3. Stresses the importance of informal education and intercultural dialogue when it comes to tackling the issue of beliefs and traditional practices imposing limitations on girl
s in education, and calls on the Member States to ensure equal access to edu
cation for boys and girls, regardless of their ethnic, national, social, cultural or religious background, in order to achieve real gender equality in access to quality education, through measures including actions aimed at reducing drop-out rates among girls; stresses the need to focu
...[+++]s on groups suffering from multiple forms of discrimination, such as migrants, refugees, people with disabilities, young carers and others; highlights the importance of ensuring that girls are not forced by family to leave school before completing their secondary education; 3. benadrukt dat informeel onderwijs en interculturele dialoog belangrijk zijn om de overtuigingen en traditionele gebruiken die beperkingen opleggen aan meisjes in het onderwijs aan te pakken, en roept de lidstat
en op te zorgen voor gelijke toegang voor jongens en meisjes, ongeacht hun etnische, nationale, sociale, culturele of religieuze achtergrond, om zo echte gendergelijkheid te kunnen bereiken op het vlak van de toegang tot onderwijs van hoge kwaliteit, onder meer door middel van maatregelen die tot doel hebben het percentage schoolverlaters bij meisjes te verlagen; benadrukt dat het nodig is de aandacht te vestigen op groepen die
...[+++] te lijden hebben onder verschillende vormen van discriminatie, zoals migranten, vluchtelingen, personen met een handicap en jonge mantelzorgers; benadrukt dat het belangrijk is ervoor te zorgen dat meisjes niet door hun familie worden gedwongen om de school te verlaten vóór ze hun secundair onderwijs hebben afgerond;