3. Considers that the redundancies in PSA are linked to major structural changes in world trade patterns due to globalisation, referring to the observation made by France (L'industrie Automobile Francaise, Analyse et statistiques 2013 ) that between the years 2000 and 2012, world production of vehicles grew by 44 % while in the same period production in Western Europe declined by 25 %, furthermore production in third countries (South Korea, China, Turkey, Indonesia, Iran, Malaysia, Thailand and South America) grew significantly and now constitutes 47 % of world vehicle production (up from 15 % in 2000);
3. is van mening dat de gedwongen ontslagen bij PSA verband houden met grote structurele veranderingen in de wereldhandelspatronen ingevolge de globalisering, gezien de opmerking van Frankrijk (L'industrie Automobile Francaise, Analyse et statistiques 2013 ) dat tussen 2000 en 2012 de wereldwijde productie van voertuigen toenam met 44%, terwijl in dezelfde periode de productie in West-Europa kromp met 25%, en dat daarnaast de productie in derde landen (Zuid-Korea, China, Turkije, Indonesië, Iran, Maleisië, Thailand en Zuid-Amerika) aanzienlijk toenam en nu 47% van de wereldwijde productie vertegenwoordigt (gestegen van 15% in 2000);