Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Policy Document on Educational Broadcasting

Traduction de «Policy Document on Educational Broadcasting » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Policy Document on Educational Broadcasting

Nota Instructieve Omroep


Policy Document on Educational Staff Salary Structure Review

Herziening Onderwijs Salarisstructuur-NOTA | HOS-NOTA


Policy Document on Educational and Employment measures for Young Workers

Nota inzake onderwijs- en arbeidsmaatregelen voor werkende jongeren
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Commission Staff Working Document — Assessment of Key Competences in initial education and training: Policy Guidance —Accompanying the document Communication from the Commission — Rethinking Education: Investing in skills for better socio-economic outcomes (SWD(2012) 371 final, 20.11.2012)

Werkdocument van de diensten van de Commissie — Beoordeling van sleutelcompetenties in initieel onderwijs en initiële opleiding: beleidsrichtsnoeren (Assessment of Key Competences in initial education and training: Policy Guidance) — bij het document Mededeling van de Commissie — Een andere kijk op onderwijs: investeren in vaardigheden voor betere sociaal-economische resultaten (WDC(2012) 371 final, 20.11.2012)


This is the first document which outlines a comprehensive and consistent approach for national policies on education in the context of the European Union.

Het gaat hierbij om het eerste document dat een algemene en coherente aanpak van het nationaal beleid op onderwijsgebied in de context van de Europese Unie schetst.


19. Several Community policy documents set out targets and objectives for education and training.

19. In verschillende communautaire beleidsdocumenten zijn doelstellingen voor onderwijs en opleiding vastgesteld.


"Strategic Innovation Agenda" (SIA) means a policy document outlining the priority fields and the long-term strategy of the EIT for future initiatives, including an overview of planned higher education, research and innovation activities over a period of seven years; ".

"9". strategische innovatieagenda" (SIA): een beleidsdocument welke de prioritaire gebieden en de langetermijnplanning van het EIT voor toekomstige initiatieven uiteenzet, waaronder een overzicht van de geplande activiteiten op het gebied van hoger onderwijs, onderzoek en innovatie voor de volgende zeven jaar; ".


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
4. Recognises that, in times of demographic change and other processes affecting the EU as a whole, the Roma population, which has been part of our common heritage for centuries and is the largest ethnic minority in the EU, should be given incentives through good quality education, decent housing and job opportunities to fully integrate into the work place and contribute to smart, sustainable and inclusive economic development as foreseen in the EU 2020 strategy, in particular in the ‘European Platform against Poverty’ initiative; takes the view that social inclusion is a precondition for achieving the EU 2020 strategy objectives; call ...[+++]

4. erkent dat de Roma-bevolking, die al eeuwen deel van ons gemeenschappelijk erfgoed uitmaakt en de grootste etnische minderheid in de EU is, in tijden dat de bevolkingssamenstelling verandert en zich andere processen afspelen die voor de EU als geheel gevolgen hebben, via hoogwaardig onderwijs, behoorlijke huisvesting en kansen op werk geprikkeld moet worden om ten volle haar plaats op de werkplek in te nemen en bij te dragen tot intelligente, duurzame en geïntegreerde economische ontwikkeling overeenkomstig de EU 2020-strategie, met name het initiatief "Europees platform tegen armoede"; is van mening dat sociale integratie een voorwaarde is voor het halen van de doelstellingen van de EU 2020-strategie; verzoekt de lidstaten en de plaat ...[+++]


6. Notes that, in addition to policy-makers, journalists, radio and television broadcasters and media companies, it is mainly small local entities such as libraries, adult education centres, citizens" cultural and media centres, further education and training establishments and citizens" media (e.g. community media) that can make an active contribution to promoting media literacy;

6. is van mening dat, naast beleidsvormers, journalisten, de televisie- en radio-omroepen en de rest van de mediabranche, vooral kleine, plaatselijke instellingen als bibliotheken, volkshogescholen, buurt- en cultuurcentra, mediawerkplaatsen, bij- en omscholingsinstituten, burgermedia (bijv. open kanalen) actief aan een vergroting van de mediageletterdheid bij kunnen dragen;


6. Notes that, in addition to policy-makers, journalists, radio and television broadcasters and media companies, it is mainly small local entities such as libraries, adult education centres, citizens" cultural and media centres, further education and training establishments and citizens" media (e.g. community media) that can make an active contribution to promoting media literacy;

6. is van mening dat, naast beleidsvormers, journalisten, de televisie- en radio-omroepen en de rest van de mediabranche, vooral kleine, plaatselijke instellingen als bibliotheken, volkshogescholen, buurt- en cultuurcentra, mediawerkplaatsen, bij- en omscholingsinstituten, burgermedia (bijv. open kanalen) actief aan een vergroting van de mediageletterdheid bij kunnen dragen;


6. Notes that, in addition to policy-makers, journalists, radio and television broadcasters and media companies, it is mainly small local entities such as libraries, adult education centres, citizens’ cultural and media centres, further education and training establishments and citizens’ media (e.g. community media) that can make an active contribution to promoting media literacy;

6. is van mening dat, naast beleidsvormers, journalisten, de televisie- en radio-omroepen en de rest van de mediabranche, vooral kleine, plaatselijke instellingen als bibliotheken, volkshogescholen, buurt- en cultuurcentra, mediawerkplaatsen, bij- en omscholingsinstituten, burgermedia (bijv. open kanalen) actief aan een vergroting van de mediageletterdheid bij kunnen dragen;


This is the first document which outlines a comprehensive and consistent approach for national policies on education in the context of the European Union.

Het gaat hierbij om het eerste document dat een algemene en coherente aanpak van het nationaal beleid op onderwijsgebied in de context van de Europese Unie schetst.


5. Calls on the Turkish Government to stop their actions against RojTV, to lift all remaining restrictions in the area of broadcasting and education in minority languages and to exercise a policy which genuinely promotes the cultural identity of minorities, going beyond today’s realities; calls on the Commission to support, by means of programmes, education and media in mother tongues other than Turkish;

5. verzoekt de Turkse regering haar acties tegen RojTV stop te zetten, alle resterende beperkingen op het gebied van uitzendingen en onderwijs in minderheidstalen op te heffen en een beleid te voeren waarbij de culturele identiteit van minderheden werkelijk wordt bevorderd, meer dan op dit ogenblik het geval is; verzoekt de Commissie om onderwijs en media in andere talen dan het Turks met programma's te ondersteunen;




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Policy Document on Educational Broadcasting' ->

Date index: 2024-03-04
w