Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
ATS route
Air Traffic Service route
Air route
Air-traffic route
Comply with air traffic control operations
Ensure effective communication in air traffic services
OATS
Operational air traffic NA
Operational air traffic no assistance
Operational air traffic service
Route
Use of air traffic services document
Using of air traffic services document

Vertaling van "Operational air traffic service " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
operational air traffic service | OATS [Abbr.]

luchtverkeersleidingscentrum


prevent collisions through use of air traffic services document | using of air traffic services document | ensure aviation safety through use of air traffic services document | use of air traffic services document

documenten inzake luchtverkeersdiensten gebruiken


ensure effective communication in air traffic services | facilitate effective communication in air traffic services | ensure efficient communication in air traffic services | implement efficient air traffic service communication procedures

efficiënte communicatie met luchtverkeersdiensten verzekeren | efficiënte communicatie met luchtverkeersdiensten garanderen | zorgen voor efficiënte communicatie met luchtverkeersdiensten


operational air traffic NA | operational air traffic no assistance | OATNA,NA is the abbreviation of no assistance [Abbr.]

leidingscentrum


air route | Air Traffic Service route | air-traffic route | route | ATS route [Abbr.]

ATS-route | luchtroute | luchtweg


comply with instructions provided by air traffic control | ensure compliance with air traffic control instructions | act according to the instructions provided by air traffic controllers | comply with air traffic control operations

gehoor geven aan instructies van de luchtverkeersleiding | instructies van de luchtverkeersleiding naleven
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
A flight plan for any flight planned to operate across international borders or to be provided with air traffic control service or air traffic advisory service shall be submitted at least sixty minutes before departure, or, if submitted during flight, at a time which will ensure its receipt by the appropriate air traffic services unit at least ten minutes before the aircraft is estimated to reach:

Een vliegplan voor een geplande vlucht die internationale grenzen overschrijdt of waarvoor luchtverkeersleidingsdiensten of luchtverkeersadviseringsdiensten moeten worden verstrekt, moet minstens zestig minuten vóór vertrek worden ingediend of, indien het tijdens de vlucht wordt ingediend, op een tijdstip dat garandeert dat het minstens tien minuten vóór het luchtvaartuig naar verwachting de onderstaande punten zal bereiken, bij de passende lu ...[+++]


air traffic services airspaces’ mean airspaces of defined dimensions, alphabetically designated, within which specific types of flights may operate and for which air traffic services and rules of operation are specified.

33. „luchtruimen met luchtverkeersdiensten”: delen van het luchtruim met vastgestelde afmetingen, alfabetisch aangeduid, waarin specifieke soorten vluchten mogen plaatsvinden en waarvoor luchtverkeersdiensten en gebruiksregels zijn vastgesteld.


When no air traffic services unit exists at the arrival aerodrome or operating site, the arrival report, when required, shall be made as soon as practicable after landing and by the quickest means available to the nearest air traffic services unit.

Als op het luchtvaartterrein of de operatielocatie van aankomst geen eenheid voor luchtverkeersdiensten bestaat, wordt het aankomstrapport, voor zover vereist, zo snel mogelijk na de landing en met de snelst beschikbare middelen ter beschikking gesteld van de dichtstbijzijnde eenheid voor luchtverkeersdiensten.


When so requested by an aircraft operator, messages (including position reports) received by air traffic services units and relating to the operation of the aircraft for which operational control service is provided by that aircraft operator shall, so far as practicable, be made available immediately to the aircraft operator or a designated representative in accordance with locally agreed procedures.

Indien een luchtvaartuigexploitant daarom verzoekt, worden door eenheden voor luchtverkeersdiensten ontvangen berichten (met inbegrip van positiemeldingen) over de vluchtuitvoering met het luchtvaartuig waarvoor die luchtvaartuigexploitant operationele controlediensten verleent, voor zover uitvoerbaar, onmiddellijk beschikbaar gesteld aan de luchtvaartuigexploitant of aan degene die bevoegd is hem te vertegenwoordigen volgens ter plaatse overeengekomen procedures.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
In practice the regulation requires aircraft operators to respect their flight plans and slots assigned to them, as well as to coordinate their operations with air traffic service providers and the central flow management unit.

In de praktijk vereist de verordening dat luchtvaartmaatschappijen hun vliegplannen en de aan hen toegewezen slots respecteren en hun vluchten coördineren met verleners van luchtverkeersdiensten en de Centrale eenheid voor het beheer van luchtverkeersstromen.


This is a new concept where the air traffic service at an airport is performed somewhere else than in the local control tower.

Het gaat om een nieuw concept waarbij de luchtverkeersdiensten van een luchthaven niet door een lokale controletoren worden verzorgd, maar door een controletoren elders.


This would ensure precise, uniform and binding rules for airport operation, air traffic management and air navigation services, as well as sound oversight of their implementation by Member States.

Dit agentschap moet zorgen voor precieze, uniforme en bindende regels voor de exploitatie van luchthavens, luchtverkeersbeheer en luchtnavigatiediensten, en moet toezicht houden op de toepassing van die regels door de lidstaten.


‘airspace classification’ means the classification of airspace into air traffic services airspaces of defined dimensions, alphabetically designated, and within which specific types of flights may operate and for which air traffic services and rules of operation are specified; air traffic services airspaces are classified as Class A to G as defined by Chapter 2, paragraph 6.1. of Annex 11 to the Chicago Convention on International Civil Aviation.

„luchtruimclassificatie”: de classificatie van het luchtruim in voor luchtverkeerdiensten bestemde delen van bepaalde afmetingen, met letters aangeduid, waarbinnen specifieke soorten vluchten kunnen worden uitgevoerd en waarvoor luchtverkeersdiensten en operationele voorschriften zijn vastgesteld. Delen van het luchtruim voor luchtverkeersdiensten worden geclassificeerd als klasse A tot en met G overeenkomstig hoofdstuk 2, punt 6.1, van bijlage 11 bij het Verdrag van Chicago inzake de internationale burgerluchtvaart van 1944.


(iii) the investments already made in EGNOS by both the public and private sectors through financial contributions from the EU Trans-European Networks budget, from the ESA Member and Associate States and from public and private national air traffic service providers from a number of EU Member States who have formed the EGNOS Operation and Infrastructure Group (EOIG) ;

(iii) zowel de overheids- als de particuliere sector hebben reeds geïnvesteerd in EGNOS, in de vorm van financiële bijdragen uit de EU-begroting voor trans-Europese netwerken, bijdragen van de ESA-lidstaten en geassocieerde staten en bijdragen van publieke en particuliere verleners van luchtverkeersdiensten van een aantal EU-lidstaten die samen de EGNOS Operators and Infrastructure Group (EOIG) hebben opgericht;


In its White Paper: "Fair payment for infrastructure use: A phased approach to transport infrastructure charging in the European Union" the Commission details how a new charging system could link the charges levied for the use of transport infrastructure such as roads, ports, air traffic services or railways to the costs that this use imposes.

In haar Witboek over het eerlijk betalen voor het gebruik van de infrastructuur door een gefaseerde aanpak van de aanrekening van de vervoerinfrastructuurkosten in de Europese Unie behandelt de Commissie in detail hoe met een nieuw kostenaanrekeningssysteem de heffingen voor het gebruik van de vervoerinfrastructuur zoals wegen, havens, luchtverkeerssysteem of spoorwegen gekoppeld kunnen worden aan de kosten die dit gebruik met zich meebrengt.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Operational air traffic service' ->

Date index: 2024-02-20
w