Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Academic Peer group
Peer group
Peer group communication techniques
Peer group education
Peer group method
Peer group methods
Peer group pressure
Peer pressure

Traduction de «Peer group education » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
peer group communication techniques | peer group method | peer group education | peer group methods

methoden met vergelijkbare groepen | peergroupmethoden


Definition: Disorder involving persistent dissocial or aggressive behaviour (meeting the overall criteria for F91.- and not merely comprising oppositional, defiant, disruptive behaviour) occurring in individuals who are generally well integrated into their peer group. | Conduct disorder, group type Group delinquency Offences in the context of gang membership Stealing in company with others Truancy from school

Omschrijving: Gedragsstoornis met aanhoudend dissociaal- of agressief-gedrag (volgens de algemene criteria uit F91.- en niet louter bestaand uit opstandig, uitdagend en storend gedrag) bij personen die over het algemeen goede aansluiting vinden bij hun peer group. | Neventerm: | gedragsstoornis, groepsgebonden vorm | delicten in het kader van bendelidmaatschap | groepscriminaliteit | spijbelen | stelen in groepsverband


peer group pressure | peer pressure

druk vanuit de omgeving




TRADUCTIONS EN CONTEXTE
To improve the transparency and coherence of ET 2020 activities, the Commission — in cooperation with the Member States (including the trio of Council Presidencies) — will prepare an ET 2020 indicative rolling Work Plan, integrating and providing a clear overview of key activities and peer learning events planned for the informal meetings of senior officials, i.e. during the meetings of the Directors General for schools, for vocational education and training and for higher education (‘DG meetings’) and the High-Level ...[+++]

om de transparantie en de samenhang van ET 2020-activiteiten te vergroten, zal de Commissie in samenwerking met de lidstaten (met inbegrip van de drie Raadsvoorzitterschappen) een indicatief voortschrijdend werkprogramma voor ET 2020 opstellen waarin een duidelijk overzicht wordt gegeven van belangrijke activiteiten en peer-learningevenementen die voor de informele werkgroepen van hoge ambtenaren zijn gepland, d.w.z. de vergaderingen van de directeuren-generaal voor scholen, beroepsonderwijs en -opleiding, en hoger onderwijs (DG-bijee ...[+++]


Welcomes the decision to mainstream migrant education across the work of the ET 2020 Working Groups and to hold respective peer-learning activities in their initial lifespan.

is tevreden met het besluit om migrantenonderwijs een plaats te geven in het werk van de ET 2020-werkgroepen en om aan het begin van de levenscyclus van de groepen peer-learningactiviteiten op dit gebied te organiseren.


However, only 27% of young people aged 15-24 say they would recommend it to their peers, which shows that more needs to be done to improve the image and attractiveness of vocational educational and training within this crucial age group.

Maar van de jongeren van 15-24 jaar zegt slechts 27% dat zij beroepsonderwijs of een beroepsopleiding zouden aanraden aan leeftijdsgenoten. Hieruit blijkt dat er meer moet worden gedaan om het imago en de aantrekkingskracht ervan voor deze cruciale leeftijdsgroep te verbeteren.


To support Member States’ strategies through the exchange of experience and good practice, and to facilitate effective peer learning, networking and experimentation with innovative approaches among the Member States on measures aimed at reducing early school leaving and improving the educational outcomes of children from groups at risk of early school leaving.

het opstellen van nationale strategieën door middel van de uitwisseling van ervaringen en goede praktijken te ondersteunen, en de voorwaarden te helpen scheppen voor een doeltreffend wederzijds leerproces, netwerkvorming en experimenten met innovatieve benaderingen van de lidstaten betreffende maatregelen ter vermindering van voortijdig schoolverlaten en ter verbetering van de onderwijsresultaten van kinderen uit groepen die het risico op schooluitval lopen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Either in one-to-one approaches (mentoring) or in small groups (tutoring), pupils receive targeted assistance, often provided by education staff by community members or by their peers.

De leerlingen ontvangen gerichte ondersteuning in de vorm van individuele begeleiding (door een mentor) of in kleine groepen (door een tutor), die vaak door het onderwijzend personeel of leden van de lokale gemeenschap of door hun medeleerlingen wordt geboden.


(6) Ministers of education, gathered in Berlin, in September 2003, “called upon ENQA through its members, in co-operation with the EUA, EURASHE and ESIB, to develop an agreed set of standards, procedures and guidelines on quality assurances, to explore ways of ensuring an adequate peer review for quality assurance and/or accreditation agencies or bodies, and to report back through the Follow-up Group to Ministers in 2005”.

(6) Op hun vergadering in Berlijn in september 2003 hebben de ministers van onderwijs “ENQA verzocht om, in samenwerking met EUA, EURASHE en ESIB, een erkende reeks standaards, procedures en richtsnoeren voor de kwaliteitsborging uit te werken, een verkenning te maken van de wijze waarop voor een passende peer review ten aanzien van de organisaties of instanties voor kwaliteitsborging en/of accreditatie gezorgd kan worden en via de werkgroep voor de follow-up in 2005 verslag uit te brengen aan de ministers”.


(6) Ministers of education, gathered in Berlin, in September 2003, called upon ENQA through its members, in co-operation with the EUA, EURASHE and ESIB, to develop an agreed set of standards and guidelines on quality assurances, to explore ways of ensuring an adequate peer review for quality assurance and/or accreditation agencies or bodies, and to report back through the Follow-up Group to Ministers in 2005.

(6) Op hun vergadering in Berlijn in september 2003 hebben de ministers van onderwijs “ENQA verzocht om, in samenwerking met EUA, EURASHE en ESIB, een erkende reeks standaards en richtsnoeren voor de kwaliteitsborging uit te werken, een verkenning te maken van de wijze waarop voor een passende peer review ten aanzien van de organisaties of instanties voor kwaliteitsborging en/of accreditatie gezorgd kan worden en via de werkgroep voor de follow-up in 2005 verslag uit te brengen aan de ministers”.


18. Calls upon the governments of the Member States and the candidate countries to make use of various methods in reaching young people, including formal and informal education, publicity campaigns, social marketing for condom use and projects such as confidential telephone help-lines, and to consider the needs of special groups, and encourage the use of peer educators in sexuality education;

18. dringt er bij de regeringen van de lidstaten en de kandidaat-lidstaten op aan gebruik te maken van de verschillende mogelijkheden om jongeren te bereiken: door middel van officiële en informele voorlichting, publiciteitscampagnes, sociale marketing voor het gebruik van condooms en projecten zoals confidentiële telefonische hulpdiensten en om aandacht te schenken aan de behoeften van speciale groepen; stimuleert het inzetten van sociale deskundigen bij de seksuele voorlichting;


18. Calls upon the governments of the Member States and the Accession Countries to make use of various methods in reaching young people: through formal and informal education, publicity campaigns, social marketing for condom use and projects such as confidential telephone help-lines and to consider the needs of special groups, encourages the use of peer educators in sexuality education;

18. dringt er bij de regeringen van de lidstaten en de kandidaat-lidstaten op aan gebruik te maken van de verschillende mogelijkheden om jongeren te bereiken: door middel van officiële en informele voorlichting, publiciteitscampagnes, sociale marketing voor het gebruik van condooms en projecten zoals confidentiële telefonische hulpdiensten en om aandacht te schenken aan de behoeften van speciale groepen; stimuleert het inzetten van sociale deskundigen bij de seksuele voorlichting;


With regard to contents, priority could be given at European level to language skills and intercultural comprehension, skills in the teaching-related use of ICT, European cooperation between establishments and between peer groups, and to the interconnection of different networks and educational multimedia sites developed in the Member States on the Internet in order to promote a virtual European education area.

Wat de inhoud betreft, dient prioriteit te worden verleend aan het Europees niveau, de talenkennis en het intercultureel begrip, de vaardigheden met het pedagogisch gebruik van ICT, de Europese samenwerking tussen instellingen en gelijken, alsook aan de interconnectie tussen de verschillende in de lidstaten op Internet uitgewerkte multimediale netwerken en sites voor het onderwijs, teneinde een Europese virtuele onderwijsruimte te bevorderen.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Peer group education' ->

Date index: 2022-07-20
w