Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Environmental health officer
HSE inspector
Health and safety at work
Health and safety engineer
Health and safety expert
Industrial health and safety engineer
OHS
OHSMS
OSH
Occ. H&S
Occupational health and safety
Occupational health and safety engineer
Occupational health and safety inspector
Occupational health and safety management system
Occupational safety and health
Road occupational health and safety manager
Road transport health and safety manager
Safety officer
Transport health and safety inspector
Transportation safety manager

Traduction de «Occupational health and safety engineer » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
industrial health and safety engineer | occupational health and safety engineer | health and safety engineer | health and safety expert

ingenieur veiligheid en gezondheid | productingenieur veiligheid en gezondheid | arbo-ingenieur | productingenieur gezondheid en veiligheid


health and safety at work | occupational health and safety | occupational safety and health | Occ. H&S [Abbr.] | OHS [Abbr.] | OSH [Abbr.]

gezondheid en veiligheid op de werkplek | gezondheid en veiligheid op het werk


road occupational health and safety manager | transportation safety manager | road transport health and safety manager | transport health and safety inspector

adviseur bedrijfsveiligheid, milieu en arbo | inspecteur gezondheid en veiligheid op het werk in de vervoerssector | arbo-inspecteur transportsector | arbo-inspecteur transportsector


environmental health officer | safety officer | HSE inspector | occupational health and safety inspector

arbodeskundige | hoofdinspecteur arbeidsinspectie | arbeidshygiënist | inspecteur arbeidsinspectie


EC Guide of Good Occupational Health and Safety Practices

EC-Gids inzake gezondheid en veiligheid op het werk


occupational health and safety management system | OHSMS [Abbr.]

managementsysteem voor gezondheid en veiligheid op de werkplek
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The occupational health and safety agenda is based on carrying out and correctly implementing the full health and safety strategy [30] agreed in 2002, which includes:

Met betrekking tot de gezondheid en veiligheid op het werk gaat het erom de in 2002 overeengekomen gezondheids- en veiligheidsstrategie [30] volledig ten uitvoer te leggen en de desbetreffende bepalingen correct toe te passen. Dit omvat het volgende:


- Full employment means promoting more jobs; Quality of work includes better jobs and more balanced ways of combining working life with personal life. This is to the advantage of the individual, the economy and the society. It implies better employment policies, fair remuneration, an organisation of work adapted to the needs of both companies and individuals. It is based on high skills, fair labour standards and decent levels of occupational health and safety and includes facilitating occupational and geographical mobility.

Volledige werkgelegenheid betekent bevordering van meer banen. Arbeidskwaliteit omvat betere banen en een beter evenwicht tussen werk en privé-leven, hetgeen het individu, de economie en de maatschappij ten goede komt; Arbeidskwaliteit verlangt een beter werkgelegenheidsbeleid, passende beloning, een aan de behoeften van het bedrijf en het individu aangepaste arbeidsorganisatie en is gebaseerd op hoogwaardige vaardigheden, redelijke arbeidsvoorwaarden en een passende bescherming van de gezondheid en de veiligheid op het werk. Verder valt hieronder stimulering van beroeps- en geografische mobiliteit.


Investment in occupational health and safety improves people's lives by preventing accidents and work-related illness.

Investeringen in gezondheid en veiligheid op het werk komen de werknemers ten goede doordat ongevallen en arbeidsgerelateerde ziekten worden voorkomen.


Following up on its commitment to continue to improve occupational health and safety, the Commission will undertake the following key actions:

De Commissie heeft beloofd de gezondheid en veiligheid op het werk te blijven verbeteren en neemt daarom de volgende belangrijke maatregelen:


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The consultations and debates on the Pillar have confirmed the importance of occupational health and safety at work as a cornerstone of the EU acquis and put an emphasis on prevention and enforcement.

Uit de raadplegingen en debatten over de pijler is nogmaals gebleken hoe belangrijk gezondheid en veiligheid op het werk zijn als hoeksteen van het EU-acquis.


C. whereas occupational health and safety is a basic interest for society as well as an investment that has a positive effect on companies’ productivity and competitiveness and also improves the sustainability of the social security systems and allows people to work in good health until the statutory retirement age; whereas workplace accidents and occupational diseases are a major societal burden and improvements in occupational health and safety across Europe can contribute to the economic recovery and to reaching the Europe 2020 o ...[+++]

C. overwegende dat gezondheid en veiligheid op het werk van fundamenteel belang zijn voor de maatschappij, alsmede een investering die een positief effect heeft op de productiviteit en het concurrentievermogen van bedrijven en ook de houdbaarheid van de socialezekerheidssystemen bevordert en mensen in staat stelt in goede gezondheid hun werk te doen tot zij de pensioengerechtigde leeftijd bereiken; overwegende dat ongevallen op de werkplek en beroepsziekten een zware maatschappelijke last vormen en dat verbeteringen van de gezondheid en veiligheid op het werk in heel Europa kunnen bijdragen tot economisch herstel en tot het verwezenlij ...[+++]


O. whereas precarious employment has adverse effects on occupational health and safety and is undermining existing occupational health and safety structures; whereas precarious employment may exclude workers from training and access to OSH services and is associated with mental stress due to job insecurity ; whereas the Framework Directive 89/391/EEC places the responsibility on employers to establish a systematic prevention policy covering all risks; whereas outsourcing of work through subcontracting and temporary agency work may make it more difficu ...[+++]

O. overwegende dat onzekere banen negatieve gevolgen hebben voor de veiligheid en gezondheid op het werk en de bestaande GVW-structuren ondermijnen; overwegende dat onzekere banen ertoe leiden dat werknemers worden uitgesloten van opleiding en toegang tot GVW-diensten en geassocieerd worden met geestelijke stress vanwege arbeidsonzekerheid ; overwegende dat in Kaderrichtlijn 89/391/EEG is vastgelegd dat de werkgevers verantwoordelijk zijn voor de invoering van een systematisch preventiebeleid waarmee alle risico's worden gedekt; overwegende dat de uitbesteding van werk via onderaanneming en uitzendwerk het moeilijker kan maken na te ...[+++]


The main shortcomings include: too weak or vague occupational health and safety legislation, a total lack of reliable data, a lack of financial resources to develop occupational health and safety in countries where there is high unemployment, low incomes and ageing technologies, and an inability or reluctance to understand the complexity and importance of occupational health and safety.

Tot de belangrijkste tekortkomingen behoren: te zwakke of te vage wetgeving inzake veiligheid en gezondheid op het werk, het volledig ontbreken van betrouwbare gegevens, te weinig financiële middelen voor de ontwikkeling van veiligheid en gezondheid op het werk in landen met een hoge werkloosheid, lage lonen en verouderde technologieën, het onvermogen of de terughoudendheid om de complexiteit én het belang van een adequaat niveau van veiligheid en gezondheid op het werk te onderkennen.


Lack of balance between legislative and non-legislative instruments. The rapporteur is concerned that the development of non-legislative instruments should in no way been seen as an alternative to maintaining and improving Community legislation on occupational health and safety.

Gebrek aan evenwicht tussen wetgevings- en niet-wetgevingsinstrumenten: de rapporteur waarschuwt ervoor dat de ontwikkeling van niet-wetgevingsinstrumenten niet als een alternatief voor het behouden en het verbeteren van de Gemeenschapswetgeving op het gebied van gezondheid en veiligheid op het werk mag worden beschouwd.


Lack of resources. In 1992, some 130 officials were working on occupational health and safety within the European Commission; today, after several rounds of 'streamlining' and cutbacks, there are just 24 staff working in this field.

Gebrek aan middelen: in 1992 hielden zich binnen de Commissie ongeveer 130 ambtenaren bezig met gezondheid en veiligheid op het werk; nu zijn dat er - na een aantal "afslankingen" en reducties van het personeel - nog maar 24.


w