Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Elementary education
Nursery school
Pre-primary and Primary Schools Forecasting Commission
Pre-primary education
Pre-primary school
Pre-school education
Primary education
Primary procedures
Primary school
Primary school SEN teacher
Primary school approaches
Primary school assistant
Primary school paraprofessional
Primary school procedures
Primary school processes
Primary school special needs teacher
Primary school teaching assistant
Special educational needs teacher primary school
Teaching assistant in primary schools

Traduction de «Pre-primary school » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
nursery school | pre-primary school

kleuterbouw | kleuterschool


primary school assistant | primary school paraprofessional | primary school teaching assistant | teaching assistant in primary schools

klassenassistente basisonderwijs | onderwijsassistente lager onderwijs | onderwijsassistent basisonderwijs | onderwijsassistente basisonderwijs


primary school special needs teacher | teacher in special educational needs in primary school | primary school SEN teacher | special educational needs teacher primary school

leerkracht bijzonder lager onderwijs | leerkracht speciaal basisonderwijs | leraar speciaal basisonderwijs | leraar/lerares buitengewoon basisonderwijs


primary school approaches | primary school processes | primary procedures | primary school procedures

procedures in het lager onderwijs


Pre-primary and Primary Schools Forecasting Commission

Commissie Prognose Kleuter- en Basisonderwijs


pre-primary education | pre-school education

kleuteronderwijs | preprimair onderwijs


primary education [ elementary education | primary school ]

basisonderwijs [ basisschool | lagere school ]


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The Socrates Programmes supported early language learning and related teacher training by financing 11 Lingua projects (I.1.4) and by granting nearly 4000 language assistantships (increase of 13%), with a number for primary and pre-primary schools as well (I.1.5).

In het kader van Socrates werd steun verleend aan het vroegtijdig taalonderwijs en de daarmee samenhangende lerarenopleiding via de financiering van elf Lingua-projecten (I.1.4) en bijna 4 000 taalassistentschappen (toename van 13 %), waarvan sommige voor kleuter- en lagere scholen (I.1.5).


In Finland for example, within ten years, the participation of Roma children in pre-primary school increased from 2% to 60%.

Zo is in Finland het aandeel schoolgaande Romakinderen in het voorschools onderwijs in tien jaar gestegen van 2 tot 60%.


[12] ‘School’ in this text refers to pre-primary, primary, lower and upper secondary institutions and also to institutions of vocational training and to pre-school institutions.

[12] 'School' staat in deze mededeling voor kleuter- en basisonderwijs, onder- en bovenbouw van het middelbaar onderwijs, instellingen voor beroepsopleiding en voor schools onderwijs.


Education: There has been good progress in ensuring that all Roma children complete at least their primary school education, including an increase in pre-school participation in Finland from 2% to 60%; a new law in Hungary to make two years of pre-school compulsory for all children; a similar two-year obligatory pre-school period in Bulgaria; and ‘travelling teachers’ who move with Traveller communities in Ireland.

Onderwijs: er is voor gezorgd dat nu meer Romakinderen op zijn minst het basisonderwijs voltooien. In Finland is de deelname aan voorschools onderwijs gestegen van 2% naar 60%. In Hongarije is een nieuwe wet goedgekeurd die twee jaar voorschools onderwijs verplicht maakt voor alle kinderen. Ook in Bulgarije geldt een dergelijke verplichting. In Ierland zijn er leerkrachten die met traveller-gemeenschappen meereizen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Comenius partnerships have a comparatively greater impact on teachers and on schools and their environments in pre-primary and primary schools because it is easier to mobilise and involve an entire school and to integrate new ideas and activities into curricula at this level.

Het effect van Comenius-partnerschappen voor leraren en voor scholen en hun omgeving is in vergelijking groter in het basisonderwijs omdat het daar eenvoudiger is om de hele school mee te krijgen en nieuwe ideeën en activiteiten in de lessen te integreren.


It covers full-time, fully qualified teachers and school heads at pre-primary, primary, lower secondary and upper secondary education levels.

Het bestrijkt voltijds werkende en volledig gekwalificeerde leerkrachten en schoolhoofden van het kleuteronderwijs tot en met het hoger secundair onderwijs.


My language – your language (Norway): This project is chiefly aimed at children in pre-primary, primary and secondary school.

Mijn taal – jouw taal (Noorwegen): dit project is vooral gericht op kinderen in het kleuter-, lager en middelbaar onderwijs.


Publication of the Policy Handbook Language learning at pre-primary school level — making it efficient and sustainable, which represents a step forward in raising awareness of the importance of language learning from a very early age.

De publicatie van het beleidshandboek „Talen leren op voorschools niveau — op een efficiënte en duurzame manier”, die een stap voorwaarts betekent bij de bewustmaking van het belang van het leren van talen op zeer jonge leeftijd.


By 2005 the early acquisition of language skills should start in pre-primary and primary schools (by age 8 at the latest), and be strengthened in secondary schools.

Tegen 2005 moet het vroegtijdig verwerven van taalvaardigheden in de kleuter- en lagere school (ten laatste vanaf de leeftijd van 8 jaar) van start gaan, en in het secundair onderwijs worden voortgezet.


Member States should provide for the early acquisition of foreign language skills in pre-primary and primary schools and for its strengthening in secondary schools and in vocational training institutions [38]. They should introduce the teaching of the first foreign language to all pupils as early as possible, for example from age 8 at the latest.

De lidstaten moeten maatregelen nemen, waardoor er in het kleuter- en basisonderwijs reeds op jonge leeftijd vreemde talen kunnen worden geleerd en waardoor ook in het voortgezet onderwijs en scholingsinstellingen méér aan vreemde talen kan worden gedaan [38]. Ze moeten ervoor zorgen dat alle leerlingen zo vroeg mogelijk, bijvoorbeeld uiterlijk met acht jaar, aan het leren van een eerste vreemde taal beginnen.


w