42. Believes that the development of innovative, sustainable, environment
ally friendly urban logistics strategies, involving private and public actors, is of the utmost importance for solving congestion and environmental problems in cities; is of the opinion that logistics should be based on sustainable modes of transport; calls for a better
optimisation of the supply chain in urban areas, based on new, cost-effective types of operation, technology and business model; points to the importan
...[+++]ce of SUMPs that encompass co-modality logistics strategies, and underlines that, where appropriate, rail, clean inland navigation and seaports need to be integrated into logistics strategies and sustainable urban mobility plans; calls on the competent authorities to reduce, where possible, heavy vehicle traffic in city centres; 42. is van mening dat de ontwikkeling van strategieën betreffende innovatieve, duurzame en mili
euvriendelijke stadslogistiek, waarbij private en publieke actoren betrokken worden, van cruciaal belang is om verkeersopstoppingen en milieuproblemen in steden op te lossen; is van mening dat logistiek gebaseerd moet zijn op innovatieve vervoersmiddelen; dringt aan op een optimalisering van de toeleveringsketen in stedelijke gebieden, gebaseerd op nieuwe, kosteneffectieve manieren van opereren, technologieën en bedrijfsmodellen; wijs
t op het belang van plannen voor ...[+++] duurzame stedel
ijke mobiliteit waarin co-modaliteit voor logistieke strategieën zijn opgenomen, en onderstreept dat in
voorkomend geval binnenvaart en zeehavens moeten worden opgenomen in logistieke strategieën en plannen
voor duurzame stedelijke mobiliteit; dringt er bij de bevoegde autoriteiten op aan om, waar mogelijk, zwaar vrachtverkeer in stedelijke gebieden te beperken;