Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Community list
EU air safety list
Launch operator
List of airlines banned within the EU
MIC
MIC RNA
MIC susceptibility test
Manage accounting operations accounting operations
Messenger interfering complementary RNA
Methylisocyanate
Non operative procedure on respiratory tract
Operating MIC
Operational control
Parent MIC
Pericardiopleural shunt operation
Supervise account operations
Supervise accounting operations
Supervising accounting operations

Vertaling van "Operating MIC " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


MIC susceptibility test

bepalen van MIC met bouillonmicrodilutie


Messenger interfering complementary RNA | MIC RNA

MIC RNA


Community list | Community list of air carriers which are subject to an operating ban within the Community | Community list of air carriers which are subject to an operating ban within the Union | EU air safety list | European list of airlines subject to an operating ban or operational restrictions within the European Union | list of air carriers that are subject to an operating ban in the Community | list of airlines banned within the EU

lijst van luchtvaartmaatschappijen met een exploitatieverbod in de EU


manage accounting operations accounting operations | supervising accounting operations | supervise account operations | supervise accounting operations

toezicht houden op boekhoudkundige werkzaamheden | toezicht houden op boekhoudtransacties




Non operative procedure on respiratory tract

niet-operatieve procedure aan tractus respiratorius


Pericardiopleural shunt operation

aanleggen van pericardiopleurale shunt




IN-CONTEXT TRANSLATIONS
It will be built on the basis of the current MIC – the monitoring and information centre – and also on the basis of the emergency teams of humanitarian assistance that existed in ECHO. It will have the physical capability to operate on a 24/7 basis.

Hiervoor zal het huidige MIC – het waarnemings- en informatiecentrum – als uitgangspunt dienen, evenals de crisisteams voor humanitaire hulp die we in het kader van ECHO hadden. Het centrum zal 24 uur per dag operationeel zijn.


1. Recalls the pivotal role of the High Representative/Vice-President in coordinating EU operations in third countries and regions; underlines that the structure and working methods of the European External Action Service (EEAS) should aim at ensuring the coherence and consistency of EU action in crisis situations; calls therefore on the Council to grant the HR/VP a permanent mandate allowing her to activate a crisis cell, gathering representatives from all the appropriate services of the Commission and the Council and from all EU planning capabilities (MIC, CMPD, EUMS, CPCC) to coordinate the EU response in the event of disaster, in o ...[+++]

1. herinnert aan de sleutelrol die de hoge vertegenwoordiger/vicevoorzitter speelt bij het coördineren van EU-operaties in derde landen en regio’s; benadrukt dat de structuur en de werkmethodes van de Europese Dienst voor extern optreden (EEAS) gericht moeten zijn op het waarborgen van de samenhang en consistentie van EU-operaties in crisissituaties; roept de Raad dan ook op de hoge vertegenwoordiger/vicevoorzitter een permanent mandaat te verlenen dat het haar mogelijk maakt een crisisstaf te activeren, waarin vertegenwoordigers van alle relevante diensten van de Commissie en de Raad en van alle EU-planningscapaciteiten (MIC, CMPD, EU ...[+++]


welcomes the plans to strengthen the MIC as the body that coordinates both disaster relief operations within the Community's territory and humanitarian operations outside the EU, particularly in those countries most vulnerable to disasters and with the lowest so-called ‘Human Development Index’ of the United Nations.

De voorgenomen uitbreiding van het MIC als orgaan voor de coördinatie van de hulp, zowel bij catastrofes in de EU als voor humanitaire hulp daarbuiten, is een stap in de goede richting. Dat geldt met name voor landen die het meest kwetsbaar zijn voor natuurrampen en de laagste „Human Development Index” van de Verenigde Naties hebben.


9. Draws attention to the role of the Commission's Monitoring and Information Centre (MIC) in facilitating disaster relief coordination under the Civil Protection Mechanism and highlights the need for close cooperation between the centre and the EEAS to be ensured by the Vice-President/High Representative in her capacity as Vice-President of the Commission; calls for improved coordination and faster deployment of military assets in the context of disaster relief, in particular air transport capabilities, based on the lessons learned in Haiti and while respecting the primarily civilian nature of disaster relief operations; reiterates its ca ...[+++]

9. wijst op de rol die het Centrum voor waarneming en informatie (MIC) van de Commissie vervult bij de facilitering van de coördinatie van rampenhulp in het kader van het civielebeschermingsmechanisme, en onderstreept de noodzaak van nauwe samenwerking tussen dit centrum en de EDEO waarop moet worden toegezien door de vice-voorzitter/hoge vertegenwoordiger in haar hoedanigheid van vice-voorzitter van de Commissie; pleit voor betere coördinatie van militaire middelen in verband met rampenhulp, in het bijzonder luchttransportcapaciteiten, op grond van de in Haïti opgedane ervaringen en met handhaving van de hoofdzakelijk civiele aard van de rampenhulp; dringt nogmaals aan op verdere ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
9. Draws attention to the role of the Commission's Monitoring and Information Centre (MIC) in facilitating disaster relief coordination under the Civil Protection Mechanism and highlights the need for close cooperation between the centre and the EEAS to be ensured by the Vice-President/High Representative in her capacity as Vice-President of the Commission; calls for improved coordination and faster deployment of military assets in the context of disaster relief, in particular air transport capabilities, based on the lessons learned in Haiti and while respecting the primarily civilian nature of disaster relief operations; reiterates its ca ...[+++]

9. wijst op de rol die het Centrum voor waarneming en informatie (MIC) van de Commissie vervult bij de facilitering van de coördinatie van rampenhulp in het kader van het civielebeschermingsmechanisme, en onderstreept de noodzaak van nauwe samenwerking tussen dit centrum en de EDEO waarop moet worden toegezien door de vice-voorzitter/hoge vertegenwoordiger in haar hoedanigheid van vice-voorzitter van de Commissie; pleit voor betere coördinatie van militaire middelen in verband met rampenhulp, in het bijzonder luchttransportcapaciteiten, op grond van de in Haïti opgedane ervaringen en met handhaving van de hoofdzakelijk civiele aard van de rampenhulp; dringt nogmaals aan op verdere ...[+++]


9. Draws attention to the role of the Commission's Monitoring and Information Centre (MIC) in facilitating disaster relief coordination under the Civil Protection Mechanism and highlights the need for close cooperation between the centre and the EEAS to be ensured by the Vice-President/High Representative in her capacity as Vice-President of the Commission; calls for improved coordination and faster deployment of military assets in the context of disaster relief, in particular air transport capabilities, based on the lessons learned in Haiti and while respecting the primarily civilian nature of disaster relief operations; reiterates its ca ...[+++]

9. wijst op de rol die het Centrum voor waarneming en informatie (MIC) van de Commissie vervult bij de facilitering van de coördinatie van rampenhulp in het kader van het civielebeschermingsmechanisme, en onderstreept de noodzaak van nauwe samenwerking tussen dit centrum en de EDEO waarop moet worden toegezien door de vice-voorzitter/hoge vertegenwoordiger in haar hoedanigheid van vice-voorzitter van de Commissie; pleit voor betere coördinatie van militaire middelen in verband met rampenhulp, in het bijzonder luchttransportcapaciteiten, op grond van de in Haïti opgedane ervaringen en met handhaving van de hoofdzakelijk civiele aard van de rampenhulp; dringt nogmaals aan op verdere ...[+++]


When the Mechanism is activated, the Monitoring and Information Centre (MIC) of the European Commission which is the operational centre of the Mechanism gives access to a wide network of civil protection resources available from the 31 participating countries (Member States, EEA countries and Croatia), which allows for pooling and mobilisation of resources (e.g. transport means, medical assistance and evacuation, temporary shelter, etc.) and for exchange of information.

Als het mechanisme wordt geactiveerd, verleent het waarnemings- en informatiecentrum (MIC) van de Europese Commissie, dat het operationele centrum van het mechanisme is, toegang tot een ruim netwerk van hulpmiddelen voor civiele bescherming uit de 31 deelnemende landen (lidstaten, EER-landen en Kroatië), zodat middelen kunnen worden samengebracht en ingeschakeld (bv. vervoermiddelen, medische bijstand en evacuatie, tijdelijke opvang, enz.) en informatie kan worden uitgewisseld.


The MIC contributed to the ongoing operations of Member States by facilitating the pooling of transport, identifying additional transport means for evacuation purposes, and co-financing transport costs for certain Member States' assets.

Het MIC droeg bij aan de lopende interventies van de lidstaten en maakte het gemakkelijker om vervoer te bundelen, extra vervoermiddelen te vinden voor de evacuatie en de vervoerskosten voor de activa van bepaalde lidstaten mede te financieren.


2. Where civil protection assistance as referred to in paragraph 1 is provided in response to a request distributed through the MIC, the Member State holding the Presidency of the Council of the European Union (hereinafter referred to as the Presidency) shall ensure the overall coordination of the civil protection assistance interventions while respecting the operational coordination role of the Commission as set out in paragraph 4.

2. Wanneer, in antwoord op een via het MIC ingediend verzoek, bijstand inzake civiele bescherming wordt verleend bedoeld in lid 1, zorgt de lidstaat die het voorzitterschap van de Raad van de Europese Unie bekleedt („het voorzitterschap”) voor de algehele coördinatie van de bijstandsinterventies op het gebied van de civiele bescherming, met inachtneming van de operationele coördinerende rol van de Commissie bedoeld in lid 4.


A first request for assistance was sent out by the operational heart of the Community Civil Protection Mechanism – the Monitoring and Information Centre (MIC) - to all participating countries.

Het operationele centrum van het communautair mechanisme voor civiele bescherming, het waarnemings- en informatiecentrum (WIC), richtte een eerste verzoek tot bijstand tot alle deelnemende landen.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Operating MIC' ->

Date index: 2021-08-26
w