Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Animal tracking
Ensure rail tracks remain clear
Keep railway tracks clear
Line open for traffic
Liquidity control
Maintain clear railway tracks
OAI
Open access journal
Open access publication
Open access publishing
Open archives initiative
Open consultation
Open debate
Open discussion
Open line
Open market operations
Open track
Open track work
Open-market operations
Open-market policy
Public consultation
Public debate
Public discussion
Record a multi-track sound
Record multi-track audio
Record multi-track sound
Record sounds on multi-track
Remove debris from rail tracks
Track open for traffic
Tracking concepts
Tracking principle
Tracking principles

Vertaling van "Open track " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE




line open for traffic | track open for traffic

berijdbaar spoor


record a multi-track sound | record sounds on multi-track | record multi-track audio | record multi-track sound

meersporengeluid opnemen


animal tracking | tracking principle | tracking concepts | tracking principles

spoorzoekprincipes


keep railway tracks clear | remove debris from rail tracks | ensure rail tracks remain clear | maintain clear railway tracks

zorgen dat sporen vrij blijven


open access publishing [ OAI | open access journal | open access publication | open archives initiative ]

vrij toegankelijke publicatie [ publicatie met open toegang ]


liquidity control [ open-market operations | open-market policy | Open market operations(STW) | open market operations(UNBIS) ]

liquiditeitscontrole [ openmarktbeleid | openmarktoperatie ]


Cubicle curtain track/carrier system

railsysteem of draagsysteem voor scheidingsgordijn


public consultation [ open consultation | open debate | open discussion | public debate | public discussion ]

openbare raadpleging [ brede maatschappelijke discussie | openbaar debat | raadpleging van het publiek ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In the longer run, there is no reason why aircrafts should have sophisticated communication, navigation and automation, and not ships, trains or cars. New technologies coming to market in the near future will gradually provide new services to citizens and allow improved real-time management of traffic movements and capacity use, as well as the tracing and tracking of flows for environmental and security purposes. In addition to the obvious benefits to transport operators and clients, new systems will provide public administration with rapid and detailed information on infrastructure and maintenance needs. They will not only enhance drivi ...[+++]

Op lange termijn is er geen enkele reden waarom alleen vliegtuigen zouden worden uitgerust met geavanceerde communicatiesystemen, navigatieapparatuur en automatisering en dat niet het geval zou zijn voor schepen, treinen of auto’s. Nieuwe technologieën die binnenkort op de markt zullen komen, zullen de burger nieuwe diensten bieden en een beter real-time beheer van verkeersbewegingen en –capaciteit mogelijk maken, alsmede tracking en tracking van stromen voor milieu- en veiligheidsdoeleinden. Naast de duidelijke voordelen voor vervoersexploitanten en hun klanten zullen de nieuwe systemen de overheid snel en gedetailleerd informeren over ...[+++]


Light and fast continuously open submission schemes will seek for promising new high-risk research ideas and will include tracks for new and high-potential innovation actors such as young researchers and high-tech SMEs.

Lichte en snelle, permanent open systemen voor het indienen van voorstellen zullen veelbelovende nieuwe onderzoeksideeën met een hoog risicogehalte aantrekken en tevens trajecten bieden voor nieuwe innoverende actoren met een groot potentieel, zoals jonge onderzoekers en hightech-kmo's.


Safety, signalling and telecommunications installations on the open track, in stations and in marshalling yards, including plant for generating, transforming and distributing electric current for signalling and telecommunications; buildings for such installations or plant; track brakes,

installaties voor de veiligheid, het seinwezen en de telecommunicatie voor de vrije baan, stations en rangeerstations, met inbegrip van de installaties voor het opwekken, transformeren en distribueren van elektrische stroom ten behoeve van het seinwezen en de telecommunicatie; gebouwen voor voornoemde installaties; railremmen.


18. Notes that the Commission will publish a study on the feasibility of a tracking and tracing system for tobacco products; underlines that this is a huge step forward in the fight against smuggling; demands that the Commission design and implement an open and competitive track and trace system, in such a way that the design and the way the system is implemented do not favour one single or only a few solution providers;

18. merkt op dat de Commissie een studie zal publiceren over de haalbaarheid van een volg- en opsporingssysteem voor tabaksproducten; onderstreept dat dit een enorme stap vooruit is in de bestrijding van smokkel; verzoekt de Commissie een open en concurrerend volg- en opsporingssysteem zodanig te ontwikkelen en uit te voeren, dat het ontwerp en de manier waarop het systeem wordt uitgevoerd niet in het voordeel is van één of slechts een paar aanbieders van oplossingen;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
– Safety, signalling and telecommunications installations on the open track, in stations and in marshalling yards, including plant for generating, transforming and distributing electric current for signalling and telecommunications; buildings for such installations or plant; track brakes;

– installaties voor de veiligheid, het seinwezen en de telecommunicatie voor de vrije baan, stations en rangeerstations, met inbegrip van de installaties voor het opwekken, transformeren en verdelen van elektrische stroom ten behoeve van het seinwezen en de telecommunicatie; gebouwen voor voornoemde installaties; railremmen;


Generating information/orders to the on-board ERTMS/ETCS, e.g. information related to closing/opening the air flaps, lowering/raising the pantograph, opening/closing the main power switch, changing from traction system A to traction system B. Implementation of this functionality is optional for track-side.

Het genereren van informatie/opdrachten naar de ERTMS/ETCS-treinapparatuur, bv. informatie over het openen of sluiten van de luchtventilatie, het neerlaten of opzetten van de stroomafnemer, het openen of sluiten van de hoofdtractieschakelaar, het overschakelen van tractiesysteem A op tractiesysteem B. Deze functionaliteit is facultatief voor baanapparatuur.


5. Urges the European Union publicly and unequivocally to confirm its strong commitment to the Kyoto Protocol and to welcome and actively and constructively promote the continuation of the work under both the AWG-KP and AWG-LCA negotiation tracks, integrating the political guidelines of the Copenhagen Accord; calls, therefore, on the European Union to declare openly prior to Cancun that it is ready to continue with the second commitment period of the Kyoto Protocol (2013-2020) on the basis of its corresponding target, while recognisi ...[+++]

5. dringt er bij de Europese Unie op aan haar sterke betrokkenheid bij het Protocol van Kyoto in het openbaar en in ondubbelzinnige bewoordingen te bevestigen en de werkzaamheden zowel in het kader van het onderhandelingstraject via de AWG-KP als via de AWG-LCA te blijven voortzetten en actief en constructief te bevorderen, en zich daarbij politiek te laten inspireren door het Akkoord van Kopenhagen; verzoekt de Europese Unie derhalve nog vóór Cancún openlijk te verklaren dat zij bereid is door te gaan met de tweede verbintenisperiode in het kader van het Kyoto-protocol (2013-2020) door vast te houden aan het daarmee overeenkomende stre ...[+++]


11. Urges the Commission and Member States involved to press for the Fast Track Initiative to be opened to all of the 18 pre-selected countries by the end of 2003 and for the Analytical Fast Track Initiative to be opened to all other countries that could benefit from it, not merely to the five high-population countries, regardless of whether or not they have completed a Poverty Reduction Strategy Paper;

11. verzoekt de Commissie en de betrokken lidstaten aan te dringen op openstelling van het Fast Track Initiative voor alle 18 geselecteerde landen met ingang van eind 2003 en op openstelling van het Analytical Fast Track Initiative voor alle andere landen die hiervan zouden kunnen profiteren, en niet alleen de vijf landen met een hoog bevolkingscijfer, zulks ongeacht de vraag of zij de Poverty Reduction Strategy Paper al dan niet hebben afgerond;


11. Urges the European Commission and Member States involved to press for the Fast Track Initiative to be opened to all of the 18 pre-selected countries by the end of 2003 and for the Analytical Fast Track Initiative to be opened to all other countries that could benefit from it, and not just to the five high-population countries, regardless of whether or not they have completed a Poverty Reduction Strategy Paper;

11. verzoekt de Europese Commissie en de betrokken lidstaten aan te dringen op openstelling van het Fast Track Initiative voor alle 18 geselecteerde landen met ingang van eind 2003 en op openstelling van het Analytical Fast Track Initiative voor alle andere landen die hiervan zouden kunnen profiteren, en niet alleen de vijf landen met een hoog bevolkingscijfer, zulks ongeacht de vraag of zij de Poverty Reduction Strategy Paper al dan niet hebben afgerond;


As regards the strategy's central themes, most of the Managing Authorities have paid particular attention to social exclusion and measures centred on promoting equal opportunities and opening employment centres, which had fallen behind schedule in the Objective 3 regions but are now back on track.

Wat betreft de centrale thema's van de strategie hebben sociale uitsluiting en maatregelen gericht op bevordering van gelijke kansen veel aandacht gekregen van de meeste beheersinstanties, evenals de realisering van arbeidsbureaus, waarbij in de doelstelling 3-regio's de achterstand is ingelopen.


w