Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Abnormal electromyogram
Alcoholic hallucinosis
Analyse evoked potentials records
Analyse evoked responses
Balance responsible party
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
EMG
EOG
ERG
Electro-oculogram
Electroretinogram
Insurance against responsibility
Interpret evoked potential
Interpret evoked potentials records
Jealousy
Liability insurance
PRP
Paranoia
Potentially responsible party
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Response to nerve stimulation
Third party insurance
Third party liability insurance
VEP
Visually evoked potential

Vertaling van "Potentially responsible party " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
potentially responsible party | PRP [Abbr.]

degene door wiens onrechtmatige daad de verontreiniging van de bodem is veroorzaakt | veroorzaker


balance responsible party

balanceringsverantwoordelijke | BRP [Abbr.]


analyse evoked potentials records | analyse evoked responses | interpret evoked potential | interpret evoked potentials records

gegevens van opgeroepen reacties interpreteren


Abnormal:electromyogram [EMG] | electro-oculogram [EOG] | electroretinogram [ERG] | response to nerve stimulation | visually evoked potential [VEP]

afwijkend(e) | elektro-oculogram [EOG] | afwijkend(e) | elektromyogram [EMG] | afwijkend(e) | elektroretinogram [ERG] | afwijkend(e) | respons op zenuwstimulatie | afwijkend(e) | visually evoked potential [VEP]


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as ...[+++]

Omschrijving: Dit blok omvat een grote verscheidenheid van stoornissen van verschillende ernst en klinische vorm, die evenwel alle aan het gebruik van een of meer psychoactieve middelen, al dan niet op medisch voorschrift, zijn toe te schrijven. De betrokken stof wordt aangegeven door middel van het derde teken van de code en het vierde teken specificeert de klinische toestand; deze codering dient, waar nodig, gebruikt te worden voor elk gespecificeerd middel, met dien verstande dat niet elk vierde teken van toepassing is op elke stof.


insurance against responsibility | liability insurance | third party insurance | third party liability insurance

burgerlijke-aansprakelijkheidsverzekering | verzekering burgerlijke aansprakelijkheid | verzekering burgerrechtelijke aansprakelijkheid | verzekering wettelijke aansprakelijkheid | wettelijke-aansprakelijkheidsverzekering | BA-verzekering [Abbr.] | WA-verzekering [Abbr.]


Contracting Party responsible for processing the application for asylum

de voor de behandeling van het asielverzoek verantwoordelijke Overeenkomstsluitende Partij
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The ability of existing financial security instruments to cover massive incidents needs to be assessed in connection with applicable financial ceilings and the potential of different types of instruments, such as funds, insurance, guarantees, etc. In this context, the review will aim at discovering the most efficient ways of ensuring sufficient financial resources in case of large scale incidents that involve responsible parties with mediocre or even low financial capacity.

Het vermogen van bestaande financiëlezekerheidsinstrumenten om grootschalige incidenten te dekken moet worden beoordeeld, rekening houdend met de toepasselijke financiële plafonds en het potentieel van verschillende soorten instrumenten, zoals fondsen, verzekeringen, garanties enz. In dit verband heeft de toetsing tot doel de meest efficiënte manieren te ontdekken om te waarborgen dat er voldoende financiële middelen voorhanden zijn in het geval van grootschalige incidenten waarbij aansprakelijke partijen met een middelmatige tot lage ...[+++]


21. Calls for the establishment of a dedicated ATT Implementation and Support Unit, the responsibilities of which would include compilation and analysis of States Parties' reports, and for the UN Secretary-General to publish an annual report with further proposals for the strengthening of the operational provisions of the treaty; calls for the ATT Implementation and Support Unit to be granted the right also to analyse data on arms transfers and to identify discrepancies and potential breaches of the treaty and report back to the asse ...[+++]

21. wenst dat er een speciale uitvoerings- en ondersteuningseenheid voor het wapenhandelsverdrag wordt opgezet, met onder meer als taak het verzamelen en analyseren van de verslagen van de verdragsluitende staten, en verzoekt de secretaris-generaal van de VN om een jaarlijks verslag te publiceren met verdere voorstellen om de operationele bepalingen van het verdrag te verstevigen; pleit ervoor om de uitvoerings- en ondersteuningseenheid voor het wapenhandelsverdrag het recht te geven om ook gegevens over wapenoverdrachten te analyseren en om discrepanties en mogelijke inbreuken op het verdrag vast te stellen, en hierover verslag uit te ...[+++]


20. Calls for the establishment of a dedicated ATT Implementation and Support Unit, the responsibilities of which would include compilation and analysis of States Parties’ reports, and for the UN Secretary-General to publish an annual report with further proposals for the strengthening of the operational provisions of the treaty; calls for the ATT Implementation and Support Unit to be granted the right also to analyse data on arms transfers and to identify discrepancies and potential breaches of the treaty and report back to the asse ...[+++]

20. wenst dat er een speciale uitvoerings- en ondersteuningseenheid voor het wapenhandelsverdrag wordt opgezet, met onder meer als taak het verzamelen en analyseren van de verslagen van de verdragsluitende staten, en verzoekt de secretaris-generaal van de VN om een jaarlijks verslag te publiceren met verdere voorstellen om de operationele bepalingen van het verdrag te verstevigen; pleit ervoor om de uitvoerings- en ondersteuningseenheid voor het wapenhandelsverdrag het recht te geven om ook gegevens over wapenoverdrachten te analyseren en om discrepanties en mogelijke inbreuken op het verdrag vast te stellen, en hierover verslag uit te ...[+++]


Given the size of SMEs, the potential administrative burden needs to be considered, and a system of thresholds should be introduced so that users’ needs can be met, while at the same time reducing the burden of response on the parties responsible for providing statistical data, particularly SMEs.

Gezien de geringe omvang van de kmo’s moet de potentiële administratieve last in aanmerking worden genomen, en moet een drempelsysteem worden ingevoerd, zodat aan de behoeften van de gebruikers kan worden voldaan en tegelijkertijd de enquêtedruk voor de partijen die voor de verschaffing van statistische gegevens verantwoordelijk zijn — vooral kmo’s — wordt verminderd.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
17. Considers the great importance of the Geneva Talks as the only forum in which all sides to the conflict are represented and where three major international actors – the EU, the OSCE and the UN – work in close cooperation for the security and stability of the region; regrets that the potential of this forum has not yet yielded substantial results and that incidents continue to take place on the ceasefire line despite the welcome establishment of the Incident Prevention and Response Mechanism; calls on the parties ...[+++]

17. meent dat de gesprekken van Genève van groot belang zijn aangezien zij het enige forum vormen waarbinnen alle partijen bij het conflict vertegenwoordigd zijn en drie grote internationale spelers – de EU, de OVSE en de VN – nauw samenwerken ten behoeve van de veiligheid en de stabiliteit in de regio; betreurt dat het forum desondanks nog geen substantiële resultaten heeft opgeleverd en dat zich nog altijd incidenten voordoen langs de demarcatielijn ondanks de welkome invoering van het mechanisme voor preventie en respons bij incidenten; ve ...[+++]


18. Considers the great importance of the Geneva Talks as the only forum in which all sides to the conflict are represented and where three major international actors – the EU, the OSCE and the UN – work in close cooperation for the security and stability of the region; regrets that the potential of this forum has not yet yielded substantial results and that incidents continue to take place on the ceasefire line despite the welcome establishment of the Incident Prevention and Response Mechanism; calls on the parties ...[+++]

18. meent dat de gesprekken van Genève van groot belang zijn aangezien zij het enige forum vormen waarbinnen alle partijen bij het conflict vertegenwoordigd zijn en drie grote internationale spelers – de EU, de OVSE en de VN – nauw samenwerken ten behoeve van de veiligheid en de stabiliteit in de regio; betreurt dat het forum desondanks nog geen substantiële resultaten heeft opgeleverd en dat zich nog altijd incidenten voordoen langs de demarcatielijn ondanks de welkome invoering van het mechanisme voor preventie en respons bij incidenten; ve ...[+++]


17. Considers the great importance of the Geneva Talks as the only forum in which all sides to the conflict are represented and where three major international actors – the EU, the OSCE and the UN – work in close cooperation for the security and stability of the region; regrets that the potential of this forum has not yet yielded substantial results and that incidents continue to take place on the ceasefire line despite the welcome establishment of the Incident Prevention and Response Mechanism; calls on the parties ...[+++]

17. meent dat de gesprekken van Genève van groot belang zijn aangezien zij het enige forum vormen waarbinnen alle partijen bij het conflict vertegenwoordigd zijn en drie grote internationale spelers – de EU, de OVSE en de VN – nauw samenwerken ten behoeve van de veiligheid en de stabiliteit in de regio; betreurt dat het forum desondanks nog geen substantiële resultaten heeft opgeleverd en dat zich nog altijd incidenten voordoen langs de demarcatielijn ondanks de welkome invoering van het mechanisme voor preventie en respons bij incidenten; ve ...[+++]


2. The investment firm shall inform the retail client or potential retail client where the financial instruments or funds of that client may be held by a third party on behalf of the investment firm and of the responsibility of the investment firm under the applicable national law for any acts or omissions of the third party and the consequences for the client of the insolvency of the third party.

2. Wanneer een derde de financiële instrumenten of gelden van de niet-professionele cliënt of potentiële niet-professionele cliënt namens de beleggingsonderneming kan aanhouden, brengt de beleggingsonderneming deze cliënt op de hoogte van dit feit en van de verantwoordelijkheid die zij overeenkomstig de toepasselijke nationale wetgeving draagt voor handelingen of nalatigheden van de derde en voor de gevolgen die insolventie van de derde voor de cliënt heeft.


By amending particular provisions of the "mother" Directive 91/440/EC, Directive 2001/12/EC clarified the roles and responsibilities of the parties involved, i.e. railway undertakings, infrastructure managers and supervisory bodies, which are responsible for arbitrating in potential conflicts between the first two.

Richtlijn 2001/12/EG wijzigt enkele bepalingen van "moederrichtlijn" 91/440/EG en brengt meer duidelijkheid in de rol en verantwoordelijkheden van de verschillende betrokkenen, zoals de spoorwegondernemingen, de infrastructuurbeheerders en ten slotte de controle-instanties, die moeten bemiddelen bij potentiële conflicten tussen de twee eerstgenoemden.


29. The parties are considered to be potential competitors on the product market if in the absence of the agreement and without infringing the intellectual property rights of the other party it is likely that they would have undertaken the necessary additional investment to enter the relevant market in response to a small but permanent increase in product prices.

29. De partijen worden geacht potentiële concurrenten op de productmarkt te zijn, indien zij zonder de overeenkomst en zonder inbreuk te maken op de intellectuele-eigendomsrechten van de andere partij, waarschijnlijk de vereiste extra investeringen hadden verricht om bij een kleine maar duurzame stijging van de productprijzen de relevante markt te betreden.


w