Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advocate education in psycho-social issues
Promote psycho-social education
Provide psycho-social education

Vertaling van "Promote psycho-social education " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
perform awareness raising activities for psychosocial issues | provide psycho-social education | advocate education in psycho-social issues | promote psycho-social education

psychosociaal onderwijs promoten | psychosociale educatie promoten
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Where appropriate, support will be provided both in the country of origin and throughout the different migration routes, including prevention of and response to violence (including sexual violence), case management, registration and restoration of lost civil documentation, family tracing and reunification, psycho-social support, provision of information, education and emergency shelters for unaccompanied children For example in South Sudan, the United Nations International ...[+++]

Waar nodig zal steun worden verleend, zowel in het land van herkomst als op alle verschillende migratieroutes. Daarbij gaat het onder meer om het voorkomen en bestrijden van geweld (inclusief seksueel geweld), casemanagement, registratie en afgifte van vervangende identiteitsdocumenten na verlies daarvan, het opsporen van familieleden en gezinshereniging, psychosociale ondersteuning, het verstrekken van informatie, en onderwijs aan en noodopvang van niet-begeleide kinderen. In Zuid-Sudan heeft Unicef, het Kinderfonds van de Verenigde Naties, bijvoorbeeld activiteiten op het gebied van kinderbescherming uitgevoerd die met name gericht zij ...[+++]


d.Support the establishment of prevention, response and (long-term) reintegration programmes for children affected by armed conflict in cooperation with local communities, affected children and parents (e.g. psycho-social support, socio-economic reintegration, education and life-skills training as well as family tracing and reunification).

d.Ondersteunen van het opzetten van programma's voor preventie, respons en (lange-termijn-)reïntegratie van kinderen die worden getroffen door gewapende conflicten, in samenwerking met lokale gemeenschappen, de getroffen kinderen en hun ouders (bv. psychosociale steun, sociaal-economische reïntegratie, onderwijs en opleiding in sociale vaardigheden, opsporing en hereniging van familieleden).


The remaining funding will go to humanitarian NGOs to top up existing projects addressing pressing humanitarian needs in Greece, including shelter, primary health care, psycho-social support, improved hygiene conditions as well as informal education.

De rest van de financiering gaat naar bestaande projecten van ngo's die de dringendste humanitaire problemen in Griekenland aanpakken, zoals het verstrekken van onderdak, eerstelijns gezondheidszorg, psychosociale bijstand, betere hygiëne en informeel onderwijs.


Activities include the provision of child friendly spaces, non-formal education classes, psycho-social support and nutrition.

De activiteiten omvatten het opzetten van kindvriendelijke ruimten, niet-formeel onderwijs, psychosociale steun en voeding.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
S. whereas innovative, inclusive and holistic approaches to education in emergencies have been developed by several EU partners such as the UN Relief and Works Agency for Palestine Refugees in the Near East (UNRWA) with a view to ensuring access to quality education for refugee children affected by ongoing conflicts; whereas this approach combines children’s short-term humanitarian and long-term development needs and includes the development of interactive self-learning materials, psycho-social support, safe learning and recreationa ...[+++]

S. overwegende dat diverse EU-partners, zoals de Organisatie van de Verenigde Naties voor hulpverlening aan Palestijnse vluchtelingen in het Nabije Oosten (UNRWA), innovatieve, inclusieve en holistische benaderingen van onderwijs in noodsituaties hebben ontwikkeld, om vluchtelingenkinderen die het slachtoffer zijn van de huidige conflicten toegang te bieden tot hoogwaardig onderwijs; overwegende dat binnen deze benaderingen ruimte is voor zowel de humanitaire behoeften van kinderen op de korte termijn als de ontwikkelingsbehoeften van kinderen op de lange termijn en dat er tevens aandacht wordt besteed aan de ontwikkeling van interactief lesmateriaal voor zelfstudie, psychosociale ...[+++]


S. whereas innovative, inclusive and holistic approaches to education in emergencies have been developed by several EU partners such as the UN Relief and Works Agency for Palestine Refugees in the Near East (UNRWA) with a view to ensuring access to quality education for refugee children affected by ongoing conflicts; whereas this approach combines children’s short-term humanitarian and long-term development needs and includes the development of interactive self-learning materials, psycho-social support, safe learning and recreational ...[+++]

S. overwegende dat diverse EU-partners, zoals de Organisatie van de Verenigde Naties voor hulpverlening aan Palestijnse vluchtelingen in het Nabije Oosten (UNRWA), innovatieve, inclusieve en holistische benaderingen van onderwijs in noodsituaties hebben ontwikkeld, om vluchtelingenkinderen die het slachtoffer zijn van de huidige conflicten toegang te bieden tot hoogwaardig onderwijs; overwegende dat binnen deze benaderingen ruimte is voor zowel de humanitaire behoeften van kinderen op de korte termijn als de ontwikkelingsbehoeften van kinderen op de lange termijn en dat er tevens aandacht wordt besteed aan de ontwikkeling van interactief lesmateriaal voor zelfstudie, psychosociale ...[+++]


44. Stresses that sexuality education must be designed and implemented in a holistic, rights-based and positive way, emphasising the development of life skills and including both the psycho-social and bio-medical aspects of sexual and reproductive health and rights; underlines that sexuality education must be provided in a safe, taboo-free, interactive atmosphere between students and educators;

44. benadrukt dat seksuele voorlichting moet worden ontworpen en gegeven op een holistische, op rechten gebaseerde en positieve manier, waarbij de nadruk ligt op de ontwikkeling van sociale vaardigheden en met aandacht voor zowel de psychosociale als de biomedische aspecten van seksuele en reproductieve gezondheid en rechten; benadrukt dat seksuele voorlichting moet worden gegeven in een veilige, taboeloze en interactieve sfeer tussen leerlingen en voorlichters;


31. Calls on the EU to develop policies and programmes and to ensure increased resources are made available within its 2006-2011 Financial Perspectives to support a significant, scaled-up response to the three diseases; points to the need to specifically address the needs of orphans and vulnerable children affected by HIV/AIDS who are most at risk of infection, suffering from stigma and discrimination, psycho-social trauma, child labour, sexual exploitation, and trafficking, as well as being denied access to health, education and legal rights; ...[+++]

31. verzoekt de EU beleidsvormen en programma's te ontwikkelen en ervoor te zorgen dat meer kredieten beschikbaar worden gesteld in het kader van de financiële vooruitzichten 2006-2011 ter ondersteuning van een aanzienlijk opgevoerde strijd tegen de drie ziekten, met name te voorzien in de behoeften van door HIV/AIDS getroffen wezen en kwetsbare kinderen die het meeste risico op infectie lopen en het slachtoffer zijn van stigmatisering en discriminatie, psycho-sociale trauma's, kinderarbeid, seksuele uitbuiting en handel en die de toegang tot gezondheid, onderwijs en wettelijke rechten wordt ontzegd alsook te voorzien in de specifieke be ...[+++]


* As follow-up to a training seminar for teachers and psycho-social workers on the prevention and the treatment of sexual abuse in children, the national Ministry of Education funded a subsequent seminar to be held by the same organisation.

* Als follow-up bij een opleidingsseminar voor docenten en psychosociale hulpverleners over de preventie en behandeling van seksueel misbruik van kinderen financierde het nationaal ministerie van Onderwijs een vervolgseminar dat door dezelfde organisatie was opgezet.


25. Considers that the independence of older people is essential for guaranteeing a high quality of life and that, therefore, more emphasis has to be laid on psycho-social factors and self-respect, with a view to overcoming the sense of loneliness and abandonment which leads many older people to lose motivation and therefore their independence; calls therefore on the Commission and Member States to identify ways of promoting greater mobility fo ...[+++]

25. meent dat slechts van een goede levenskwaliteit van de ouderen sprake kan zijn indien zij zelfstandig kunnen leven en dat daarom meer nadruk moet worden gelegd op de psychisch-sociale factoren en op de zelfwaardering van de ouderen, om ze te helpen hun gevoel van eenzaamheid en verlatenheid te doorbreken, dat bij vele ouderen tot lusteloosheid en verlies van zelfstandigheid leidt; verzoekt derhalve de Commissie en de lidstaten een inventaris op te stellen van instrumenten die de mobiliteit van de ouderen kunnen verbeteren, inzonderheid in plattelandsgebieden en eilandregio's, het gebruik van de nieuwe technologieën kunnen bevorderen ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Promote psycho-social education' ->

Date index: 2023-08-13
w