41. Suggests that a binding code for advertising be introduced which outlaws false green claims and, in order to promote strong consumer demand for vehicles with low CO2 emissions, recommends the introduction of an environmental performance "green star" rating system taking into account all aspects of environmental performance, including CO2 emissions (g/km) and emissions of other pollutants, fuel consumption (l/100 km), weight, aerodynamics, space efficiency, noise and environmental driving aids;
41. stelt voor een verplichte reclamecode in te voeren waarbij het doen van ongefundeerde milieuaanspraken wordt verboden, en pleit ter bevordering van een sterke vraag naar voertuigen met een lage CO2-uitstoot voor de invoering van een beoordelingssysteem waarbij de milieuprestaties door middel van "groene sterren" worden aangegeven, onder inachtneming van alle daaraan verbonden milieuaspecten, waaronder CO2-uitstoot (in g/km) en andere vervuilende emissies, brandstofverbruik (in l/100 km), gewicht, aërodynamische eigenschappen, optimaal ruimtegebruik, geluidsoverlast en apparatuur om milieuvriendelijk rijden te bevorderen;