Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Principal Working Party on Road Transport
Working Party on Road Transport

Vertaling van "Principal Working Party on Road Transport " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
Principal Working Party on Road Transport

Subcommissie voor het wegvervoer


Working Party on Road Transport

Werkgroep voor Wegvervoer


Working Party on Road TransportStatistics ( Community quotas, Road traffic accidents statistics )

Werkgroep Statistieken van het wegvervoer ( subgroep Gemeenschapscontingenten, subgroep Verkeersongevallenstatistiek )
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Where Member States have signed it, they should rely on the 1968 Vienna Convention on Road Signs and Signals agreed by the United Nations Economic and Social Council on 8 November 1968, in particular the Consolidated Resolution on Road Signs and Signals developed by the Working Party on Road Traffic Safety

De lidstaten die het Verdrag van Wenen van 1968 inzake verkeerssignalisatie hebben ondertekend, dat op 8 november 1968 is aangenomen door de Economische en Sociale Raad van de Verenigde Naties, dienen dat Verdrag in acht te nemen en met name de Geconsolideerde Resolutie inzake verkeerssignalisatie van de werkgroep verkeersveiligheid


The purpose of these Internal Regulations is to govern the reciprocal relations between National Insurers' Bureaux thereby enforcing the provisions of Recommendation No 5 adopted on 25 January 1949 by the Working Party on Road Transport of the Inland Transport Committee of the European Economic Commission of the United Nations, superseded by Annex 2 of the Consolidated Resolution on the Facilitation of Road Trans ...[+++]

Dit Algemeen Reglement heeft tot doel de betrekkingen tussen nationale bureaus van verzekeraars te regelen in het kader van de toepassing van de beschikkingen van Aanbeveling nr. 5, aangenomen op 25 januari 1949 door de Subcommissie voor het wegvervoer van het Comité voor binnenlands vervoer van de Economische Commissie voor Europa van de Verenigde Naties, vervangen door bijlage 2 van de Globale Resolutie over het vergemakkelijken van het wegvervoer (R.E.4), door de subcommissie aangenomen op haar vierenzeventigste zitting op 25-29 juni 1984, zoals hernomen in haar laatste versie (hierna Aanbeveling nr. 5 genoemd).


(1) Recommendation No 5 adopted on January 1949, superseded by Appendix 2 of the Consolidated Resolution on the Facilitation of Road Transport adopted by the Working Party on Road Transport of the Inland Transport Committee of the Economic Commission for Europe of the United Nations, the text of which is provided as Appendix I.

(1) Aanbeveling nr. 5 van 25 januari 1949, vervangen door bijlage 2 van de Globale Resolutie over het vergemakkelijken van het wegvervoer, aangenomen door de Subcommissie voor het wegvervoer van het Comité voor binnenlands vervoer van de Economische Commissie voor Europa van de Verenigde Naties waarvan de tekst is opgenomen in bijlage 1.


(1) Whereas in 1949 the Working Party on Road Transport of the Inland Transport Committee of the Economic Commission for Europe of the United Nations sent to the Governments of Member States a recommendation(1) inviting them to ask insurers covering third party liability risks in respect of the use of vehicles to conclude agreements for the establishment of uniform and practical provision ...[+++]

(1) Overwegende dat de Subcommissie voor het wegvervoer van het Comité voor binnenlands vervoer van de Economische Commissie voor Europa van de Verenigde Naties in 1949 een aanbeveling(1) heeft gericht tot de regeringen van de lidstaten, waarin zij werden uitgenodigd de verzekeraars, die risico's dekken betreffende de burgerrechtelijke aansprakelijkheid inzake wegverkeer, te verzoeken overeenkomsten te sluiten die tot doel hebben, eenvormige en praktische bepalingen vast te leggen die aan automobilisten toelaten op bevredigende wijze verzekerd te zijn wanneer zij landen betreden waar de verzekering van dergelijke risico's verplicht is.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Working time in road transport: 10 Member States still late to implement the rules

Arbeidstijd in het wegvervoer: 10 lidstaten hebben nog steeds geen uitvoeringsregelingen


(1) Council Regulation (EEC) No 3820/85 of 20 December 1985 on the harmonisation of certain social legislation relating to road transport(4) laid down common rules on driving times and rest periods for drivers; that Regulation does not cover other aspects of working time for road transport.

(1) Bij Verordening (EEG) nr. 3820/85 van de Raad van 20 december 1985 tot harmonisatie van bepaalde voorschriften van sociale aard voor het wegvervoer(4) zijn gemeenschappelijke regels inzake rij- en rusttijden voor chauffeurs vastgesteld. Deze verordening heeft geen betrekking op de andere aspecten van de arbeidstijd in het wegvervoer.


the daytime running lights (DRL) measure should be deferred until the technical procedures have been defined; the Commission is requested to put the question of daytime lights to the High Level Working Party on Road Safety;

· is van oordeel dat de maatregel aangaande dagrijlichten (DRL-systeem) uitgesteld moet worden totdat de technische uitvoeringsbepalingen daarvoor vastgesteld zijn; de Commissie wordt verzocht de kwestie van de dagrijlichten aan de groep op hoog niveau voor verkeersveiligheid voor te leggen;


The aim of this proposal is to provide basic protection to mobile workers performing road transport activities and to improve road safety and health of these workers and self-employed drivers by granting a minimum daily and weekly periods of rest, and adequate breaks. It provides for a maximum weekly working time of 60 hours, with the maximum average working week limited to 48 hours over a 4-month reference per ...[+++]

Het betrokken voorstel heeft tot doel een basisbescherming te bieden aan rijdend personeel in het wegvervoer en de verkeersveiligheid en de gezondheid van deze werknemers en eigen rijders te verbeteren door minimale dagelijkse en wekelijkse rustperiodes en passende rustpauzes vast te stellen. Het voorziet in een arbeidstijd van ten hoogste 60 uur per week, waarbij de maximale gemiddelde werkweek over een referentieperiode van 4 maanden beperkt is tot 48 uur. De arbeidstijd omvat niet alleen de tijd die achter het stuur wordt doorgebracht, maar ook de tijd die wordt besteed aan activiteiten zoals laden, onderhoud en schoonmaken.


Commissioner KINNOCK reported that the social partners involved have not yet been able to reach agreement on the scope and modalities concerning the regulation on working time in road transport.

Commissielid KINNOCK verklaarde dat de betrokken sociale partners nog geen overeenstemming hebben kunnen bereiken over de reikwijdte van en de voorwaarden voor een regulering van de arbeidstijd in het wegvervoer.


9. INVITES all parties concerned to work actively towards a sound operational market environment for intermodal transport, so as to make intermodality, where feasible, a viable and environmentally friendly alternative to single mode road transport;

9. VERZOEKT alle betrokken partijen om actief mee te werken aan een gezond operationeel marktklimaat voor intermodaal vervoer, om intermodaliteit, waar mogelijk, tot een levensvatbaar, milieuvriendelijk alternatief voor unimodaal wegvervoer te maken;




Anderen hebben gezocht naar : working party on road transport     Principal Working Party on Road Transport     


datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Principal Working Party on Road Transport' ->

Date index: 2023-12-05
w