14. Highlights the potential that enhanced reuse, repair, and prepa
ration for reuse of products offers for enabling the creation of high-quality, sustainable loc
al jobs, for saving resources and for developing the role of the social economy, entrepreneurship and SME actors, including social enterprises; calls for the new CEP to include provisions that incentivise both reuse and preparations for reuse through quantitative targets, that ensure access to the waste stream via approved reuse centres and that support the development and co
...[+++]nsolidation of reuse, repair infrastructures and networks; stresses the need to ensure better product design standards in order to make consumer products more durable, easy to disassemble, upgradable, repairable and recyclable; asks the Commission to mandate the European Standardisation Organisations to work actively with SME representatives and consumers and civil society organisations towards this aim; 14. wijst op het potentieel van grootschaliger hergebruik,
herstelling en het voor hergebruik klaarmake
n van producten voor het scheppen van kwalitatief hoogwaardige, vaste lokale banen, voor besparingen bij het gebruik van hulpbronnen en voorde ontwikkeling van de rol van de sociale economie, ondernemerschap en de actoren van de kmo's, met inbegrip van bedrijven van de sociale economie; dringt erop aan in het pakket voor een circulaire economie bepalingen op te nemen die middels kwantitatieve doelstellingen hergebruik en het klaarmaken voor hergebruik a
...[+++]anmoedigen, toegang tot de afvalstroom waarborgen via goedgekeurde hergebruikscentra, en de ontwikkeling en consolidering van hergebruik, herstellingsinfrastructuur en -netwerken ondersteunen; onderstreept dat er moet worden gezorgd voor betere normen voor productontwerp, teneinde consumentenproducten duurzamer, gemakkelijk demonteerbaar, verbeterbaar, herstelbaar en recycleerbaar te maken; verzoekt de Commissie de Europese normalisatieorganisaties de opdracht te geven actief samen te werken met vertegenwoordigers van kmo's, consumenten en maatschappelijke organisaties om dat doel te bereiken;