreiding van massavernietigingswapens tegen te gaan. Ook zijn er zeer nauwe verbanden tussen het actieplan en het mondiale initiatief ter bestrijding van nucleair terrorisme. Bovendien draagt de controle op de EU-uitvoer van producten voor tweeërlei gebruik er toe bij dat zowel staten als niet-statelijke actoren veel minder eenvoudig aan materiaal kunnen komen dat kan worden gebruikt om chemi ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Non-nuclear-weapon states' ->

Date index: 2022-04-09
w